بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس

کمپانی موتورولا سه سال قبل سری جدیدی به نام موتو جی را برای آن دسته از خریداران با بودجه کم راه اندازی کرد. طی این چند سال رشد خوبی از جهات مختلف را از این سری محصولات میان رده موتورولا شاهد بودیم. محصولات این سری حالا از صفحه 4.5 اینچی به صفحات 5.5 اینچی رسیده‌اند و عملکرد آنها نیز بهتر از قبل شده است. علاوه بر این گزینه‌های بیشتری را می‌توان در دل رابط کاربری تلفن‌های هوشمند موتو جی یافت. حالا نیز در این مقاله می‌خواهیم به بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس بپردازیم.

تکامل محصولات سری موتو جی کمپانی موتورولا در سال 2016 نیز با معرفی سه نسخه مختلف از این محصولات، نظیر موتو جی 4 پلاس (Moto G4 Plus)، ادامه پیدا کرده است. این محصول حالا با 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، فوکوس خودکار مبتنی بر لیزر و حسگر اثر انگشت خود، در قامت یک پرچمدار ظاهر شده است. اما در این مقاله می‌خواهیم عملکرد موتو جی 4 (Moto G4) و نسخه پلاس آن را در واقعیت نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ آیا علاوه بر مشخصات روی کاغذ، این دو تلفن هوشمند می‌توانند انتظارات ما را برآورده کنند؟

بررسی موتو جی 4

برای نوشتن بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس، مدت زمانی را با این دو محصول سپری کردیم تا بتوانیم آنها را از هر نظر مورد بررسی قرار دهیم. آیا این خانواده میان رده و مقرون به صرفه موتورولا هنوز هم یک انتخاب هوشمندانه برای کاربران محسوب می‌شوند؟ آیا پرداخت هزینه‌ای بیشتر و خرید نسخه پلاس انتخاب بهتری است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال‌ها برسیم.

محتویات درون جعبه:
  • موتو جی 4 (پلاس)
  • کابل میکرو یو اس بی
  • آداپتور شارژ سریع توربو پاور
  • دفترچه راهنمای کاربر
  • نکات امنیتی

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : طراحی

بررسی موتو جی 4

در بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس متوجه شدیم که این دو محصول هر دو از مواد مشابه‌ای ساخته شده‌اند و طراحی مشابه‌ای دارند. این دو محصول جدید به نسبت نسخه‌های سال قبل خود با تغییرات قابل توجهی در بخش طراحی همراه شده‌اند؛ حذف اسپیکر پایین صفحه و انتقال آن به بخش بالایی در کنار خروجی صدای دستگاه و همچنین بازطراحی گودی و طرح دوربین. طراحی آیکونی دوربین موتورولا به این دستگاه‌ها برگشته است و حالا بخشی از پنل جداشدنی پشت دستگاه می‌باشد و از بخش دوربین بالایی جدا است.

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4

در بررسی موتو جی 4 و نسخه پلاس آن متوجه پنل پشتی جداشدنی آن شدیم؛ حالا به لطف این طراحی کاربران می‌توانند با خرید پنل‌های پشتی مختلف، بدنه محصول را متناسب با سلیقه خود شخصی سازی کنند. اما اتفاق اصلی در این بخش، حتی قبل از خرید و بیرون آوردن دستگاه از درون جعبه رخ می‌دهد: ابزار آنلاین Moto Maker کمپانی موتورولا به خریداران امکان شخصی سازی دستگا‌ه خود با انتخاب رنگ حاشیه‌های جلوی دستگاه، دوربین و همچنین پنل پشتی را می‌دهد. می‌توانید از طراحان موتورولا بخواهید تا بر روی پنل پشتی دستگاه، عبارت خاصی را حکاکی کنند. ای کاش این پنل‌های پشتی علاوه بر رنگ بندی متنوع شامل نسخه‌هایی از مواد مختلف نظیر چرم و فلز بودند، اما به هر حال این تنوع و حق انتخاب برای یک محصول میان رده و مقرون به صرفه مناسب به نظر می‌رسد.

در بررسی موتو جی 4 متوجه شدیم با اینکه این محصول با صفحه نمایش 5.5 اینچی تولید نشده است، اما موتورولا آن را جوری طراحی کرده است که با در دست گرفتن آن حس بزرگتر بودن به شما دست می‌دهد. به نظر می‌رسد گوشه‌های خمیده و گرد در اطراف دستگاه تاثیر به سزایی در این زمینه داشته باشند. این تلفن‌های هوشمند علی رغم ابعاد و سایز خود، بسیار سبک هستند و با 155 گرم وزن انگار هیچ چیز در دست شما نیست!

