راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

در آشفته بازار تلفن‌های هوشمند امروزی، انتخاب یک همراه مناسب و با دوام که از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالایی برخوردار باشد، امری دشوار جلوه می‌کند. اما اینک برای شما راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان را تدارک دیده‌ایم و معیارهای گوناگونی برای پیشنهادها در نظر گرفته‌ایم.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

اسمارت‌فون‌های این بازه قیمتی در دسته تلفن‌های همراه پایین‌رده و میان‌رده قرار می‌گیرند. هر شخص با توجه به نوع استفاده خود از تلفن همراه، پارامترهایی برای انتخاب اسمارت‌فون موردنظر خود را می‌سنجد. علاوه بر زیبایی و طراحی مناسب و کاربر پسند، کمپانی‌ها به ظرفیت باتری، اندازه و کیفیت صفحه‌ نمایش، ظرفیت ذخیره‌سازی (اینترنال و اکسترنال)، کیفیت دوربین، سخت‌افزار قدرتمند و حسگر اثر انگشت نیز توجه نموده‌اند و محصولات متنوعی در بازه‌های قیمتی متفاوت برای مشتریان عرضه می‌کنند. در ادامه به بررسی چندین تلفن هوشمند می‌پردازیم که با توجه به قیمت خود، از سخت‌افزار عالی بهره می‌برند. توجه داشته باشید قیمت‌های ذکر شده حدودی است و احتمال تغایر قیمت درج شده و قیمت فروشگاه‌های مختلف به مقدار کم وجود دارد.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومانال جی کی 4 ( LG K4 )

قیمت ححدودی در بازار ایران: 330 هزار تومان

مقرون به‌صرفه‌ترین تلفن هوشمند این لیست، از پردازنده یک گیگاهرتزی در کنار یک گیگابایت استفاده می‌کند. نمایشگر ۴.۵ اینچی LG K4 از نوع IPS بوده و از رزولوشن ۴۸۰x۸۵۴ پیکسل برخوردار است و تراکم پیکسلی ۲۱۸ در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. نسل چهارم ارتباطی (4G LTE) که این روزها به یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید تلفن همراه به شمار می‌رود، در بسیاری از اسمارت‌فون‌های پایین رده پشتیبانی نمی‌شود اما K4 را از این قاعده مستثنا بدانید. این موبایل از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها از آخرین نسل ارتباطی مخابراتی (4G) و دیگری از نسل دوم ارتباط مخابراتی (2G) بهره می‌برد. دوربین پشتی این گجت تصاویری به کیفیت ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن با کیفیت ۲ مگاپیکسل به ثبت عکس و فیلم می‌پردازد. همچنین قابلیت فوکوس دستی و تشخیص چهره نیز به نرم‌افزار LG K4 افزوده شده‌اند. کمپانی کره‌ای از نسخه ۵.۱ سیستم‌عامل اندروید در این محصول استفاده نموده است. باتری ۱۹۴۰ آمپری لیتیوم-یونی دستگاه امکان شارژدهی به مدت یک الی دو روز در استفاده معمولی را به دنبال خواهد داشت. این تلفن هوشمند با قیمتی حدود ۳۳۰ هزار تومان قابل خریداری است.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومانجی ال ایکس اسپایدر 1 ( GLX Spider 1 )

