گوشی وی 20 ال جی

هرآنچه از گوشی ال جی وی 20 می‌دانیم؛ طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و…

کمپانی ال جی سال گذشته گوشی وی 20 ال جی (LG V10) را با مشخصات درخشان، سخت افزار قدرتمند و عملکرد مناسب در بخش نرم افزار روانه بازار کرد. این شرکت با به کار‌گیری دو دوربین در بخش جلوی دستگاه و استفاده از یک نمایشگر ثانوی، این گوشی را با سایر رقبا متمایز ساخته بود. البته این محصول نقاط ضعف فراوانی داشت که از جمله آنها می‌توان به تعریف نشدن کاربردهای مناسب و متعدد برای صفحه نمایشگر ثانوی آن اشاره کرد. حالا یک سال گذشته و منتظر رونمایی کره‌ای ها از گوشی ال جی وی 20 (LG V20) هستیم.

برخی شایعات از نام وی 11 برای نسل جدید این سری از محصولات کمپانی کره‌ای خبر داده بودند. اما به نظر می‌رسد باید منتظر رونمایی آنها از گوشی ال جی وی 20 باشیم. این گوشی LG V20 تا چند هفته دیگر در روز ششم سپتامبر و در شهر سان فرانسیسکو رونمایی می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به جمع بندی هرآنچه از گوشی ال جی وی 20 می‌دانیم، بپردازیم. با ما همراه باشید.

خلاصه مقاله

  • طراحی: گوشی ال جی وی 20 به احتمال زیاد با طراحی فلزی و لوکس مشابه با جی 5 شرکت ال جی همراه خواهد بود. این محصول به احتمال زیاد همچون پرچمداران شرکت موتورولا، طراحی انعطاف پذیر یا به اصطلاح مادولار خواهد داشت تا کاربران بتوانند از لوازم جانبی متعددی برای آن بهره ببرند.
  • صفحه نمایش: این احتمال وجود دارد که ال جی از صفحه نمایش 5.5 یا 5.7 اینچی برای گوشی ال جی وی 20 بهره گیرد، احتمالا یک پنل کواد اچ دی.
  • سخت افزار: یک تراشه اسنپدراگون 820 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم در هسته مرکزی گوشی ال جی وی 20 تعبیه خواهد شد.
  • دوربین: گوشی ال جی وی 20 به احتمال زیاد با دوربین دوگانه در بخش پشتی عرضه می‌شود و دیگر خبری از دو لنز دوربین در بخش جلوی دستگاه نخواهد بود. یکی از سنسورهای دوربین عقب، 21 مگاپیکسلی خواهد بود.
  • نرم افزار: این محصول شاید اولین گوشی اندرویدی در جهان باشد که با سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا عرضه می‌شود.
  • تاریخ عرضه: این گوشی در ششم سپتامبر 2016 در سان فرانسیسکو رونمایی شده و به احتمال زیاد از ماه اکتبر عرضه می‌شود. عرضه محصول جهانی بوده و کاربران ایالات متحده آمریکا نیز قادر به خرید این محصول هستند.

گوشی وی 20 ال جی :‌ طراحی

گوشی وی 20 ال جی

تاکنون رندرهای مختلفی از این محصول به دستمان رسیده است و تا حدی مطمئن هستیم که طراحی وی 20 ال جی شباهت زیادی به جی 5 این شرکت دارد. این رندرها خبر از تمایل ال جی به بهره گیری از بدنه تمام فلزی در محصول خود می‌دهند – همچون ال جی جی 5. بدنه پلاستیکی وی 10 این شرکت هرگز توجه ما را به خود جلب نکرد، بنابراین از بدنه فلزی در نسل جدید این محصول استقبال می‌کنیم.

با اینکه در تصاویر لو رفته نمی‌توان از طراحی انعطاف پذیر یا مادولار وی 20 باخبر شد، اما امیدواریم همچون وی 10 ال جی بتوانیم از این محصول با لوازم جانبی متعدد بهره گیریم.

اما چند سرنخ را می‌توان در رندرهای منتشر شده از این دستگاه مد نظر قرار داد؛ اول از همه دکمه قرار گرفته شده در بخش کناری و متمایل به پایین گوشی و دوم طراحی بخش انتهایی وی 20. علاوه بر این عبارت Play more در تیزر معرفی محصول شباهت زیادی به تیزر جی 5 ال جی دارد و نوید یک دستگاه متمایز و خاص را به ما می‌دهد.