موتورولا در طراحی این دو محصول اصلا به فکر ضد آب بودن و امکان قوطه ور شدن آنها نبوده است. اما در بررسی موتو جی 4 متوجه طراحی با پوشش نانو در آن شدیم که به صورت طبیعی آب را پس می‌زند و دستگاه در برابر پاشیده شدن میزان کمی آب مقاوم است.

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : صفحه نمایش

بررسی موتو جی 4

همانطور که پیش‌تر گفتیم، موتو جی 4 دیگر یک تلفن هوشمند کوچک و جمع و جور نیست، به نظر می‌رسد همچون کودکی هرسال رشد می‌کند؛‌ شاید دلیل این موضوع نیز سیاستی باشد که تولید کنندگان در بازار تلفن‌های هوشمند پیش گرفته‌اند. سال گذشته شاهد پنل 5 اینچی با رزولوشن 720p در سری موتو جی موتورولا بودیم، اما حالا این سری از محصولات موتورولا هم در زمینه ابعاد و هم در زمینه رزولوشن ارتقاء یافته‌اند. موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس هر دو با صفحه نمایش 5.5 اینچی و رزولوشن 1080 در 1920 طراحی شده‌اند.

با اینکه این مشخصات در دنیای امروزی تلفن‌های هوشمند آنچنان درخشان و خاص نیست، اما به هر حال استفاده از آنها در تلفن‌های هوشمند میان رده پیشرفت بزرگی برای این بخش از بازار محسوب می‌شود. علاوه بر این صفحه نمایشی که موتورولا از آن استفاده کرده است، کیفیت بسیار بالایی دارد: سطح روشنایی آن یکی از بهترین‌هایی است که تاکنون در تلفن‌های هوشمند مشاهده کردیم و زاویه دید عالی است. البته در حین بررسی، یک موضوع عجیب توجه ما را به خود جلب کرد: صفحه نمایش هر دستگاه از این سری با دمای رنگ متفاوتی نسبت به دیگری همراه شده بود. با توجه به سخت افزار، کانفیگ و نرم افزار مشابه در این محصولات، بروز چنین اتفاقی در نوع خود عجیب است. شاید این موضوع به مشکلات ناپایداری دستگاه بر می‌گردد، اما به هر حال هر دو پنل عملکرد خوبی داشتند.

با توجه به وضعیت پنل صفحه نمایش دستگاه و سخت افزار مناسب، در بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس متوجه شدیم که طراحان آن می‌توانستند از کانفیگ بهتری بهره ببرند تا کاربران بتوانند نهایت استفاده از این مشخصات سخت افراری را ببرند. لانچر پیش فرض با 5 آیکون بزرگ برای چشمان ما کمی گنده و نا متعارف به نظر می‌رسید. دلیل خرید فبلت برای برخی کاربران، قرار گرفتن آیکون و گزینه‌های بیشتر در صفحه است.

هر دو دستگاه از قابلیت نوتیفیکیشن‌های در یک نگاه (At a Glance notification) بهره می‌برند که در زمان خاموش بودن صفحه تلفن همراه به کار می‌آید. همچنین کاربران قادر به ایجاد تغییرات در نحوه عملکرد و مدت زمان فعالیت این گزینه در موتو جی 4 و نسخه پلاس آن هستند. در ادامه توجه شما را به جدول مشخصات مربوط به صفحه نمایش این دو محصول در مقایسه با سایر رقیبان جلب می‌نماییم:

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : رابط کاربری و عملکرد

بررسی موتو جی 4

موتورولا دیگر علاقه‌ای به رابط کاربری بسیار شخصی سازی شده خود در دوران گذشته ندارد و مدتی است که محصولاتش را با تجربه نزدیک به اندروید خام دستگاه‌های نکسوس گوگل روانه بازار می‌کند. ما نیز در بررسی موتو جی 4 و نسخه پلاس آن چنین حسی داشتیم. تفاوت رابط کاربری این دو محصول با اندروید خام گوگل به قدری کم است که شاید برخی کاربران در تمیز دادن این دو از یک دیگر دچار مشکل شوند.