قیمت حدودی در ایران: 350 هزار تومان

تعجب نکنید! کمپانی ایرانی جی ال ایکس با تولید اسمارت‌فون‌های اندرویدی با کیفیت، یکی از گزینه‌های مطلوب در این راهنمای خرید به شمار می‌رود. در زیر نمایشگر ۵ اینچی از نوع IPS و رزولوشن HD اسپایدر ۱، پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابایتی حضور دارند که در این بازه قیمت، چنین سخت‌افزار استثنایی به ندرت به چشم می‌خورد. این تلفن هوشمند از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که حداکثر با استفاده از مموری کارت ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا است. نکته منفی در مورد نماینده ایرانی این لیست، عدم پشتیبانی از نسل چهارم ارتباط مخابراتی (4G) است و شرکت سازنده با تعبیه دو جایگاه سیم‌کارت درون دستگاه سعی در پر کردن این خلا داشته است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و ۵ مگاپیکسلی در جلو، نوید ثبت تصاویر با کیفیت و به یاد ماندنی می‌دهند و عملکرد متوسط و قابل قبولی ارائه می‌دهند. قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰ فریم بر ثانیه و تشخیص چهره و لبخند را نیز به امکانات تصویربرداری اسپایدر ۱ بیفزایید. استفاده از اندروید ۴.۲ جلی بین بر روی دستگاه چندان دلچسب نیست ولی می‌توان با آپدیت نرم‌افزاری، نسخه به‌روزتری از سیستم‌عامل را در اختیار داشته باشیم. باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-یون GLX Spider 1 به مدت یک روز تمام می‌تواند دیوایس را روشن نگاه دارد. در مجموع اسپایدر وان دستگاهی با سخت‌افزار مناسب ولی امکانات نرم‌افزاری ضعیف محسوب می‌شود که با قیمت ۳۴۹ هزار تومان در ویترین فروشگاه‌ها برای خرید در دسترس است.

huawei-y6-pro-y6pro-0

هوآوی وای 6 پرو دوآل ( Huawei Y6 Pro Dual )

قیمت حدودی در بازار ایران: 460 هزار تومان

انتخاب بعدی در راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان، Huawei Y6 Pro است که در کنار قیمت مقرون به صرفه‌اش، سخت‌افزار مناسبی به همراه دارد. قلب تپنده این اسمارت‌فون پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک است که با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند. در کنار آن مقدار ۲ گیگابایت حافظه اجرایی (رم) به کار گرفته شده که از پس مولتی تسکینگ‌های پی در پی به‌راحتی برخواهد آمد. این تلفن هوشمند با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت عرضه می‌شود اما می‌توان این میزان را همانند پرچمداران کمپانی HTC تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد. مهندسان هوآوی نمایشگری IPS به اندازه ۵ اینچ و رزولوشن (HD (۷۲۰x۱۲۸۰ برای نسخه جدید Y6 در نظر گرفته‌اند که تراکم ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ را به دنبال دارد. نسل چهارم ارتباطات تلفن همراه (4G) نیز توسط این اسمارت‌فون پشتیبانی می‌شود اما تنها از یک سیم‌کارت برای استفاده از آخرین نسل ارتباطی تلفن همراه می‌توانید استفاده کنید و سیم‌کارت دوم اجازه فعالیت در محدوده 4G را ندارد. Y6 Pro به دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین‌های پشتی و جلویی دستگاه تجهیز شده که قابلیت فیلم‌برداری FULL HD و ۳۰ فریم بر ثانیه، تشخیص چهره و لبخند، فوکوس دستی، عکاسی HDR و غیره را داراست. همچنین نسخه ۵.۱ از سیستم‌عامل اندروید Lollipop بر روی دیوایس نصب و قابل اجراست و احتمالا برای آن به‌روزرسانی صورت خواهد پذیرفت. باتری فوق حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپری Y6 Pro خیال کاربر را از اتمام نابه‌هنگام شارژ آسوده می‌سازد و امکان استفاده حدود دو روز مداوم بدون نیاز به شارژر (در استفاده معمولی) را برای کاربر فراهم می‌کند. این تلفن هوشمند با قیمت حدودی ۴۶۰ هزار تومان در سراسر ایران قابل خریداری است.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

نوکیا لومیا 1320 ( Nokia Lumia 1320 )

