نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی

شارژر های نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی خطرناک هستند

هر تلفن هوشمند شامل لوازم جانبی متعددی در جعبه خود است و شارژر دیواری یکی از مهمترین لوازم جانبی هر گوشی به شمار می‌رود. کارشناسان معمولا کاربران را به استفاده از شارژر اختصاصی دستگاه خود تشویق می‌کنند، چرا که شرکت تولید کننده آن را مختص گوشی مربوطه تولید کرده است. علاوه بر این، شارژر های درون جعبه گوشی‌ها معمولا در بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده‌اند و کمترین خطر را به همراه دارند. با این حال به نظر می‌رسد نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی در این زمینه مشکلاتی دارند.

شارژرهای نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی خطرناک هستند

اخیرا فردی در دو شبکه یوتیوب و Reddit ویدیویی از شارژر نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی گوگل منتشر کرده است. این فرد قصد دارد تا با انتشار ویدیو مربوطه، توجه کاربران دو گوشی نکسوس گوگل در سال قبل را به خطرات شارژر آنها جلب کند. این شارژر ها عموما برای دو گوشی مذکور مشکلی به وجود نمی‌آورند و نیازی به نگرانی کاربران نکسوس 5 ایکس (Nexus 5X) و نکسوس 6 پی (Nexus 6P) نیست. با این حال اگر کاربران این شارژر را به صورت نادرست به دیگر گوشی‌ها متصل کنند، ممکن است مشکلات خاصی به وجود بیاید.

به نظر می‌رسد شارژرهای گوشی Nexus 5X آنچنان هوشمند و امن نیستند و تحت هر شرایطی تمامی ولتاژ خود را به گوشی انتقال می‌دهند. این در حالی است که شارژرهای دیواری بازار از یک محافظ ولتاژی در خود بهره می‌برند و بدین ترتیب زمانی که شارژر به یک دستگاه غیر قابل شارژ وصل شود، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. بنابراین اگر پس از فول شارژ شدن دستگاه‌ها، کابل شارژ را از آنها جدا نکنید، پروسه شارژ شدن همچنان ادامه می‌یابد. علاوه بر این اگر کابل شارژ را به بخش خروجی یک دستگاه یو اس بی دیگر متصل کنید، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد.

در صورتی که کابل مخصوص شارژر نکسوس 6 پی به آن متصل باشد، پس از اتمام شارژ دیگر خروجی ولتاژ نخواهد داشت. اما اگر یک کابل شارژ نوری همچون کابل شارژ آیفون و آیپدها را به آن وصل کنید، عملیات شارژ رسانی کماکان ادامه می‌یابد. عملیات شارژ دهی حتی اگر کابل شارژ به دستگاهی وصل نباشد نیز ادامه خواهد یافت!

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کابل شارژرهای نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی را برعکس به دستگاه‌ها متصل نکرده و از کابل‌های نوری برای آنها استفاده نکنید. این کارها موجب بروز خطرات بسیار جدی نمی‌شود، اما به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه توجه شما را به ویدیو منتشر شده در یوتیوب جلب می‌نماییم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه