کروم کست گوگل با فروش ۳۰ میلیونی همچنان در بازار می‌تازد

کروم کست گوگل با فروش ۳۰ میلیونی همچنان در بازار می‌تازد

گوگل دانگل‌های کروم کست خود را حدود دو سال پیش روانه‌ی بازار کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از پورت اچ دی ام آی، آن را به تلویزیون متصل و از آن استفاده کنند. حالا مشخص شده است که کروم کست گوگل به یکی از پرفروش‌ترین محصولات سخت افزاری این کمپانی تبدیل شده و همچنان هم در حال پیشروی بیشتر در بازار است.
کروم کست (Chromecast) دیوایس کوچک و دایره‌ای شکلی است که با استفاده از پورت اچ دی ام آی به تلویزیون‌های خانگی متصل می‌شود و از این طریق کاربران می‌توانند قابلیت‌هایی مشابه تلویزیون‌های هوشمند فوق مدرن را برای مدل‌های قدیمی‌تر خود به ارمغان بیاورند. این موضوع به خصوص با توجه به قیمت ۳۵ دلاری کروم کست گوگل باعث می‌شود که کاربران زیادی برای خرید آن مراجعه کنند و به جای پرداخت چند صد دلار اضافه برای تهیه‌ی یک اسمارت تی وی از برندهای مطرح، قابلیت‌های آنها را به تلویزیون‌های معمولی خود اضافه کنند.

کروم کست گوگل با ادامه‌ی این روند به محصول مهمی در کمپانی گوگل تبدیل خواهد شد

به تازگی نیز گزارشی توسط آبر گیزمو و به نقل از کمپانی گوگل منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی توانسته است تا همین حالا تعداد ۳۰ میلیون واحد از این قطعه را به فروش برساند و این در حالی است که ۵ میلیون از آمار فروش کروم کست گوگل تنها در دو ماه اخیر انجام گرفته و این نشان می‌دهد که محبوبیت آن تازه تازه در حال افزایش یافتن است.

البته این آمار ۳۰ میلیونی تنها محدود به یک مدل نمی‌شود و از مجموع فروش نسل اول کروم کست به همراه نسل دوم و کروم کست آئودیو (Chromecast Audio) به دست آمده است. این آمار توسط شخص اول گوگل، آقای ساندار پیچای (Sundar Pichai) و در نشستی که برای اعلام درآمدهای این کمپانی در بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی گذشته‌ی برگزار شده بود، اعلام کرده است؛ کمپانی الفابت نیز با اعلام درآمدهای ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری خود، موفقیت این مجموعه‌ی بزرگ را تکمیل کرد.

در سال اول بعد از عرضه‌ی کروم کست گوگل در سال ۲۰۱۳، این کمپانی اعلام کرد که این دیوایس توانسته است حدود ۵ میلیون فروش داشته باشد. بعد از آن زمان هم آخرین اعلام درآمدهای دانگل کروم کست گوگل برمی‌گردد به ماه می که در آن زمان فروشی معادل ۲۵ میلیون واحد برای آن اعلام شد. حالا با توجه به این آمار و این که ۵ میلیون واحد از این محصول تنها در دو ماه گذشته به آمار فروش آن اضافه شده است، نشان می‌دهد که گوگل در زمینه‌ی بازاریابی، تبلیغات و قیمت‌گذاری توانسته عملکرد مناسبی داشته باشد و درآمد خوبی نصیب سهامداران و مدیران خود نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*