قیمت حدودی در بازار ایران: 500 هزار تومان

موبایل‌های ویندوزفونی در بازار کشورمان از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند و شاید دلایل عمده آن را بتوان کمبود نرم‌افزارهای کاربردی و بازی‌های مهیج برشمرد. اما در این میان برخی تلفن‌های هوشمند بر پایه ویندوزفون هستند که از سخت‌افزار متوسطی بهره می‌برند و در این بازه قیمت، برای طرفداران دره سرخ مناسب هستند. Lumia 1320 از پردازنده دو هسته‌ای نسبتا قدیمی Snapdragon 400 با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد که همراه با یک گیگابایت حافظه اجرایی روانه بازار می‌شود. نمایشگر بزرگ ۶ اینچی این اسمارت‌فون با استفاده از تکنولوژی Clear Black تصاویر با عمقی تولید و رزولوشنی برابر با ۱۲۸۰x۷۲۰ ارائه می‌کند و با نسل سوم گوریلا گلس در برابر خط و خش مقاوم گشته است. دوربین اصلی این موبایل ویندوزفونی از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی آن با کیفیت VGA به ثبت تصاویر می‌پردازد. بدین ترتیب نباید انتظار تصاویر با کیفیت بالایی از لومیا ۱۳۲۰ داشته باشیم. سیستم‌عامل نصب شده بر روی این اسمارت‌فون ویندوز ۸ است و به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ برای این تلفن هوشمند عرضه خواهد شد. تصور نمی‌کنیم باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری از نوع لیتیوم یون دستگاه نیز با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر بتواند بیش از یک روز کاربر را بی‌نیاز از اتصال شارژر به دستگاه سازد. Lumia 1320 با قیمت ۵۰۰ هزار تومان هم‌اکنون در بازار شهرهای مختلف ایران به فروش می‌رسد.

 

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

ال جی جی 4 استایلوس ( LG G4 Stylus )

قیمت حدودی در بازار ایران: 540 هزار تومان

شرکت LG همانند سال گذشته پس از معرفی پرچمدار جدید سری G، نسخه استایلوس آن را با سخت‌افزاری ضعیف‌تر روانه بازار ساخت. فلسفه وجودی LG G4 Stylus نیز از این راستا خارج نبوده و برادر کم و بیش مشابه LG G4 به‌حساب می‌رود. این تلفن هوشمند از پردازنده ۳۲ بیتی مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز و تنها یک گیگابایت رم برخوردار است که نسبت به هم قیمت‌هایش از سخت‌افزار ضعیف‌تری بهره می‌گیرد. حافظه داخلی ۸ گیگابایتی دستگاه با امکان افزودن مموری کارت تا حدودی جبران شده و بدین ترتیب امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱۲۸ گیگابایت فراهم گشته است. نمایشگر ۵.۷ اینچی G4 Stylus IPS با رزولوشن HD و تراکم پیکسلی ۲۵۸ با روکش گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود که نسبت به برادر بزرگ‌تر خود تصاویر نادقیقی ارائه می‌دهد. البته در استفاده از این صفحه نمایش دیوایس به مشکلی برنخواهید خورد و تنها در مقایسه با G4 از کیفیت کمتری برخوردار است. عدم پشتیبانی از نسل چهارم شبکه ارتباطی تلفن همراه (4G) یکی از نقاط ضعف اصلی محصول LG به شمار می‌رود. کره‌ای‌ها در دوربین G4 Stylus هیچ کم و کاستی نگذاشته‌اند و بسیار مشابه با دوربین G4 ارزیابی می‌شود. یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای سلفی، ترکیب کاملی برای ثبت لحظات به یاد ماندنی به‌نظر می‌آیند. پنجمین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل (Lollipop) بر روی دیوایس نصب و راه‌اندازی شده که به پوسته ال‌جی مزین و همراه می‌شود. همچنین باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-یون قابل جداسازی، استفاده در حدود یک روز بدون اتصال شارژر به دستگاه را نوید می‌دهد. در مجموع، LG G4 Stylus برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تجربه‌ای نه چندان مشابه با سری Galaxy Note سامسونگ را داشته باشند. این تلفن هوشمند با برچسب قیمت ۵۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

ال جی کی 10 دوآل سیم ( LG K10 Dual SIM )

قیمت حدودی در بازار ایران: 560 هزار تومان

سری K ال‌جی از مقرون به‌صرفه‌ترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار هستند که به سخت‌افزاری متوسط و سیستم‌عامل به‌روز مجهز گشته‌اند. زیر نمایشگر ۵.۳ اینچی IPS این تلفن هوشمند، پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم قرار گرفته‌اند. K10 از جدیدترین نسل ارتباطات تلفن همراه (4G) پشتیبانی کامل به عمل می‌آورد. با استفاده از دو دوربین پشتی و جلویی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی می‌توانید به ثبت تصاویری با کیفیت بپردازید. این دیوایس از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Marshmallow) بهره می‌گیرد و با استفاده از باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری خود، حدود یک روز شارژدهی در استفاده معمولی را انتظار داریم. LG K10 به قیمت ۵۶۰ هزار تومان در ویترین فروشگاه‌ها آماده فروش است.