با این حال موتورولا باز هم به بهبود نسخه خام اندروید و افزودن قابلیت‌های کاربردی خود ادامه داده است و با کمی دقت و گشت و گذار در سیستم عامل می‌توان متوجه این موضوع شد. از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی کامل موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس از جسچر‌های موتورولا اشاره کرد.

کاربران می‌توانند به راحتی با برداشتن دستگاه از روی زمین آن را به حالت بی صدا ببرند، اگر تلفن هوشمند را از ناحیه صفحه نمایش بر روی زمینه قرار دهید، خود به خود حالت مزاحم نشو (Do Not Disturb) فعال می‌گردد. با دو بار چرخاندن دستگاه، بخش دوربین باز می‌شود – بنابراین جایگزین خوبی به جای دکمه شاتر فیزیکی در موتو جی 4 قرار گرفته است. همچنین جسچر دو بار ضربه جهت روشن شدن نور فلش دوربین به دستگاه‌های موتورولا برگشته است؛ حالا دیگر نیازی نیست در تاریکی اتاق به دنبال گزینه مربوطه بگردید.

موتورولا در شخصی سازی رابط کاربری موتو جی 4 و نسخه پلاس، آنچنان خود را درگیر نکرده است و به نظر ما این اتفاق خوبی است:‌ یک رابط کاربری مدرن و زیبا و در عین حال کاربردی و روان در پیش روی کاربران قرار می‌گیرد.

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : پردازنده و حافظه

بررسی موتو جی 4

موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس هر دو مشخصات سخت افزاری یکسانی دارند و از چیپست اسنپدراگون 617 با پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برند. معمولا تولید کنندگان زیادی از چنین ترکیبی برای محصولات میان رده خود در بازار تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند، اما به نظر می‌رسد کمپانی موتورولا طبق معمولا می‌خواهد سری موتو جی خود را متمایز از رقبا روانه بازار کند.

عملکرد سریع دستگاه در بخش‌های مختلف و گشت و گذار در رابط کاربری ما را به موتو جی 4 امیدوار کرد. همچنین باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها با سرعت خوبی صورت می‌گیرد. با این حال در حین وب‌گردی خود با مرورگر کروم در این محصول با افت سرعت مواجه شدیم، به نظر می‌رسید صفحات در حال اجرا در حال جنگ با مرورگر بودند!

نتایج تست‌های بنچمارک از عملکرد خوب این میان رده در حد یک پرچمدار خبر دادند و در استفاده حقیقی نیز چنین چیزی مشاهده میشد. در بررسی موتو جی 4 متوجه عملکرد بهتر آن به نسبت سایر دستگاه‌ها با چیپست اسنپدراگون 617 (نظیر اچ تی سی A9) شدیم.

همه نسخه‌های موتو جی 4 با دو گیگابایت حافظه رم همراه شده‌اند و حق انتخاب کاربران بین دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی موتو جی 4 است. نسخه 16 گیگابایتی موتو جی 4 پلاس با دو گیگابایت حافظه رم همراه شده است و نسخه 64 گیگابایتی آن با 4 گیگابایت حافظه رم ارائه می‌شود.

البته در استفاده روزانه این 2 گیگابایت اختلاف در حافظه رم آنچنان محسوس نیست و هر کاربری متوجه آن نمی‌شود. متاسفانه اکثر مشکلات عملکردی این دستگاه در نسخه 4 گیگابایتی نیز مشاهده میشد، اما در تست‌های بنچمارک عملکرد بهتر این نسخه کاملا مشخص شده است. ما نسخه 64 گیگابایتی موتو جی 4 پلاس را برای حافظه رم بیشتر پیشنهاد نمی‌کنیم، اما این 100 دلار ارزش حافظه داخلی بیشتر، دوربین با رزولوشن بالا و حسگر اثر انگشت را دارد – البته حافظه رم بیشتر را نیز می‌توان به این مجموعه افزود.

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : اتصالات

بررسی موتو جی 4

چرا همه تلفن‌های هوشمند نمی‌توانند همچون سری موتو جی 4 کمپانی موتورولا سازگاری بالایی داشته باشند؟ یک نسخه رادیویی از هر سه مدل این سری در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد و همچنین می‌توانید این تلفن هوشمند را به صورت آنلاک شده برای اپراتور‌های وریزون، ای‌تی اند تی، اسپرینت و حتی U.S. Cellular خریداری کنید. البته قرار گرفتن جایگاه میکرو سیم به جای نانو سیم که این روزها بیشتر مورد توجه تولیدکنندگان است، در نوع خود عجیب بود. با این حال اگر یک سیم کارت نانو در اختیار دارید، آداپتوری در این زمینه در این مجموعه ارائه شده است. علاوه بر این اگر از چند سیم کارت استفاده می‌کنید، جابجایی بین اپراتورها بسیار ساده است.

