ویژگی Beam

آموزش استفاده از ویژگی Beam در اندروید

تاکنون نسخه‌های متعددی از سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است و در حال حاضر اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو آخرین نسخه منتشر شده است، همچنین قرار بر این است که در پاییز سال جاری اندروید ۷.۰ تحت عنوان اندروید N منتشر شود. سیستم‌عامل گوگل دارای ویژگی‌های بسیاری است، یکی از آن‌ها Beam است که در نسخه جیلی‌بین به بالا به ارمغان آورده شد. امروز در گجت نیوز قصد داریم تا نحوه استفاده از ویژگی Beam را به شما یاد دهیم.

در این آموزش قصد داریم که نحوه سفارشی‌سازی ویژگی Beam را به شما آموزش دهیم. اندروید Beam در واقع ابزاری است که ارتباط بین دو دستگاه را برای انتقال داده‌ها برقرار می‌سازد.

امکان سفارشی‌سازی ویژگی Beam در اندروید ۴.۱ به بالا امکان پذیر است و تنها در صورتی قابل استفاده است که تراشه ان اف سی (NFC) نصب و فعال باشد. اگر قصد دارید که این آموزش را دنبال کنید باید اعلام کنم که شما به دو دستگاه اندرویدی که از ان اف سی پشتیبانی کنند نیاز دارید. همچنین ممکن است که تراشه ان اف سی توسط شرکت تولید کننده یا اپراتور حذف یا مسدود شده باشد، در این آموزش از دو دستگاه نکسوس استفاده شده است.

اندروید Beam

همانطور که در ابتدا گفته شد ویژگی Beam در اندروید در اصل یک ابزاری ساده برای اشتراک گذاری اطلاعات است که شامل تصاویر، ویدئو، لینک، مکان‌های روی نقشه و غیره می‌شود.

البته این اتصال و انتقال داده‌ها زمان برقرار می‌شود که دو دستگاه اندرویدی به هم متصل باشند و از طریق لمس کردن صفحه‌نمایش می‌توان عملیات انتقال را انجام داد. مهم‌ترین نکته اینجاست که شما برای انتقال فقط به این نیاز دارید که دو دستگاه را از قسمت پشتی به هم بچسبانید و اطلاعات مورد نظر را در با لمس کردن صفحه‌نمایش انتقال دهید.

فعال‌ سازی اندروید Beam

قبل از اینکه از ویژگی Beam اندروید استفاده کنید باید تنظیمات آن را انجام دهید و آن را فعال کنید. اگر اطلاعاتی در زمینه فعال سازی این ویژگی ندارید، نگران نباشید تمامی مراحل را باهم انجام خواهیم داد.

ویژگی Beam

منوی تنظیمات اصلی دستگاه خود را باز کنید و سپس به بخش Wireless & networks رفته و گزینه More را بزنید. در این صفحه اگر ان اف سی روشن نبود دکمه لغزان فعال سازی آن را بزنید تا فعال شود. پس از آن اپلیکیشن یا فایل‌هایی که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید.

چگونه از ویژگی Beam در اندروید استفاده کنیم؟

ویژگی Beam

پس از آنکه مطمئن شدید ان اف سی دو دستگاه فعال است، دو دستگاه اندرویدی را از قسمت پشتی به هم بچسبانید. تصویر بالا جزئیات را نشان می‌دهد. بعد از آن اگر سیگنال ان اف سی فعال شد یعنی دو دستگاه آماده انجام عملیات انتقال هستند. البته مکان جای گذاری تراشه ان اف سی در دستگاه‌ها متفاوت است، اما اغلب نزدیک به هم هستند.

ویژگی Beam

برای انتقال داده‌ها کافی است که یک بار صفحه‌نمایش را لمس کنید، این کار بسیار ساده است و بدون هیچ دردسر خاصی انجام می‌شود و از دیگر راه‌های ارتباطی آسان‌تر است. با سرویس Beam به‌سادگی می‌توان ویدئو، فایل، تصاویر و همچنین اطلاعات تماس مخاطبین را به اشتراک گذاشت.

ویژگی Beam

گام بعدی چیست؟

همه چیز تقریبا بیش از حد آسان بود و به‌سادگی انتقال داده‌ها انجام شد. شرکت گوگل ان اف سی را برای ارتباط بین دستگاه‌های مختلف استفاده کرده و این تکنولوژی بدون شک سریع‌ترین و بهترین راه انتقال اطلاعات در میان دستگاه‌های اندرویدی است، البته روش‌های بسیاری برای انتقال داده‌ها مانند بلوتوث و وای‌فای وجود دارد، اما سرعت هیچ‌کدام به اندازه ان اف سی سریع نیست.

ویژگی Beam

از سوی دیگر این پایان ویژگی Beam نیست و با آن می‌توان، از کیف پول الکترونیکی استفاده کرد، تصورش را داشته باشید که دیگر نیازی به کارت اعتباری نیست و به‌سادگی می‌توان با نزدیک کردن گوشی به پایگاه‌ها صورت‌حساب خود را پرداخت کنید. علاوه بر این از اسکنر اثرانگشت هم برای آن نیز استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*