دفتر تازه تأسيس مايکروسافت در وين،جلوه نبوغ و زبايي در طراحي

 

شايد اولين نکته اي که در تصوير بالا توجه شما را هم به خود جلب کرده، سرسره اي است که دو طبقه از اين دفتر را به هم ارتباط مي دهد. به نظر قدري عجيب مي آيد اما اين طور که پيداست بايد قبول کرد که مايکروسافت هم تصميم گرفته تا مسير شرکت هاي ديگري مثل گوگل را طي کند و فضاهايي را براي کارمندانش در نظر بگيرد که بيشتر از يک محيط خشک اداري، به زمين هاي بازي شبيه اند.

اجازه بدهيد با هم به سراغ اين دفتر تازه تأسيس برويم و سري به بخش هاي مختلف آن بزنيم. پس اگر موافقيد در ادامه مطلب همراه با ما باشيد.

در ابتدا با ورود به اين دفتر با يک تصوير از کامپوتر ها، که با اشعه X تهيه شده رو به رو مي شويم که ديوار پشت قسمت پذيرش را پوشانده است. و در سوي ديگر شاهد ديواري از گياهان مصنوعي هستيم که محيطي را براي صرف قهوه فراهم مي کند و البته اتاق هايي که براي بازي اختصاص داده شده اند.

شرکت طراح، دو اتاق هم براي جلسات در نظر گرفته که يکي را به نام کلبه شکار و ديگري را با نام اقيانوس معرفي مي کند.

احداث اين دفتر 3 طبقه با مساحت 4500 متر در پايتخت اتريش، چيزي در حدود 2 ميليون و 800 هزار يورو براي مايکروسافت هزينه داشته است.

معماران شرکت INNOCAD که مسئوليت طراحي اين دفتر را بر عهده داشته اند، معتقدند که: «همکاري هاي مشترک و نزديک با مسئولان مايکروسافت، موجب درک مشترک از محيط کاملا جديد و مورد نظر مايکروسافت و خواسته هاي آن ها شده است و در نهايت هدف آن ها خلق فضايي بوده که بتواند محيط هاي مجازي، حقيقي و اجتماعي را در يک فضاي کاري، هماهنگ و تلفيق کند.»
حالا با برنده شدن طرح اين شرکت اتريشي، شاهد تکميل شدن دفتري هستيم که احتمالا کارمندان مايکروسافت در وين، با کار کردن در چنين محيطي و سر خوردن از طبقه اي به طبقه ديگر بيشتر سر ذوق مي آيند و کمتر احساس خستگي مي کنند.

{photo}91/03/22/Microsoft-Headquarters{/photo}


منبع : dezeen

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*