ربات‌های خانگی

ایلان ماسک با کمک OpenAI ربات‌های خانگی می‌سازد

ایلان ماسک بعد پس از اتومبیل‌های برقی و راکت‌های فضایی چه چیزی خواهد ساخت؟ مشخص است که علاقه‌ی او به صنعت رباتیک قدم بعدی‌اش را تعین خواهد کرد. میلیارد مشهور، این بار می‌خواهد ربات‌های خانگی بسازد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

ایلان ماسک هر حرکتش مربوط به تکنولوژی است. خودرو برقی تولید می‌کند، راکت فضایی چند بار مصرف می‌سازد و حالا قصد دارد به دنیای ربات‌ها نیز وارد شود. به‌تازگی گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد وی در تلاش است تا با همکاری شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی OpenAI، ربات‌های خانگی هوشمند تولید کند.

ربات‌های خانگی با کاربرد همه منظوره

یک پست آنلاین که توسط ماسک و سه تن از افراد بالا رتبه امضاشده، خبر از برنامه‌های کاری آینده‌ی OpenAL می‌دهد. ظاهرا آن‌ها می‌خواهد رباتی را توسعه دهند که همه‌منظوره باشد و به‌عنوان یک دستیار در خانه‌های مردم کار کند. این ربات‌های چندمنظوره باوجود الگوریتم‌های یادگیری‌شان قادر هستند به‌مرور زمان و انجام کار‌های بیشتر، پیشرفت کنند. این گروه مهندسی همچنین اشاره‌کرد که ربات‌های مذکور می‌توانند در چالش‌های مختلف به خود شرکت نیز خدمت‌رسانی کنند.

ربات‌های خانگی

بنیاد OpenAI همچنین مشغول توسعه بستر وسیع نرم‌افزاری است که به ربات‌ها این امکان را می‌دهد تا زبان طبیعی افراد را درک کنند که شامل انجام گفتگو و خواندن اسناد و مدارک می‎شود. علاوه بر همه این‌ها، گروه در تلاش است تا نرم‌افزاری با توانایی حل طیف گسترده‌ای از بازی‌ها ایجاد کند؛ مانند آنچه در نرم‌افزار آلفاگو شرکت گوگل وجود داشت اما با توانایی و تمرکز بیش‌تر و وسیع‌تر از آن.

سوا از تمامی موارد قیدشده، باید در نظر داشته داشت که شرکت OpenAI به‌هیچ‌وجه جنبه‌ی تولیدی ندارد و شرکتی تجاری نیست. بااین‌وجود انتظار نمی‌رود ربات‌های این شرکت به‌زودی عرضه شوند؛ اما اگر پروژه‌ی موردنظر ایلان ماسک با موفقیت پیش رود، قطعا این قابلیت را دارد که به‌سرعت آن را به تولید انبوه برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*