قابل توجه سایر تولید کنندگان: باید دستگاه‌های خود را با چنین پشتیبانی کاملی از شبکه ها روانه بازار کنید!

از جمله سایر اتصالات این محصولات می‌توان به وای فای 802.11 a/b/g/n و بلوتوث 4.2 ال ای اشاره کرد. البته متاسفانه خبری از چیپست ان اف سی در این دستگاه‌ها نیست. با این که چشم پوشی از چنین تراشه‌ای در محصولات میان رده و ارزان قیمت کاملا طبیعی است، اما ای کاش این چیپست در موتو جی 4 پلاس در کنار حسگر اثر انگشت آن قرار می‌گرفت.

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : دوربین

بررسی موتو جی 4

شاید مهمترین دلیلی که بتواند کاربران را به خرید موتو جی پلاس متقاعد کند، رزولوشن بالای دوربین 16 مگاپیکسلی آن به همراه فوکوس خودکار لیزری و مرحله‌ای باشد. از طرفی در موتو جی 4 از دوربین 13 مگاپیکسلی بهره گرفته شده است. گشادگی لنز در هر دو نسخه f/2.2 است. با اینکه تصاویری که دوربین این دو تلفن هوشمند تولید می‌کنند با هم فرق دارند، اما به راحتی نمی‌توان یکی از سنسور‌ها را بسیار برتر در نظر گرفت.

بررسی موتو جی 4

کیفیت تصاویر

همانطور که گفتیم، در بررسی موتو جی 4، تفاوت کیفیت تصاویر تولیدی توسط دوربین 13 مگاپیکسلی نسخه معمولی با دوربین 16 مگاپیکسلی موتو جی 4 پلاس در نگاه اول آنچنان مشخص نبود، اما با زوم کردن در تصویر می‌توانید قابلیت ثبت جزئیات بیشتر در دوربین موتو جی 4 پلاس را مشاهده کنید.

ما در بررسی موتو جی 4 و نسخه پلاس آن، تصاویر زیادی را با این دو تلفن هوشمند میان رده ثبت کردیم و تشخیص این موضوع که کدام دوربین کدام تصویر را ثبت کرده، بسیار سخت است؛ گاهی اوقات دوربین ضعیف‌تر جی 4 تصاویر بهتری را به نسبت دوربین 16 مگاپیکسلی ثبت می‌کند و گاهی اوقات نیز این شرایط کاملا برعکس است.

دمای تصاویر نیز در شرایط مختلف متغیر بود. با این حال در حین بررسی موتو جی 4 متوجه طبع سرد تصاویر تولیدی آن به نسبت موتو جی 4 پلاس شدیم و در برخی مواقع نیز این شرایط کاملا برعکس بود. احتمالا بخش نرم افزاری دو دستگاه در علمکرد دوربین‌ها تاثیرگذار است اما با این حال نتایج بررسی تصاویر تولیدی این دو تلفن هوشمند در بررسی ما بسیار جالب و عجیب بود.

دوربین موتو جی 4 پلاس در نور کم عملکرد بسیار بهتری دارد و می‌تواند بدون استفاده از نور فلش، تصاویر روشن و واضحی را ثبت کند.

هر دو نسخه از سری موتو جی 4 با دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی همراه شده‌اند و به کمک آن می‌توانید سلفی‌های زیبا و با اشباع رنگ بالایی را ثبت کنید. همانطور که انتظار می‌رفت، عملکرد دوربین جلوی هر دو نسخه در نور کم اصلا تعریفی ندارد. البته فلش مصنوعی در حالت صفحه نمایش روشن می‌تواند این مشکل را تا حدی پوشش دهد، اما همین حالت نیز برای اجسام بسیار نزدیک به صفحه کاربرد مناسبی دارد و نور تولید شده در مرکز اشیاء بیشتر از کناره‌های آنها می‌شود. در ادامه توجه شما را به نمونه تصاویر ثبت شده توسط این دو محصول جلب می‌نماییم: (برای مشاهده تصاویر در سایر اصلی بر روی آنها کلیک کنید)

