بلک بری DTEK50

بلک بری DTEK50 رونمایی شد؛ امن‌ترین تلفن اندرویدی جهان

پس از مدت‌ها شایعه و درز اطلاعات شرکت بلک بری از دومین گوشی اندرویدی خود به نام بلک بری DTEK50 رونمایی کرد. این دستگاه که به ادعای این شرکت امن‌ترین تلفن اندرویدی جهان است حاوی تراشه اسنپدراگون 617، دو دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت رم و یک باتری 2,610 میلی‌آمپری است و با قیمت 300 دلار به فروش می‌رسد.

اگر به خاطر داشته باشید شب گذشته تصاویری از گوشی اندرویدی جدید بلک بری به بیرون درز کرد که بر اساس شایعات نام آن بلک بری نئون بود و کد نام آن نیز DTEK50 قرار گرفته بود. محصولی که در رندرهای سه بعدی آن هیچ خبری از کیبورد سخت افزاری QWERTY محبوب این کمپانی نبود و یا حتی طراحی آن‌هم چنگی به دل نمی‌زد. حال ظاهراً بلک بری از این محصول رسماً رونمایی کرده است و نام کامل آن بلک بری DTEK50 است. بله درست است این کد نام محصول جدید بلک بری نبود بلکه نام آن بود که ما شب گذشته به آن اشاره کرده بودیم.

امن‌ترین گوشی اندرویدی جهان یا عجیب‌ترین نام در بین گوشی‌ها؟

اینک گوشی هوشمند بلک بری DTEK50 برخلاف نخستین تلفن اندرویدی این کمپانی فاقد کیبورد فیزیکی است. بلک بری می‌گوید که این محصول امن‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضر جهان است و همچنین متعهد می‌شود که این قضیه به‌زودی برای شما مشخص خواهد شد.

بلک بری DTEK50

بلک بری DTEK50 مطابق انتظارات ما از یک تراشه اسنپدراگون 617، صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی (1080p)، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای تهیه تصاویر سلفی است. از دیگر مشخصات این هندست باید به رم 3 گیگابایتی، باتری 2,610 میلی‌آمپری و همچنین در رأس بخش نرم افزاری آن، اندروید 6.0 مارشمالو اشاره کرد.

بلک بری DTEK50 با طراحی مشابه محصولات آلکاتل

از نظر طراحی، تلفن اندرویدی جدید بلک بری کاملاً ساده است و به نظر می‌رسد شباهت‌های زیادی را با سایر رقبای میان رده‌ای آلکاتل در بازار دارد. The Verge گزارش می‌دهد این شباهت به جهت آن است که آلکاتل طراح و سازنده اصلی این گوشی هوشمند است و به همین جهت بلک بری DTEK50 نیز از زبان طراحی یکسانی با گوشی آلکاتل Idol 4 بهره برده است.

بلک بری DTEK50

اما در مورد نام این گوشی! بلک بری توضیح می‌دهد که انتخاب نام عجیب و غریب “DTEK50” برای این گوشی به دنبال عرضه‌ی گوشی بلک بری بوده است که آن هندست دارای اپلیکیشنی به نام “DTEK” بوده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا امنیت دستگاه خود را مدیریت کنند و آن را بسنجند. بنابراین آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا این سیستم امنیتی را در قالب یک گوشی هوشمند پیاده کنند و آن گوشی را به نام بلک بری DTEK50 روانه بازار کنند. کمپانی بلک بری هم اکنون فروش این محصول را به‌صورت مستقیم و با قیمت 300 دلار آغاز کرده است. آیا شما واقعاً حاضرید برای خرید این محصول 300 دلار بپردازید؟

بلک بری DTEK50

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام روز بخیر
    قیمت فعلی این گوشی در بازار اصفهان 1250 هستش. و من برای اولین بار میخام بلک بری بخرم. بنظر شما این گوشی با امنیت بالا هنگ هم میکنه؟ یا از نظر نرم افزاری اون رو تایید میکنید؟ ضمنا گوشی قدرتمندتر در همین رنج قیمت چی پیشنهاد میکنید؟
    سپاس

    • مطمئن باشید ضرر نمی کنید من خودم لیپ دارم عالیه

    • سلام
      من دوساله که DTEK50 رو خریدم و تا الان ازش راضی بودم و اصلا هنگ نمیکرد. فقط الان یه دو ماهی هست که فک کنم ویروسی شده و بدجور سرعتش کند شده که میدونم با یه فلش زدن میشه مثل اولش عالی میشه
      در کل ازش راضیم

  2. باسلام وتشکر بابت برسی تخصصی گوشیهای بلک بری. لطفا در صورت صلاح دید اطلاعات سیستم عامل گوشیهای اندرویدی و ایو اسی بصورت ویژه در عناوین مختلف انتشار یابد تا سطح طلاعات عمومی مردم بیشتر شود

  3. دیگه سیصد دلار زیادشه.
    دویست اوکی بود.