ascend-g75-1-500x500

هوآوی اسند جی 750 یو 10 دوآل ( Huawei Ascend G750 U10 Dual )

قیمت حدودی در بازار ایران: 600 هزار تومان

و بازهم هوآوی! این کمپانی چینی در حوزه تلفن‌های هوشمند اقتصادی نمایندگان زیادی به بازار عرضه کرده است که با توجه به برچسب قیمتشان، از سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی استفاده می‌کنند. Ascend G750 U10 یکی از قدرتمندترین پیشنهاد‌های موجود در راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان است که نسبت به هم رده‌هایش از توان پردازشی بالاتری برخوردار گشته است. در زیر نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS این دستگاه با رزولوشن HD، پردازنده قدرتمند ۸ هسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم قرار گرفته‌اند که از پس برنامه‌های سنگین اندروید به‌خوبی برمی‌آیند. همچنین امکان افزودن حافظه جانبی به دستگاه در تلفن‌های هوشمند این بازه قیمت امری بسیار طبیعی است و G750 U10 از این قاعده مستثنا نیست و می‌تواند تا ۶۴ گیگابایت از حافظه جانبی را پشتیبانی کند. متاسفانه این اسمارت‌فون قابلیت بهره‌گیری از نسل چهارم شبکه ارتباطی تلفن همراه (4G) را نداشته و بایستی به شبکه‌های نسل سوم برای سیم‌کارت اول و نسل دوم برای سیم‌کارت دوم قناعت کنید. دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسل تعبیه شده در دوربین پشتی و جلویی کیفیت بالایی از تصاویر ثبت شده را به ارمغان می‌آورند. همچنین امکان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD را درباره G750 U10 فراموش نکنید. دیگر نکته منفی که در استفاده از این موبایل به چشم می‌خورد، استفاده از نسخه قدیمی اندروید ۴.۲ جلی بین است که البته با به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه ۴.۴، می‌توان از قابلیت‌های امنیتی بیشتری بهره برد. در آخر، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یون این دستگاه وظیفه تامین انرژی این فبلت را برعهده دارد. Huawei Ascend G750 U10 با قیمت ۶۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

لنوو وایب کی 5 پلاس دوآل ( Lenovo VIBE K5 Plus Dual )

قیمت حدودی در بازار ایران: 650 هزار تومان

گرچه چندی پیش کمپانی لنوو به مبلغ ۳ میلیارد دلار شرکت موتورولا را از گوگل خریداری نمود، اما هنوز هم چینی‌ها به‌صورت مستقل به تولید تلفن هوشمند می‌پردازند. Lenovo VIBE K5 Plus یکی دیگر از اسمارت‌فون‌های قدرتمند در راهنمای خرید تلفن‌های هوشمند با قیمت زیر ۷۵۰ هزار تومان است که درخشش خاصی دارد. نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن Full HD، پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon با فرکانس کاری ۱.۲ و ۱.۵ و ۲ گیگابایت رم از جمله مواردی هستند که وایب کی ۵ را به موبایلی استثنایی بدل کرده است. همچنین نسل چهارم ارتباطات موبایلی (4G) نیز توسط این اسمارت‌فون پشتیبانی می‌شود. دوربین اصلی با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی با کیفیت ۵ مگاپیکسل به ثبت تصاویر دقیقی می‌پردازند و امکان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD را نیز فراهم می‌سازند. نسخه پنجم از سیستم‌عامل اندروید ملقب به لالی‌پاپ (Lollipop) بر روی این دیوایس نصب شده است که به‌زودی به نسخه جدیدتر سیستم‌عامل گوگل به‌روزرسانی خواهد شد. نهایتا باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپری وظیفه تامین انرژی پردازنده، نمایشگر و سایر بخش‌های تلفن هوشمند را برعهده دارد که به‌نظر می‌رسد برای استفاده یک روز کامل از اسمارت‌فون کافی باشد. Lenovo VIBE K5 Plus را می‌توانید با قیمت ۶۵۰ هزار تومان هم‌اکنون خریداری نمایید.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

هوآوی آنر 5 ایکس ( Huawei Honor 5X )