بررسی موتو جی 4

تصویر ثبت شده توسط موتو جی 4

بررسی موتو جی 4

تصویر ثبت شده توسط موتو جی 4 پلاس

بررسی موتو جی 4

تصویر ثبت شده توسط موتو جی 4

بررسی موتو جی 4

تصویر ثبت شده توسط موتو جی 4 پلاس

 

 

بررسی موتو جی 4

فیلم برداری

در بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس، عملکرد هر دو دوربین در زمینه فیلم برداری 1080p بسیار مطلوب بود. لازم به ذکر است که هنوز خبری از فیلم برداری 4K در بازار میان رده‌ها نیست. خروجی هر دو تلفن هوشمند ویدیو‌های فول اچ دی و زیبایی بود و تنها فرق آنها در سرعت بالاتر دوربین موتو جی 4 پلاس در تغییر فوکوس بود.

با این حال کاهش رزولوشن فیلم برداری به 720p (بنا به دلایلی همچون ذخیره فضای داخلی یا کاهش حجم ویدیو جهت آپلود) موجب تولیدی ویدیوی نسبتا بی کیفیتی در موتو جی 4 می‌شود که به خاطر بالا آمدن کانتراست بیش از حد، غیر طبیعی شده است و خبری از ثبت جزئیات در آن نیست.

علاوه بر این متوجه لگ هایی در فیلم برداری با دوربین این دو محصول شدیم که ثانیه‌های ابتدایی از ویدیو را به خوبی ثبت نکرده بود، بنابراین باید حتما کمی زودتر دکمه قرمز رنگ Record را جهت فیلم برداری بزنید.

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : مولتی مدیا

بررسی موتو جی 4

ای کاش موتورولا سیاست قدیمی خود مبنی بر قرار دادن اسپیکرهای دوگانه در جلوی دستگاه را ادامه می‌داد. همانطور که در ابتدای مقاله و بخش طراحی گفتیم، اسپیکر پایین صفحه در موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس به بخش بالایی و در کنار خروجی صدای گوشی منتقل شده است و متاسفانه در بررسی ما خبری از کیفیت صدای خاص و ایده آل در این میان رده‌ها نبود.

با این که در بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس خبری از صدای قدرتمند استریو نبود، اما در مجموع صدای خروجی دستگاه رضایت بخش و متعادل بود. صداهای باس گرمای مناسبی دارند و گوش کاربر را نمی‌زند. همچنین با اینکه حداکثر ولوم دستگاه نسبت به سایر رقبا کاملا طبیعی است، اما ای کاش موتو جی 4 می‌توانست صدای بلندتری را تولید کند.

موتورولا همچون کمپانی اپل در حال فراموش کردن جک 3.5 میلیمتری هدفون‌ها در پرچمداران خود است، اما این خروجی در سری موتو جی 2016 این شرکت کماکان دیده می‌شود.

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : کیفیت تماس

بررسی موتو جی 4

در حین بررسی موتو جی 4 و نسخه پلاس آن در زمینه کیفیت تماس از اپراتورهای مختلفی نظیر ای‌تی اند تی، تی موبایل و وریزون استفاده شد. هر دو محصول در زمینه کیفیت تماس ورودی و خروجی عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشتند. اما به نظر می‌رسد مهمترین فاکتور در کیفیت تماس‌ها مربوط به خود تلفن‌های هوشمند نیست، بلکه شبکه‌ای که در آن مکالمه صورت می‌گیرد مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند. بنابراین این موضوع نمی‌تواند برای برخی کاربران که باید حتما از یک اپراتور خاص استفاده کنند، خبر خوبی باشد. در مجموع از عملکرد مناسب این دو میان رده در زمینه کیفیت تماس خوشحالیم.

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : عمر باتری

بررسی موتو جی 4

فرقی نمی‌کند موتو جی 4 را انتخاب کنید یا موتو جی 4 پلاس؛ در هر صورت یک باتری با ظرفیت بالای 3000 میلی آمپری این محصولات را همراهی می‌کند. حتی با صفحه بزرگ 5.5 اینچی در سری موتو جی امسال، باز هم این باتری می‌تواند پاسخگوی یک روز استفاده نسبتا زیاد کاربر باشد.

