معرفي دوربين هاي جديد DSLR محصولي از Pentax+عکس

دوربین های DSLR ارزان قیمت معمولا عکس های خیلی خوبی می گیرند و شما را راضی نگه می دارند، اما کیفیت ساخت بدنه و اجزای آنها به شکل قابل توجهی پایین است و هنگام کار کمی کند و تنبل هستند. اگر زمین بخورند بدون شک می شکنند و به احتمال زیاد از کار می افتند. اما در این میان به جای خرید یک دوربین گرانقیمت قرص و محکم، گاهی انتخاب های ارزان و با دوامی هم می توانید داشته باشید.

پنتاکس K‪-‬30 یکی از این دوربین ها است که برای شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی تولید شده است. شرکت سازنده می گوید که این دوربین عکاسی حرفه ای حتی در باد و باران هم با شما همراهی خواهد کرد. نویسنده سایت گیزمودو می گوید که این دوربین را در برابر نفوذ آب تست نکرده، اما اعتقاد دارد که پنتاکس کی ۳۰ از نیکون D3200 هم قرص و محکم تر و تنومندتر است. بدنه این دوربین از پلی کربنات تقویت شده ساخته شه که بر روی یک اسکلت فلزی سوار شده است.
البته اگر قصد دارید با این دوربین به دل توفان و باران بزنید و عکاسی کنید، توجه داشته باشید که لنز 18‪-‬55 که به همراه دوربین عرضه می شود، در برابر ریزش آب مقاوم نیست و برای این کار باید از یک لنز ویژه 18‪-‬135 بر روی K‪-‬30 استفاده کنید. کارکرد و سرعت عمل این دوربین هم واقعا تاثیر گذار است و شاید بتوان آن را یکی از سریع ترین دوربین های DSLR در بازه قیمتی خودش دانست. فوکوس خودکار این دوربین به صورت آنی بر روی سوژه متمرکز می شود و سرعت عکاسی ادامه دار آن ۶ فریم بر ثانیه است. یعنی در هر ثانیه یک فریم بیشتر از رقیب خود، Canon T4i ثبت می کند.
البته شاید بتوان کانن تی ۴ آی را به دلیل صفحه نمایش تمام لمسی که کنترل دوربین را بر عهده دارد ( و اولین نمونه در DSLRها است) و همچنین قابلیت فوکوس اتوماتیک آن هنگام فیلمبرداری، کمی بهتر از پنتاکس کا ۳۰ دانست. از آنجایی که هر دو این دوربین ها با یک کیت لنز خوب حدود ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری می شوند، در این میان انتخاب برتر پنتاکس خواهد بود که بدنه بسیار محکم تری داشته و سرعت بیشتری هم در عکاسی دارد. البته مدل پایه این دوربین سریع و مستحکم را با قیمت ۸۵۰ دلار هم می توان خریداری کرد.
البته سنسور ۱۶ مگاپیکسلی APS‪-‬C این دوربین هم می تواند دلیل دیگری برای انتخاب آن باشد. عکس های این دوربین می توانند حداکثر رزولوشن ۴۹۲۸ در ۳۲۶۴ پیکسل را داشته باشند. سیستم رنگی سنسور CMOS پنتاکس K‪-‬30 هم از نوع sRGB – AdobeRGB است. ISO این دوربین از ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ در حالت عادی قابل تنظیم است و در صورت نیاز می توانید آن را تا ۲۵۶۰۰ هم گسترش دهید. حداقل سرعت شاتر آن ۳۰ ثانیه و حداکثر یک شش هزارم ثانیه است. کیفیت فیلمبرداری این دوربین پنتاکس حداکثر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و با سرعت ها ۲۴،۲۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه است. لازم به ذکر است اين دوربين در سه رنگ طراحي شده که عکس هاي هر کدام را در زير مي بينيد

Pentax k-30 Black

{photo}91/04/04/pentax-k-30-black{/photo}

Pentax k-30 Blue

{photo}91/04/04/pentax-k-30-blue{/photo}

Pentax k-30 White

{photo}91/04/04/pentax-k-30-white{/photo}


منبع : pentaximaging

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*