از نظر ابعاد، این محصول به احتمال فراوان در ابعاد 159.5 در 78.1 در 7.7 میلیمتر طراحی شده است؛ البته برآمدگی دوربین در پشت موجب ضخیم‌تر شدن دستگاه شده و بنابراین می‌توان ابعاد اصلی این محصول را 159.6 در 79.3 در 8.6 میلیمتر در نظر گرفت. در مجموع، گوشی ال جی وی 20 به احتمال زیاد باریک‌تر از گوشی‌های قدیمی ال جی طراحی شده است و این یک موضوع بسیار مهم به حساب می‌آید. علاوه بر این به نظر می‌رسد حاشیه‌های کنار صفحه نیز تا حد امکان محدود شده‌اند و این موضوع به جلوه زیباتر دستگاه کمک شایانی می‌کند.

گوشی وی 20 ال جی

دکمه پاور و حسگر اثر انگشت در گوشی‌های کمپانی ال جی معمولا در بخش پشتی دستگاه تعبیه می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد ال جی برای گوشی ال جی وی 20 خود نقشه‌های دیگری در سر دارد. طبق رندرهای منتشر شده، ال جی احتمالا دکمه‌های ولوم را از بخش پشتی به بخش کناری (سمت چپ) دستگاه منتقل می‌کند. امیدواریم عملکرد و نحوه طراحی این دکمه‌ها از گوشی وی 10 بهتر باشد. لازم به ذکر است که دکمه پاور به همراه حسگر اثر انگشت در بخش پشتی دستگاه باقی مانده‌اند.

گوشی وی 20 ال جی : صفحه نمایش

گوشی وی 20 ال جی

یکی از بزرگترین مشخصه‌های این گوشی به احتمال فراوان صفحه نمایش ثانوی ال سی دی آن است که در گوشی وی 10 نقش نوار وظیفه و جابجایی بین برنامه‌ها را ایفا می‌کرد. عملکرد این صفحه نمایش در بررسی‌های ما مناسب و کاربردی بود؛ به خصوص برای کاربران حرفه‌ای و پر کار. امیدواریم چنین صفحه نمایش ثانوی و جالبی را در گوشی ال جی وی 20 نیز مشاهده کنیم. از این بابت مطمئن نیستیم، اما حذف این صفحه ثانوی در گوشی ال جی وی 20 تا حدی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد گوشی ال جی وی 20 حتما با صفحه نمایش ثانوی همراه باشد، با این حال از بهبودهای نرم افزاری این بخش هیچ خبری در دست نیست.

ال جی احتمالا از یک صفحه نمایش 5.5 یا 5.7 اینچی در گوشی LG V20 بهره می‌گیرد. این صفحه نمایش به احتمال فراوان کواد اچ دی است و رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل خواهد داشت. این کانفیگ برای ما ایده آل و مناسب است، امیدواریم عملکرد ال جی در زمینه درجه بندی و تنظیم رنگ صفحه نمایش نیز مطلوب باشد. صفحه نمایش گوشی LG V10 در مجموع طبع سرد و متمایل به آبی داشت.

گوشی وی 20 ال جی :‌ سخت افزار

گوشی وی 20 ال جی

گوشی جدید شرکت LG به احتمال فراوان با تراشه اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد بود؛ این ترکیب در حال حاضر برای محصولات قدرتمند و پرچمدار بازار متداول شده است. با این حال از قرار گرفتن تراشه اسنپدراگون 821 با 6 گیگابایت حافظه رم در این محصول خوشحال می‌شویم. گوشی ال جی وی 10 در سال 2015 به عنوان قدرتمندترین دستگاه کمپانی کره‌ای شناخته میشد، اما با آمدن گوشی جی 5 همه چیز تغییر کرد.

امیدواریم همچون وی 10، گوشی ال جی وی 20 نیز با حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه باشد و خروجی کارت حافظه میکرو اس دی را کماکان حفظ کند.

