گوگل گلس برای افزایش بهره‌وری کارمندان کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود

گوگل گلس برای افزایش بهره‌وری کارمندان کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود

با اینکه پروژه عینک هوشمند گوگل گلس ، مدتی است از رونق افتاده و در واقع گجتی ناموفق بوده است ، اما ظاهرا کمپانی هواپیماسازی بوئینگ به این گجت علاقه نشان داده و قرار است از این عینک هوشمند برای افزایش بهره‌وری کارمندان خود استفاده کند.

با این که از صنعت سرگرمی، بازی و محتواهای چند رسانه‌ای به عنوان مقصد اصلی فناوری واقعیت مجازی و محتواهای ارزش افزوده یاد می‌شود، اما فراموش نکنید که در قسمت کاری و صنایع حرفه‌ای نیز گجت‌های مجهز به این فناوری نظیر عینک هوشمند گوگل گلس می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

در سال‌های گذشته نیز کلیپ‌های تبلیغاتی متعددی دیده‌ایم که در آنها از عینک هوشمند گوگل گلس (Google Glass) و یا دیگر گجت‌های مشابه برای کارها و مشاغل مختلف استفاده شده بود. با توجه به این که این فناوری قادر است که یک لایه‌ی مجازی از اطلاعات ارزش افزوده را تولید کند، در هر شغلی و از مرحله‌ی آموزش کارمندان گرفته تا درجه‌ی افزایش بهره‌وری به کار می‌آید؛ به طور مثال زمانی که شما نیاز به اتصال یک قطعه‌ی جدید به سیستم لوله کشی خانه‌ی خود را داشته باشید، به جای این که نیاز باشد دستورالعمل‌های متنی نامفهوم را بخوانید، کافی است که این عینک را به چشم خود بزنید و مرحله به مرحله و به صورت کاملا واقعی مشاهده کنید که باید دقیقا چه کاری را برای اتصال آن انجام دهید.

شاید خیلی از کاربران فکر کنند که پتانسیل عینک گوگل گلس چندان بالاتر از این مصارف نباشد، اما باید بدانید که کارشناسان بازار نظر متفاوتی دارند و حتی گفته می‌شود که تا پانزده سال آینده، درصد استفاده از این محصول و فناوری ارزش افزوده در بازار صنایع حرفه‌ای با جهشی عظیم مواجه خواهد شد و ارزش کلی برندهای حاضر در این حوزه به رقمی بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

گوگل گلس برای افزایش بهره‌وری کارمندان کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود

یکی از کمپانی‌هایی که به طور گسترده‌ای خواستار به کارگیری این فناوری در بین کارمندان خود بوده و همچنان هم آن را دنبال می‌کند، کمپانی هواپیماسازی بوئینگ است. سابقه‌ی به کار گیری محصولات ارزش افزوده در این کمپانی به سال ۲۰۱۳ برمیگردد. مدیر عامل بوئینگ در آن زمان اخباری را درباره‌ی قابلیت‌های عینک هوشمند گوگل گلس شنیده و به همین دلیل علاقه‌مند شده بود که نسخه‌ی اکسپلورر آن که جزو اولین نسخه‌های این دیوایس می‌شود را خریداری کند و آنها را در اختیار سرپرستان بخش‌های مختلف کارخانه قرار داده بود تا آنها بتوانند با جستجو در بخش‌های تحت کنترل خود، بهترین استفاده برایشان را پیدا کنند و از این وسیله برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند.

بعد از مدت کوتاهی مشخص شد که بخش سیم‌کشی‌ها و محافظت از سیم‌های مختلفی که وارد هواپیماها می‌شوند، به شدت می‌تواند با استفاده از گوگل گلس متحول شود و کارمندان و تکنسین‌های این بخش قادر خواهند بود سرعت و دقت کار خود را بسیار بالا ببرند. با وجود این که تعدادی از بهترین کارشناسان این زمینه در جهان در کمپانی بوئینگ فعالیت می‌کنند، باز هم بخش سیم‌کشی و سیستم محافظتی آن شامل ده‌‌ها سیم مختلف که هرکدام دارای طراحی، قابلیت‌ها و اتصالات مخصوص به خود هستند که بدون وجود یک راهنمای کامل، هیچ‌کدام از کارمندان نمی‌توانند آنها را به درستی متصل کنند و تنظیمات مربوطه را انجام دهند.

