فولکس واگن

فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز نیمه‌ی اول سال 2016؛ رسوایی یا عامل رشد؟

فولکس واگن به رغم این‌که با رسوایی دیزل دست به گریبان است، در نیمه‌ی نخست سال 2016 عملکرد بسیار خوبی بر جای گذاشته و با پشت سر گذاشتن تویوتا، لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال 2016 را از ژاپنی‌ها سلب کرده است. برای کسب جزئیات بیش‌تر در این خصوص، با گجت نیوز همراه شوید.

غول خودروسازی آلمان، با مشکلات عدیده‌ای در سراسر اروپا  مواجه است. فولکس واگن به دنبال رسوایی خودرو‌های دیزل، با بازتاب جهانی مواجه شد و در نهایت منجر به غیرقانونی شمرده شدن دسته‌ای از محصولات این شرکت در بازار‌های مختلف شد.

فروش 5.12 میلیون دستگاه خودرو فولکس واگن در نیمه‌ی نخست سال 2016

اما ظاهرا این همه موانع ریز و درشت، چیزی از ارزش‌های ژرمن‌ها کم نکرده و فولکس واگن  هنوز هم در صدر پرفروش‌ترین برند خودروسازی جای دارد. باوجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بسیار، این خودروساز آلمانی توانسته در نیمه‌ی اول سال جاری تعداد 5.12 میلیون دستگاه خودرو به دست مشتریان برساند. این در حالی است که غول خودروسازی ژاپنی که پیش از در صدر لیست بود، امسال با ثبت 4.99 میلیون دستگاه خودرو به رتبه‌ی دوم سقوط کرده است. این آمار نسبت به سال گذشته، رشد 1.5 و نزول 0.6 درصدی فولکس واگن و تویوتا را نشان می‌دهد.

فولکس واگندر نیمه‌ی نخست دوازده ماه پیش نیز فولکس واگن عملکرد بهتری را در مقایسه با تویوتا از خود نشان داد اما در اواخر سال، این ژاپنی‌ها بودند که با کسب فروش بهتر توانستند در جایگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان قرار بگیرند.

هرچند که غول خودروسازی آلمانی موفق شد مقام پرفروش‌ترین کمپانی خودروسازی را کسب کند، اما رسوایی دیزل تاثیر منفی زیادی روی فروش خودروهای این شرکت در بازار ایالات‌متحده گذاشته است. البته این کشور یکی از کوچک‌ترین بازار‌های فولکس واگن است. چین و اروپا نیز که دو بازار کلیدی این خودروساز محسوب می‌شوند، هرکدام از آن‌ها به ترتیب رشد 6.8 و 3.8 درصدی را برای آلمانی‌ها به ارمغان آورده‌اند.

تویوتا در سال 2012 با غلبه بر جنرال موتورز، چهار سال پیاپی مدال پرفروش‎ترین برند خودروسازی جهان را به گردن آویخت، حال با ثبت چنین آماری توسط فولکس واگن، باید منتظر ماند و دید در پایان سال 2016 چه چیزی در انتظار این دو کمپانی مطرح خودروسازی است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*