لامبورگینی

رکوردشکنی سوپر اسپرت‌های لامبورگینی در آمار فروش

اکثریت ماشین‌دوست‌ها، لامبورگینی را به غرش‌های آن‌چنانی و آمار و ارقام عجیب‌وغریبش می‌شناسند؛ در همین حال، با توجه به گزارشی تازه منتشرشده توسط این کمپانی ایتالیایی، مشخص‌شده است که گاو‌های وحشی در آمار فروش نیز رکوردشکنی می‌کنند. با گجت نیوز همراه شوید.

اگر شما از آن دست افرادی هستید که یقین دارند دوران طلایی سوپر‌ اسپرت‌ها به پایان خواهد رسید و جای خودش به نمونه‌های برقی و کراس اوورهای هیبریدی خواهند دارد، بهتر است در باور خود تجدیدنظر کنید. درواقع، سوپر اسپرت‌های لامبورگینی به‌تنهایی در ماه اخیر فروش بیش‌تری نسبت به شش ماه قبل داشته‌اند و از طرفی نیز در شش ماه نخست امسال، بهترین رکورد فروش را در تاریخ 53 ساله‌ی این شرکت به ثبت رسانده‌اند.

طبق گزارش منتشرشده از این کمپانی ایتالیایی تبار، گفته می‌شود که 416 دستگاه از سوپر اسپرت‌های لامبورگینی در ماه ژوئن به فروش رفته‌اند. این تعداد، به‌خودی‌خود رکورد جدیدی درفروش ماهیانه‌ی کمپانی ایتالیایی به شمار می‌رود که البته خیلی هم دور از انتظار نبود. در ادامه‌ی این گزارش، آمده است که آن‌ها برای اولین بار در شش‌ماهه‌ی نخست سال 2016 موفق شده‌اند مرز 2000 دستگاه در چنین بازه‌ی زمانی را بشکنند و در شش‌ماهه‌ی اول امسال، تعداد 2013 سوپر اسپرت را از درب کارخانه خارج کنند. این رقم تقریبا با میزان خودروهای فروخته‌شده‌ی لامبورگینی در سال 2012 برابری می‌کند.

در مقیاسی دقیق‌تر، می‌توان اذعان داشت که خودروساز بولونایی در نیمه‌ی ابتدایی سال 2015 تعداد 1882 دستگاه سوپر اسپرت روانه‌ی بازارها کرد که این رقم نیز به نسبت سال پیش از آن، صعود 7 درصدی داشته است. فروش‌ها نسبتا به‌طور مساوی در سه منطقه‌ی عمده توزیع‌شده بودند که شامل آمریکا، آسیا، اقیانوسیه و EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) هستند و هرکدام از این مناطق حدودا یک‌سوم از فروش جهانی را نصیب خودکرده‌اند.

لامبورگینی

سوپر اسپرت لامبورگینی اوراکان با فروش بالغ‌بر 1370 واحد، بیش‌ترین آمار را از میان فروش‌های لامبورگینی به خود اختصاص داده است. این خودرو که 24 ماه پیش به معرفی رسمی درآمد، به‌تنهایی یک افزایش 87 درصدی را در بازه‌ی زمانی مشابه نسبت به گالاردوی پیشین به دست آورده است. در این میان، سهم فروش اونتادور نیز 643 دستگاه بوده که این مدل نیز افزایش چشمگیر 127 درصدی را در 58 ماه اخیر از زمان عرضه‌ی مورسیه لاگو داشته است.

آنچه در این آمار واضح و مبرهن است، افزایش پیوسته‌ی اعداد بوده و انتظار می‌رود پس از عرضه‌ی شاسی‌بلند اوروس به بازار، این اعداد چشمگیرتر نیز بشوند. انتظار می‌رود کراس اوور اوروس بتواند فروش این شرکت را دو برابر کند و فروشی به‌اندازه‌ی مجموع اوراکان و اونتادور و یا بیشتر از این دو داشته باشد.

اگر بخواهیم این اعداد و ارقام را با سایر رقبای لامبورگینی مقایسه کنیم، باید اشاره داشت که لامبورگینی موفق شده با ثبت چنین رکوردی، خود را در رده‌ای میان فراری و استون مارتین جای دهد. فراری در سه ماه‌ نخست امسال حدود 1882 دستگاه به فروش رسانده است. این رقم تقریبا به‌اندازه‌ی فروشی است که لامبورگینی در شش ماه نخست امسال به دست آورده بود. در همین حال، کمپانی استون مارتین 3615 دستگاه خودرو در سال گذشته به فروش رساند که کم‌تر از فروشی است که انتظار می‌رود لامبورگینی با نرخ فعلی‌اش در انتهای سال جاری کسب کند. لازم به یادآوری است که هر دو شرکت فراری و استون مارتین دارای خطوط مدل بیش‌تر و کامل‌تری نسبت به لامبورگینی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*