یکی از مشخصه‌های بارز گوشی وی 10 ال جی، امکان تعویض پنل پشتی و باتری آن توسط خود کاربر بود. این احتمال وجود دارد که نسل جدید این سری از تلفن‌های هوشمند کمپانی ال جی نیز با چنین ویژگی خوبی همراه باشد. علاوه بر این امیدواریم گوشی ال جی وی 20 از باتری بزرگتری به نسبت وی 10 بهره گیرد. ال جی وی 10 با باتری 3 هزار میلی آمپری همراه بود که هم زود شارژ خالی می‌کرد و هم زود شارژ میشد و اصلا ما را راضی نکرد.

گوشی وی 20 ال جی : دوربین

گوشی وی 20 ال جی

شایعات مختلف از بهره گیری ال جی از سنسور 21 مگاپیکسلی در بخش پشتی گوشی ال جی وی 20 خبر داده‌اند؛ این یک ارتقا بزرگ به نسبت گوشی V10 با سنسور 16 مگاپیکسلی به حساب می‌آید، اما به هیچ وجه به معنای عملکرد بسیار بهتر دوربین وی 20 به نسبت برادر سال گذشته خود نیست. تجربه نشان می‌دهد مگاپیکسل‌ها به هیچ وجه معیار مناسبی جهت تعیین قدرت دوربین یک دستگاه نیستند.

گفته می‌شود گوشی ال جی V10 همچون جی 5 این شرکت با دوربین دوگانه در پشت همراه باشد. عملکرد این دوربین دوگانه نیز باید مشابه با پرچمدار جدید ال جی باشد؛ یکی از این دوربین‌ها عملکرد عادی و معمولی خود را داشته و دیگری زاویه دید بالایی دارد تا تصاویر با کیفیتی تولید شوند.

با این حال به نظر می‌رسد ال جی از تعبیه دوربین دوگانه سلفی در گوشی ال جی وی 20 صرف نظر کرده باشد؛ این در حالی است که دوربین دوگانه سلفی در گوشی وی 10 به عنوان یکی از مشخصه‌های اصلی دستگاه شناخته میشد و کاربران به کمک آن سلفی‌های زیبایی را ثبت می‌کردند.

گوشی وی 20 ال جی

عملکرد دوربین سلفی دوگانه وی 10 در بررسی ما بسیار عالی بود و تصاویر رنگارنگ و با جزئیات زیبایی ثبت شد. البته زیبا سازی افراطی بخش نرم افزاری ال جی که به صورت پیش فرض فعال بود، کمی ما را نا امید کرد. امیدواریم دوربین سلفی گوشی وی 20 ال جی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در مجموع عملکرد ال جی در بخش دوربین برای دو گوشی وی 10 و جی 5 بسیار خوب بود و امیدواریم گوشی وی 20 ال جی نیز از این قاعده مستثنی نباشد.

گوشی وی 20 ال جی : تاریخ عرضه و انتظارات

همانطور که گفتیم، گوشی جدید ال جی در ششم سپتامبر و در رویداد شهر سان فرانسیسکو رسما رونمایی می‌شود. هنوز در مورد زمان عرضه نهایی دستگاه اطلاعات دقیقی به دست ما نرسیده است اما احتمال می‌دهیم تا یک یا دو هفته پس از برگزاری مراسم رونمایی، به قفسه فروشگاه‌ها در سراسر جهان برسد.

اما همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تاریخ اول اکتبر 2016 بر روی صفحه نمایش دستگاه قرار گرفته است. بنابراین امیدواریم گوشی جدید ال جی در همین تاریخ روانه بازار شود.

گوشی وی 20 ال جی

امیدواریم از این مقاله ما نهایت بهره را برده باشید. نظرات خود در رابطه با گوشی وی 20 ال جی را با ما و سایر خوانندگان مقاله به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. باسلام v10دارم البته خیلی تحقیق کردم تا گرفتمش
    حالا هم بزودی v20میگیرم و فعلا از خانواده سامسونگ خداحافظی کرده ام

  2. باسلام v10دارم البته خیلی تحقیق کردم تا گرفتمش
    حالا هم بزودی v20میگیرم

  3. من که v10دارم خیلی هم ازش رازیم
    اگه v20 زیاد حتما می خرمش

  4. باسلام رم این گوشی 6 گیگابات می باشد

  5. چند مورد اشتباه در نگارش مطلب به چشم میخوره لطفا تصحیح کنید به طور مثال در دو مورد وی 20 رو وی 10 نوشتید، در کل استفاده کردم و مطلب جامع ای بود