هدف‌گذاری اوپو

هدف‌گذاری اوپو برای سال آینده فروش 150 میلیون گوشی هوشمند است

هدف‌گذاری اوپو برای سال آینده اعلام شد. پیش بینی فروش کمی جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. رقابت بر سر سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند باعث شده تا اکثر بازاریابان و مدیران فروش کمپانی‌های گوشی‌ساز چینی توجه خود را به بازار‌های جدیدی چون هند و ایالات متحده معطوف کنند. به دلیل در پیش گرفتن چنین استراتژی فروشی بود که هواوی توانست سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند خود را به فروش برساند.

موفقیت بزرگ این کمپانی در سال گذشته باعث شد تا غول تکنولوژی چین هدف‌گذاری فروش خود را برای سال ۲۰۱۶ بر روی عرضه ۱۴۰ میلیون دستگاه تنظیم کند. هرچند که چندی پیش برخی، هدف‌گذاری فروش هواوی برای سال جدید را زیر سوال برده و اعلام کردند که هواوی پیش بینی فروش امسال خود را به ۱۲۰ میلیون دستگاه تقلیل داده است؛ البته این اظهار نظر با واکنش هواوی همراه شد و این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای هرگونه کاهش برآورد عرضه در امسال را تکذیب کرد. گویا این کمپانی عزم خود را جزم کرده تا امسال نیز بر بلندای بازار گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که دیگر کمپانی‌های گوشی‌ساز چینی نیز نمی‌خواهند به‌راحتی میدان را برای هواوی خالی کنند. اوپو یکی دیگر از سریع‌ترین برندهای رو به رشد چینی گزارش کرده که فروش سال آینده این کمپانی ۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند، پیش بینی می‌شود. این هدف‌گذاری اوپو برای فروش محصولات خود در سال آینده چیزی جز به مبارزه طلبیدن بزرگان این عرصه نخواهد بود.

آژانس TrendForce که اطلاعات برجسته بازار گجت‌های تکنولوژی را به کمپانی‌های مختلف ارائه می‌دهد در جدیدترین پیش بینی خود از بازار گوشی‌های هوشمند عنوان کرده که اوپو و ویوو به ترتیب از رشدی ۶۰ و ۴۰ درصدی در عرضه گوشی‌های هوشمند بهره‌مند خواهند برد. این شرکت همچنین از پیش بینی فروش ۷۸ میلیون دستگاه برای اوپو و ۶۶ میلیون دستگاه برای ویوو در سال جاری خبر داد. هواوی نیز در این پیش بینی از رشد فروش نسبت به سال گذشته برخوردار شده؛ اما انتظار می‌رود تنها یک رشد ۱۰ درصدی در امسال برای این کمپانی اتفاق افتد؛ اما با همین وضعیت هم به‌خوبی موقعیت صدرنشینی خود را حفظ خواهد کرد.

با این حال مشخص شده که هدف‌گذاری اوپو برای فروش سال آینده بسیار بلند پروازانه تر از چیزی است که آژانس TrendForce پیش بینی کرده است. تحلیلگر صنعتی، Sin Changxu با فاش کردن اطلاعات درون سازمانی کمپانی اوپو می‌گوید؛ هدف گذاری اوپو برای فروش سال ۲۰۱۶ چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند است. این پیش بینی جاه طلبانه در واقع حدود دو برابر بیشتر از پیش بینی TrendForce برای فروش امسال این کمپانی چینی است.

این ارقام همچنین نشان می‌دهد که کمپانی Oppo به‌شدت در تعقیب کمپانی‌های بزرگی چون هواوی خواهد بود. هنوز معلوم نیست که اوپو چگونه قصد دارد که به چنین فروش جاه‌طلبانه‌ای دست یابد. این مورد برای ویوو نیز صادق است. بازار گوشی‌های هوشمند بازار بسیار پرمنفعت و درآمدزایی است؛ اما با وجود رقابت‌های سنگینی که در این بازار شکل گرفته، هدف گذاری اوپو کمی نامعقول به نظر می‌رسد. کمپانی‌های بزرگی چون سامسونگ، اپل، هواوی و شیائومی مطمئنا بیکار نخواهند نشست. کمی صبر می‌خواهد! تنها یک‌سال و اندی دیگر مشخص خواهد شد که آیا پیش گویی اوپو درست بوده یا تنها یک شعار تبلیغاتی بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این هدف گذاری رویا پردازی بیش نیست.ارائه چنین ارقامی در واقع یک شیوه تبلیغ و جذب مشتری هوشمندانه محسوب می گردد خودشون هم می دوند که خیلی شاهکار کنند 7 درصد این رقم را هم نمیتونند بفروشند