بخار

تماشا کنید: رقابت یک ماشین 850 اسب بخار با هیولایی به قدرت 10,000 اسب بخار

مسابقات درگ همواره رقابت‌هایی جذاب و دیدنی بوده است. رقابت دو خودرو در یک مسیر مشخص به‌راحتی می‌تواند گویای قدرت ماشین‌های مسابقه دهنده در آن باشد. معمولا در این مسابقات خودرویی که توان بالاتری دارد به احتمال بسیار، پیروز میدان است و مقیاسی که برای توان خروجی بکار می‌رود، اسب بخار نام دارد.

اسب بخار (Horsepower) برای همه واژه‌ی آشنایی است. این واژه یا به‌اختصار hp نام یکای توان است که میزان کار انجام شده را می‌سنجد. این واژه در اواخر قرن هجدهم توسط مخترع اسکاتلندی، جیمز وات برای مقایسه بازده موتور‌های بخار با قدرت اسب‌های کاری به تصویب رسید.

اسب بخار به‌عنوان مقیاسی از توان موتورهای درون‌سوز، بیشتر در صنعت خودروسازی اصطلاحی رایج است. امروزه یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در مقایسه‌ی خودروها و سوپر اسپرت‌ها مورد استفاده قرار گیرد توان خروجی موتور آن‌هاست که با این واحد سنجیده می‌شود.

شاید بیشترین قدرت خروجی که از یک خودرو به‌ثبت رسیده مربوط به ابر ماشین دِول سیکستین باشد. این خودرو در نمایشگاه اتومبیل دبی 2013 با ادعای عملکرد 5000 اسب بخار قدرت، صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 1.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 560 کیلومتر بر ساعت، بسیار بلند پروازانه و نامعقول می‌نمود؛ اما چندی بعد موتور این ماشین در تست‌های صورت گرفته رقم حیرت‌انگیز 4515 اسب بخار را به‌ثبت رساند.

اسب بخار

این مقدمه را گفتیم تا مروری باشد بر آنچه در این ویدئو خواهید دید. در یک کورس جالب و دیدنی خودرویی با 850 اسب بخار قدرت و یک ابر خودروی دست‌ساز که قدرتی برابر با 10 کامیون دارد، به مصاف هم رفته‌اند. ماشین اول شروع به حرکت می‌کند و سپس با چند ثانیه تاخیر ابرخودروی ما استارت می‌زند و چه استارت حیرت‌انگیزی! بیشتر به انفجار یک موشک شبیه است تا یک اتومبیل.

ویدئوی زیر را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید:


در آخر نظر خود را در رابطه با این ویدیو با ما در میان قرار دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دمتون گرم… واقعا عالی بود… احسنت…دستتون درد نکنه…عجب ماشینی بود…همیشه چنین خبرهایی درموردماشین یا موتور به همراه ویدیو درسایتتون منتشرکنید البته من درسایتتون هم عضو هستم امروز همین خبر برام ایمیل شد کارتون بیسته فقط اگه میشه ویدیوها با کیفیت پایین تر هم بذارید چون حجم فیلم ها خیلی زیاده