کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک

کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک به‌زودی روانه بازار خواهد شد

کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک در آینده‌ای نه‌چندان دور به بازار لپ تاپ‌ها وارد خواهد شد. بسیاری از کروم بوک‌هایی که تاکنون دیده‌ایم با پردازنده اینتل راه‌اندازی شده‌اند. حداقل تا آنجا که به لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی مربوط می‌شود، این اینتل است که حکمرانی می‌کند. هرچند که بر اساس گزارش Roland Quandt، اینتل احتمالا به‌زودی بیشتر بازار تراشه‌های موبایلی را از دست خواهد داد.

در این گزارش آمده است که ایسر می‌تواند خود را آماده کند تا کروم بوکی مجهز به پردازنده مدیاتک روانه بازار کند. که در واقع اگر چنین چیزی اتفاق افتد، اولین راه‌اندازی کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک خواهد بود. تصور یک کروم بوک که بر پایه‌ی پردازنده‌ای بر اساس معماری آرم، طراحی شده باشد، چندان تعریف جدیدی نخواهد بود. این اتفاق اساسا از سال گذشته شکل گرفت و آن‌هم زمانی که زمزمه‌های ساخت کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک توسط این کمپانی تراشه‌ساز شنیده می‌شد.

اولین کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک به‌زودی روانه بازار خواهد شد

معماری ARM نوعی از معماری و ساختار پردازنده‌های رایانه‌ای است که به‌وسیلهٔ شرکت انگلیسی آرم هولدینگز طراحی شده و بیشتر برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های قابل‌حمل کاربرد دارد. این معماری دستورالعمل‌های 32 بیتی را پردازش می‌کند و از دههٔ 1980 میلادی تا به امروز در حال توسعه و گسترش است.

محصول مورد نظر گفته می‌شود که احتمالا Acer Chromebook R13 خواهد بود. لپ‌تاپی که می‌تواند اولین کروم بوک ایسر با پردازنده‌ مدیاتک باشد. از دیگر مشخصات احتمالی این دستگاه می‌توان به نسخه‌های 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث و وای – فای؛ اما متاسفانه هیچ اطلاعاتی فراتر از این در دسترس نیست. هیچ چیزی درباره‌ی این‌که آیا طراحی مدل R13 شبیه به R11 (که یک کروم بوک هیبریدی به حساب می‌آید) خواهد بود یا خیر، شنیده نشده است. بنابراین این لپ تاپ همچنان رازهای زیادی را در خود نهفته دارد.

کنفرانس IFA 2016 نزدیک است و شاید ایسر قصد داشته باشد تا محصول جدید خود را که با معماری جدیدی همراه شده در آن روز معرفی کند؛ اما هنوز هیچ چیزی تائید نشده است. پس مطابق معمول، آن را یک شایعه در نظر بگیرید و با اندکی چاشنی نمک آن را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*