گوگل گلس آینده را به کمپانی بوئینگ آورده است

گوگل گلس برای افزایش بهره‌وری کارمندان کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود

تا پیش از به کارگیری عینک گوگل گلس، کارمندان این بخش مجبور بودند که یک لپتاپ را با خود به محل سیم‌کشی‌ها ببرند. در این لپتاپ یک نرم افزار اختصاصی برای این سیم‌ها وجود دارد که به عنوان یک دایره المعارف جامع عمل می‌کند و کارمندان می‌توانند نقشه‌های بلو پرینت اتصال هر سیم، مشخصات آن سیم شامل نام و ضخامت و رنگ آن سیم و راهنماهای این سیستم را مشاهده کنند. مطمئنا وقتی شما قرار است با ده‌ها سیم متفاوت دست و پنجه نرم کنید، استفاده از این نرم افزار و جستجوی دستی بین هزاران فایل طولانی، آن هم در حالتی که حواستان باید به اصل کار هم باشد و سیستم حفاظتی را با راهنمای اصلی مطابقت دهید، کار بسیار دشوار و زمان‌بری خواهد بود.

به همین دلیل مدیران بوئینگ تصمیم گرفتند که یک فراخوان عمومی برای توسعه دهندگان مختلف این عینک هوشمند در سراسر کشور منتشر کنند و از آنها درخواست کردند که یک نرم افزار اختصاصی برای راحت تر کردن کار کارمندان مشغول در این بخش توسعه دهند و این نرم افزار بتواند با تشخیص سیم‌ها و محیط این سیستم، به عنوان یک راهنما برای این کارمندان عمل کند. در نهایت نیز برنده از میان ده‌ها اپلیکیشن مختلف انتخاب شد و نام آن نیز امروزه Skylight گذاشته شده است.

گوگل گلس برای افزایش بهره‌وری کارمندان کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود

کارمندان بوئینگ با استفاده از عینک گوگل گلس می‌توانند محیط سیستم سیم‌کشی و سیستم محافظتی را اسکن کنند تا نرم افزار Skylight بتواند تمام سیم‌ها و اتصالات را تشخیص دهد و آنها را به صورت محتوای ارزش افزوده به آن کارمند نشان دهد. سپس این نرم افزار به کارمند نشان می‌دهد که از کجا کار خود را آغاز کند و توجه داشته باشید که تمام این مراحل هنگامی اتفاق می‌افتند که کارمند در حال نگاه کردن به سیستم واقعی در دنیای واقعی است و نیازی نیست که به یک نمایشگر جانبی و یا یک وسیله‌ی دیگر نظیر لپ‌تاپ نگاه کند.

سپس بعد از آن هم تمام مراحل به صورت واقعیت مجازی به کارمند مربوطه نشان داده می‌شوند و اگر او در مرحله‌ای به مشکل بخورد، نیاز به دانستن اطلاعات درباره‌ی سیم خاصی داشته باشد و یا سیمی را به صورت اشتباهی متصل کرده باشد، می‌تواند با یک دستور صوتی از نرم افزار بخواهد تا او را راهنمایی کرده و روش حل مشکل را به صورت زنده به او نشان دهد.

جالب است بدانید که نرم افزار Skylight امروزه در کمپانی بوئینگ به عنوان یکی از نرم افزارهای پرکاربرد همراه با عینک گوگل گلس استفاده می‌شود و با این که این نرم افزار در مرحله‌ی پایلوت قرار دارد و توسعه‌ی آن هنوز هم ادامه دارد، اما توانسته است که بهره‌وری کارمندان این بخش از کمپانی هواپیماسازی را افزایش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*