قیمت حدودی در بازار ایران: 680 هزار تومان

سخت‌افزار مخصوص پردازش این نماینده هوآوی دقیقا مشابه Lenovo VIBE K5 Plus در نظر گرفته شده است اما آنچه Honor 5X را از سایر تلفن‌های هم قیمت خود کاملا متمایز می‌کند، حسگر اثر انگشت آن است. همانطور که گفته شد، این اسمارت‌فون از پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 616 با فرکانس کاری ۱.۲ و ۱.۵ و دو گیگابایت رم بهره می‌برد؛ اما نمایشگر آن ۵.۵ اینچی با رزولوشن Full HD بوده و از پنل IPS در ساخت آن استفاده شده است. همچنین دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی به ثبت لحظات به یاد ماندنی می‌پردازند. سیستم‌عامل Honor 5X نسخه ۵.۱ اندروید با نام آبنبات چوبی (Lollipop) بوده که قابل به‌روزرسانی به اندروید ۶ است. ناگفته نماند عملکرد سنسور اثر انگشت تعبیه شده در پشت دستگاه از عملکرد سریع و قابل قبولی برخوردار است اما نباید آن را از لحاظ سرعت با پرچمدارانی نظیر Samsung Galaxy S7 یا iPhone 6s مقایسه نمود. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری این تلفن همراه می‌تواند حدودا یک روز کاربر را از حمل شارژر بی‌نیاز سازد. Huawei Honor 5X با قیمت ۶۸۰ هزار تومان از بازار سراسر کشور قابل خریداری است.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

شیائومی ردمی نوت 2 دوآل ( Xiaomi Redmi Note 2 Dual )

قیمت حدودی در ایران: 700 هزار تومان

به جرات می‌توانیم لقب قدرتمندترین اسمارت‌فون این راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزارتومان را به Xiaomi Redmi Note 2 اعطا کنیم. شیائومی به تولید تلفن‌های هوشمند با کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار قدرتمند در سراسر دنیا شهرت یافته است و Redmi Note 2 یکی از دست ساخته‌های ارزشمند چشم بادامی‌هاست. در زیر نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن Full HD، پردازنده هشت هسته‌ای Helio X10 مدیاتک با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز و دو گیگابایت رم اجرایی قرار گرفته است که سنگین‌ترین برنامه‌های سرزمین اندروید را به‌راحتی اجرا می‌کند. شیائومی برای نوت ۲ سنگ تمام گذاشته و آن را به مودم نسل چهارم ارتباطی تلفن همراه (4G) مجهز ساخته است. همچنین دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در عقب و جلو به ضبط فیلم و عکس می‌پردازند که کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کنند. بر روی این اسمارت‌فون اندروید ۵ لالی‌پاپ (Lollipop) مزین به پوسته MIUI شیائومی پیاده شده که به‌روزرسانی اندروید مارشمالو (۶.۰) نیز برای آن عرضه شده است. باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپری لیتیوم پلیمری دستگاه از کیفیت بالاتری از هم‌ترازهای خود برخوردار است و حداقل یک روز کامل را می‌توانید تنها به کمک آن سپری کنید. Xiaomi Redmi note 2 با برچسب قیمت ۷۰۰ هزار تومان در ویترین فروشگاه‌ها حضور دارد.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

ال جی ایکس اسکرین ( LG X Screen )

قیمت حدودی در ایران: 700 هزار تومان

ساختار عجیب LG X Screen سبب ذکر نام این اسمارت‌فون در لیست راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان گشته است؛ بنابراین نباید انتظار سخت‌افزار قدرتمندی از این موبایل داشته باشیم. نمایشگر دوم کوچک‌تر تعبیه شده در بالای X Screen کارایی‌های جالبی دارد اما می‌تواند به تکامل بیشتری برسد. شما می‌توانید با استفاده از نمایشگر دوم، در هر شرایطی نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید و همچنین هنگام اجرای بازی‌، نوتیفیکشن‌ها جلوی دید شما را نخواهند گرفت. امکانات شخصی‌سازی این نمایشگر ۱.۷۶ اینچی می‌توانست بیش از این باشد؛ اما با توجه به قیمت اسمارت‌فون نباید توقع امکانات پیشرفته‌ای را از X Screen داشته باشیم. زیر نمایشگر ۴.۹ اینچی با رزولوشن HD دستگاه، چیپست Snapdragon 410 قرار گرفته که با دو گیگابایت رم همراهی می‌شود. پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطات موبایلی (4G) از دیگر قابلیت‌هایی بود که ما از شنیدن آن خوشحال شدیم. دو سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای دوربین‌های عقب و جلوی دیوایس، تصاویر شفاف و با کیفیتی را نوید می‌دهند. در کنار امتیازات مثبت X Screen، اجرای اندروید ۶ (مارشمالو) را نیز بیفزایید. در پایان باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی دستگاه امکان روشن ماندن دستگاه برای یک روز را فراهم می‌کند. LG X Screen با قیمت ۷۰۰ هزار تومان قابل خریداری از بازارهای نقاط مختلف ایران است.

