اندروید 6 مارشمالو

چرا اندروید 6 مارشمالو موفق نشد ؟

9 ماه از عرضه سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو می‌گذرد ولی هنوز هم تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اندروید موفق به دریافت این به‌روزرسانی نشده‌اند. این به یک مسئله بسیار مهمی تبدیل شده است که شاید تا به حال کمتر به آن پرداخته‌ایم. در این مقاله قصد داریم نگاه جدی‌تری را به ثبت این رکورد بسیار ضعیف داشته باشیم.

← مردم هنوز موفق به دریافت این به‌روزرسانی (اندروید 6 مارشمالو) نشده‌اند…!

این واقعاً به یک مسئله پیچیده تبدیل شده است؛ اما به معنای واقعی کلمه باید گفت که کاربران هنوز هم این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند! به نقل از آخرین آمار رسمی، تازه‌ترین سیستم عامل گوگل در حال حاضر بر روی تعداد ناچیزی در بین تمامی دستگاه‌های این سیاره نصب شده است. درست 10 ماه پس از نخستین رونمایی و چیزی حدود 9 ماه پس از آن که گوگل اقدام به انتشار این به‌روزرسانی کرده است، میزان دستگاه‌های نصب شده کاملاً تأسف برانگیز به نظر می‌رسد!

آمار و ارقام

از نیمه‌های سال 2012 میلادی، وب‌سایت توسعه دهندگان اندروید گوگل اطلاعات و آماری در خصوص نسخه‌های مختلف نصب شده اندروید بر روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی در آن زمان منتشر شد. این آمار هر از چند گاهی به‌روز می‌شود و همچنان نیز می‌توانید در زیر جدید‌ترین آن را مشاهده کنید. نکته‌ای که در مورد این نمودار وجود دارد آن است که به جز دو مرتبه در اکتبر سال 2014 و ماه ژوئن سال 2015 میلادی تقریباً ماهانه طی 4 سال گذشته این نمودار به‌روز شده است. البته در نظر داشته باشید که این نمودار به‌طور کامل به روز نیست و با توجه به آن که دسترسی به آخرین آمار 48 ساعت گذشته کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است ما سعی کردیم تازه‌ترین این آمار که مربوط به ماه ژوئن است را پیدا کنیم و از طریق آن به بررسی اندروید 6 مارشمالو بپردازیم. اما بدون شک ارزش این بررسی را داشت و ما در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن همه جوانب را در نظر گرفته‌ایم.

با دقت به آمار زیر درمیابید که یک چیز اشتباه در مورد اندروید 6 مارشمالو وجود دارد:

اندروید 6 مارشمالو

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، 9 ماه پس از آن که گوگل اندروید 6 مارشمالو را در اختیار تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی قرار داده است، تنها 13.3 درصد کل کاربران این دستگاه‌ها از آن بهره می‌برند. این آمار خارج از انتظار و فوق‌العاده ضعیف است. در زیر بد نیست نگاهی به نسخه‌های قبلی این سیستم عامل و وضعیت آن‌ها در مدت زمان مشابه بی‌اندازیم:

  • پس از 9 ماه، اندروید آب‌نبات چوبی بر روی 23.5 درصد کل دستگاه‌ها نصب شده بود (76.7 درصد آمار بهتر نسبت به اندروید 6 مارشمالو)
  • پس از 9 ماه، اندروید کیت کت بر روی 20.9 درصد کل دستگاه‌ها نصب شده بود (57.1 درصد آمار بهتر نسبت به اندروید 6 مارشمالو)
  • پس از 9 ماه، اندروید جلی بین بر روی 25 درصد کل دستگاه‌ها نصب شده بود (88 درصد آمار بهتر نسبت به اندروید 6 مارشمالو)

بنابراین با کمی محاسبه درمیابیم که اندروید 6 مارشمالو پس از گذشت 9 ماه، بر روی 73.9 درصد دستگاه‌ها کمتر نسبت به نسخه‌های قبلی سیستم عالم اندروید نصب شده است. واقعاً اندروید به چه سمتی پیش می‌رود!

اندروید 6 مارشمالو

دستاوردی تعجب برانگیز!

به‌روزرسانی‌های عمده اندروید از زمانی که شاهد عرضه نسخه کیت کت بودیم، معمولاً در فصل زمستان عرضه می‌شوند. حداقل می‌توان گفت که تا اینجای کار (تا اندروید 6 مارشمالو) چنین قضیه‌ای به همین روال پیش رفته است. با توجه به آن که تولیدکنندگان نیز همواره بهترین زمان را برای عرضه محصولات خود به جهت سازگاری با سیستم عامل موبایلی گوگل انتخاب می‌کنند، بسیار تعجب برانگیز است که چرا تا بدین لحظه تعداد زیادی از این دستگاه‌ها هنوز هم از اندروید 6 مارشمالو بهره نمی‌برند! این در حالی است که کاملاً رک و پوست کنده به استثنای گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7)، محصول هنوز معرفی نشده سامسونگ می‌توان گفت اکثر دستگاه‌های مهم اندرویدی جهان با برندهای مختلف روانه بازار شده‌اند و یا به‌زودی روانه بازار خواهند شد.

مارشمالو می‌توانست بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اندروید باشد

 

حتی اگر فرض کنیم که موتورولا نیز خیلی قریب‌الوقوع از خانواده موتو زد همراه با گلکسی نوت 7 سامسونگ رونمایی کند، هیچ دلیلی در این بین وجود ندارد که تأثیر به سزایی را در دستگاه‌های نسخه‌های مارشمالو اندروید گذاشته و به تعداد آن‌ها تا حدود زیادی بی‌افزاید. پس از این همه مدت، در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دستگاه اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد. حتی اگر بر روی این موضوع نیز سرپوش بگذاریم، اندروید 6 مارشمالو قادر نخواهد بود تا حتی به نزدیکی تعداد نصب شده نسخه‌های قبلی اندروید نیز دست یابد.

اندروید 6 مارشمالو

پس مشکل چیست؟

اگر بخواهیم با شما رک صحبت کنیم باید بگوییم که ما هم واقعاً دلیل این مشکل را نمی‌دانیم.

دلیل اصلی این ناموفقیت را ما نیز نمیدانیم

ممکن است این امر به دلیل عدم توانایی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه این به‌روزرسانی برای دستگاه‌های خود بوده است. و یا آنکه ممکن است اندروید 6 مارشمالو دردسرهایی را برای سازگاری نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اختصاصی این تولیدکنندگان به وجود آورده است که ما شاهد این نصب بسیار کم هستیم. بدون شک این میزان نصب اندروید 6 مارشمالو با میزان فروش محصولات تازه تولیدی بی‌ارتباط نخواهد بود و این بدان معناست که شاید کاربران از عدم عرضه به‌روزرسانی‌های اندروید برای دستگاه خود هراسان هستند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه گوگل یه نسخه قابل نصب بر روی هر نوع گوشی فراهم می کرد به طوری که صرف نظر از اینکه اندروید جدید به صورت اُ.تی.اِی توسط تولید کننده گوشی عرضه شده باشه یا نه، کاربر می تونست با اختیار خودش و به طور دستی روی گوشی این نسخه رو نصب کنه، خیلی خوب بود و در این صورت قطعا این آمار بالا می رفت.

    • خب همچین کاری رو که آیفون میکنه، اگه گوگل این کار رو می کرد که این همه فروش نمی کرد و بلکبری و سیمبن و ویندوز و بادا به خاک سیاه نمی نشوند..
      مگه سامسونگ یا امثالهم دیوانن که اجازه آپدیت گوشیشون رو به یه کمپانی دیگه بسپارن.