بریتانیا

پس لرزه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا به خودروسازان رسید؛ ارزش سهام‌ کاهش یافت

خبر تصمیم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین اتفاق طی چند روز اخیر بود که کل اروپا را در شوک فروبرده است. این اتفاق مسائل مرتبط زیادی را به دنبال خود ایجاد کرده و حتی صنعت خودرو نیز درگیر این موضوع شده، تا جایی که ارزش سهام شرکت‌های این حوزه، تا حد زیادی با رکود مواجه شد. با گجت نیوز همراه باشید.

پس از تصمیم بریتانیا برای مستقل شدن از اتحادیه‌ اروپا، کاهش قیمت سهام ضربه‌ی بزرگی به صنعت خودروسازی جهان وارد کرد. درواقع، بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی پس از اقدام تاریخ‌ساز بریتانیا، دامن‌گیر خودروسازان نیز شده است. بریتانیا در حال حاضر یکی از مراکز بزرگ تولید خودرو در اروپا است و حالا باید تصمیم بگیرد از این به بعد چطور به راهش ادامه دهد.

حدود 75 درصد از وسایل نقلیه‌ی تولیدشده در انگلستان، به مقصد اروپا فرستاده می‌شوند. اما این فقط خودروسازان بریتانیایی نبودند که از تاثیر جدایی انگلستان آسیب دیدند، بلکه تامین کنندگان قطعات خودرو و حتی شرکت‌های حمل‌ونقل مانند پنسکه ( Penske ) نیز متضرر شدند.

در پایین چندین شرکت بریتانیایی را که به دنبال این تصمیم با سقوط ارزش سهام مواجه شدند را می‌بینید. البته این درصد‌ها نسبی هستند و قیمت‎ها همچنان نوسان دارند.

تویوتا8.6- درصد
جنرال موتورز8.3- درصد
فولکس‌واگن5.5- درصد
هیوندای1- درصد
فورد9.5- درصد
نیسان1.8- درصد
فیات3.12- درصد
هوندا4.47- درصد
تسلا8.1 درصد
دلفی6.1 درصد
بورگ‌وارنر2.1- درصد
تنکو5.1- درصد
پنسکه2.1- درصد

هنوز نحوه‌ی بازی بریتانیا مشخص نیست، که همین ناشناخته بودن حرکت بعدی، وضعیت خودروسازان را در بلاتکلیفی قرار داده است. قدم بعدی بریتانیا و چگونگی خروج آن از اتحادیه‌ی اروپا، تاثیر مستقیمی بر تجارت دارد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در پی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، استعفای خود را اعلام کرد. بنابراین کلید رفع این مشکل در دست نخست‌وزیر بعدی خواهد بود.

با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودرو، دولت بریتانیا نیاز دارد تعرفه‌های جدیدی برای واردات و صادرات، چگونگی کار و اشتغال و منتقل کردن کارخانه‌ها در صورت افزایش شدید قیمت‌ها در نظر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*