فولکس‌واگن

ضرر 10.2 میلیارد دلاری فولکس‌واگن ؛ رسوایی همچنان ادامه دارد

اوایل هفته‌ی جاری، جزئیاتی منتشر شد بر این مبنا که شرکت فولکس‌واگن مهلت دارد تا 28 ژوئن راه‌حلی برای رسوایی دیزل خودرو TDI پیدا کند. همین‌طور که به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیش‌تری ازآنچه فولکس مستلزم انجامش است فاش می‌شود. با گجت نیوز همراه شوید.

جریمه‌ی 12.2 میلیارد دلاری فولکس‌واگن برای نقص 500 هزار خودرو

طبق گزارش آسوشیتدپرس (Associated Press)، شرکت فولکس‌واگن موافقت کرده تا مبلغ 10.2 میلیارد دلار به دلیل جرائم رخ‌داده دریکی از محصولاتش پرداخت کند که سهم عمده‌‌ای از آن برای بخش‌هایی در کشور ایالات در نظر گرفته‌شده، تا صرف جبران خسارات مشتریانی شود که خودرو‌هایشان مجهز نرم‌افزاری بود تا در میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای رقم غیرواقعی نشان دهد. تعداد افرادی که این شرایط شامل‌ حالشان می‌شود، نزدیک به 500 هزار نفر در ایلات متحده است که گفته‌شده هرکدام از آن‌‌ها چیزی بین هزار تا هفت هزار دلار دریافت خواهند کرد و میانگین کلی دریافتی‌ها پنج هزار دلار خواهد بود. آسوشیتدپرس همچنین در ادامه گزارشش عنوان کرد که آمار و ارقام دقیق پرداخت‌ها چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

در گزارش پیش‌ازاین، آمده بود که حدود 3.5 میلیارد دلار از مبلغ یادشده به دولت فدرال آمریکا و قانون‌گذاری ایالت کالیفرنیا پرداخته خواهد شد. این گزارش همچنین اظهار داشت که فولکس‌واگن قصد رفع عیب خودروهای تحت تاثیر را ندارد چراکه هزینه‌ی تعمیرات برای 500 هزار خودرو، بسیار بالا خواهد بود.

اگر مجموع 10.2 میلیارد دلاری خسارات واقعی باشد، این رقم بزرگ‌ترین خسارت پرداختی از سوی یک خودروساز خواهد بود. پیش‌ازاین بزرگ‌ترین رقم پرداختی در دست شرکت هیوندای-کیا است که مبلغ 100 میلیون دلار را درنتیجه‌ی نقض قوانین سازمان محیط‌‌ زیست آمریکا به مشتریان پرداخت. بااینکه رقم خسارت احتمالی فولکس‌واگن، بسیار زیاد است، اما هنوز هم این امکان وجود دارد که بیش‌تر از پیش شود چراکه مبلغ مذکور تنها برای مشتریان آمریکایی است، درحالی‌که میلیون‌ها نفر در اروپا نیز خودروی TDI این شرکت را خریداری کرده‌اند. نظر شما در مورد این اقدام فولکس واگن چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*