باتری‌های با مشخصات یکسان در عملکرد تکی همیشه با یک دیگر تفاوت دارند و طبیعی است که عمر شارژدهی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس که دو نسخه متفاوت هستند، با هم فرق دارد. جالب است بدانید که در تست‌های ما عمر باتری موتو جی 4 حدود یک ساعت بیشتر از موتو جی 4 پلاس بود – آیا 2 گیگابایت رم بیشتر می‌تواند چنین تاثیری در مصرف باتری تلفن‌های هوشمند بگذارد؟ با این حال موتو جی 4 پلاس با رکورد 7 ساعت و 30 دقیقه در بخش تست صفحه نمایش روشن ما توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. حتی برخی از پرچمداران امسال نیز نتوانسته بودند به این رکورد در تست باتری ما برسند.

بررسی موتو جی 4

شارژ مجدد دستگاه‌ها با سرعت بالایی صورت می‌گیرد و به لطف آداپتورهای توربو پاور، هر دو دستگاه توانستند در عرض کمتر از دو ساعت فول شارژ شوند. البته لازم به ذکر است که مزیت اصلی تکنولوژی توربو پاور، میزان عمر باتری دستگاه تنها پس از 15 دقیقه شارژ‌ شدن است و در مراحل بعدی شارژ شدن دستگاه تاثیر به سزایی نمی‌گذارد. در ادامه توجه شما را به نتایج تست بنچمارک این دو محصول و مقایسه آن با سایر رقبا جلب می‌کنیم:

بررسی موتو جی 4

بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس : جمع بندی

بررسی موتو جی 4

پس از بررسی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس متوجه شدیم که هر دو محصول به عنوان یکی از بهترین میان رده‌های سال جاری شناخته می‌شوند. موتورولا در عوض پرداخت هزینه‌ای متعادل، محصولاتی با عملکرد قابل قبول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال سایر کمپانی‌ها در شرایط فعلی به دنبال تولید محصولاتی با امکانات منحصر به فرد و جدید هستند. آیا این دو میان رده سری موتو جی را می‌توان محصولاتی خاص در نظر گرفت؟ متاسفانه پاسخ به این سوال منفی است. با اینکه موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس در زمینه‌های مختلف نظیر دوربین، طراحی، عملکرد و صفحه نمایش به نسبت گذشته تکامل یافته‌اند و به نسبت پرچمداران موتورولا ارزان‌تر هستند، اما خبری از نوآوری و خلاقیت در آنها نیست. بازار میان رده‌ها همیشه جهت جذب مشتری به خلاقیت نیاز دارد.

با این حال از موتورولا بابت تنوع در زمینه حافظه داخلی و حافظه رم میان رده‌های خود با قیمت‌های پایین سپاسگزار هستیم. 200 دلار برای یک میان رده هزینه مناسبی است (با اینکه به نسبت سال قبل کمی بیشتر شده) و پرداخت 50 دلار بیشتر برای دوربینی با رزولوشن بالاتر و حسگر اثر انگشت عادلانه به نظر می‌رسد. همچنین با پرداخت یک 50 دلار دیگر می‌توانید تلفن هوشمندی با 4 گیگابایت حافظه رم در اختیار داشته باشید.

اما اگر کاربر بخواهد هزینه خرید میان رده خود را به 300 دلار برساند، مطمئنا رقبای دیگری با محدوده قیمت نسبتا نزدیک وارد کار می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به وان پلاس 3 اشاره کرد که اخیرا بررسی آن در گجت نیوز منتشر شد. این محصول چینی با هزینه 400 دلار قادر به رقابت با پرچمداران 800 دلاری سال 2016 است.

ای کاش نسخه‌ای از موتو جی 4 پلاس با چیپست قدرتمند نیز در نظر گرفته میشد تا بزرگترین ضعف این میان رده در آن نسخه برطرف شود. در مجموع این دو محصول را می‌توان یکی از بهترین میان رده‌های سال 2016 در نظر گرفت و اگر توضیحات ما در این مقاله شما را قانع کرده‌اند، خرید این محصولات را متناسب با نیاز خود مد نظر قرار دهید. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. نظرات و سوالات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • قیمت بسیار خوب برای یک فبلت میان رده
  • امکان خرید نسخه‌های بهتر از مدل پایه با هزینه‌ای بیشتر
  • شارژدهی باتری مناسب تا یک روز
  • پشتیبانی عالی از اپراتورهای مختلف
نکات منفی
  • گران‌ترین نسخه جی 4 پلاس رقبای بسیار سختی دارد
  • اسنپدراگون 617 آنچنان قدرتمند نیست
  • عملکرد دوربین آنچنان تعریفی نداشت
  • ابعاد بزرگ و وزن کم که حس بی کیفیتی را منتقل می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*