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

ال جی استایلوس 2 ( LG Stylus 2 )

قیمت حدودی در بازار ایران: 700 هزار تومان

این تلفن هوشمند را می‌توان نسخه کمی ارتقا یافته LG G4 Stylus دانست. نمایشگر ۵.۷ اینچی IPS با رزولوشن HD، پردازنده Snapdragon 410 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و دو گیگابایت رم از جمله مشخصات مهم نسل دوم استایلوس ال‌جی هستند. پشتیبانی از شبکه 4G، بهره‌گیری از دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسل در عقب و جلو، اجرای نسخه ششم اندروید (مارشمالو) و همچنین استفاده از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری تجربه کاربری نسبتا دلچسبی را برای کاربر رقم می‌زنند. LG Stylus 2 با قیمت ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان

اچ تی سی دیزایر 626 دوآل ( HTC Desire 626 Dual )

قیمت حدودی در بازار ایران: 730 هزار تومان

از دیگر تلفن‌های هوشمند قدرتمند راهنمای خرید گوشی زیر 750 هزار تومان Desire 626 نسخه 4G است. این اسمارت‌فون خوش دست نمایشگری ۵ اینچی با کیفیت IPS و رزولوشن HD دارد. در زیر این نمایشگر چیپست پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابایت قرار گرفته‌اند که عملکرد سریعی از خود به جای می‌گذارند. دوربین اصلی این دستگاه ۱۳ مگاپیکسل بوده اما دوربین سلفی آن سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد که نسبت به هم‌رده‌های خود یک نقطه ضعف به‌حساب می‌آید. نسخه ۴.۴ از سیستم‌عامل محبوب اندروید (کیت کت) بر روی این دیوایس نصب و راه‌اندازی شده که با پوسته Sense کمپانی HTC به بازار عرضه می‌شود. باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یون این تلفن هوشمند به‌راحتی از قابلیت نگهداری از شارژ به میزان یک الی دو روز برخوردار است و با حجم مناسبی همراه گشته است. Desire 626 4G به قیمت ۷۳۰ هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر ایران قابل خریداری است.

آیا شما تلفن هوشمند با کیفیتی در همین بازه قیمت می‌شناسید؟ نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سامسونگ j2 و سونی m4 aqua جاشون تو لیست خلی بود

    • فقط M4 Aqua ضد آب، پردازنده قدرتمند Qualcomm Snap Dragon 615
      2 گیگ رم و 16 گیگ حافظه داخلی با قابلیت ارتقا تا 128 گیگ
      صفحه نمایش اچ دی مجهز به موتور های Trilius وBravia
      دوربین 13 و 5
      پشتیبانی از 4G, Lte
      رزولوشن صفحه نمایش 294 با کنتراست عالی
      کسب مقام بهترین میان رده در IFA 2015

  2. بهترین های لیست lg x screen و redmi note2 هست

  3. جالبترین تیکش اونجا بود که نوشته بود
    جی ال ایکس اسپایدر 1 ( GLX Spider 1 )
    قیمت حدودی در ایران: 350 هزار تومان.
    اخوی این گوشی رو شاخ آفریقا هم ببری نمی خرن.
    آدم 350 تا نوشابه پپسی بگیره یه سال نوشابه بخوره به نفعشه چون این گوشی 2 ماه بیشتر عمر نمیکنه…

  4. هواوی gr3 و سامسونگ j5 هم باید تو لیست میبودند