ماشین های خودران

آلمانی‌ها به دنبال تعبیه جعبه سیاه در ماشین های خودران هستند

دولت آلمان در تلاش برای وضع قوانینی است که بر اساس آن تمامی‌ ماشین های خودران برای کسب مجوز عرضه و گواهی عبور و مرور در جاده‌ها ملزم به استفاده از مکانیزمی نظیر جعبه‌ سیاه موجود در هواپیما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با گجت نیوز همراه باشید.

به گزارش رویترز، دولت آلمان تصمیم دارد با اجباری کردن استفاده از جعبه سیاه در ماشین های خودران ، شناسایی علت حوادث مربوط به این خودروها را راحت‌تر از قبل کند. این جعبه سیاه نحوه عملکرد و هدایت وسیله نقلیه را در هر لحظه به ثبت می‌رساند، به‌ طوری‌ که این امکان برای نیروهای مسئول فراهم خواهد بود که بدانند در لحظه‌ای مشخص، راننده مسئول هدایت خودرو بوده، سیستم راننده خودکار فعال بوده و یا سیستم راننده خودکار در کنار کنترل راننده بر فرمان مورد استفاده قرار گرفته است.ماشین های خودران

جعبه سیاه، به کمک ماشین های خودران می‌آید

قانون اجباری شدن قطعه جعبه سیاه برای ماشین های خودران احتمالا اواخر تابستان تصویب خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای شرکت تسلا به وجود آمده، نیاز شدیدی نسبت به وجود جعبه سیاه در خودروهای خودران احساس می‌شود. پس از تصادفی که اخیرا یکی از خودروهای نیمه خودران تولید شرکت تسلا متحمل شد، گمانه‌زنی‌هایی حول مقصر بودن سیستم رانندگی اتوماتیک تسلا در وقوع حادثه به وجود آمد؛ اما این شرکت در توضیح واقعه می‌گوید که سیستم رانندگی خودکار در حین رخ دادن این جریان و پیش از حادثه به‌ خوبی از پس وظایفش برآمده است. مقامات آمریکایی هنوز در حال بررسی علت رخ دادن واقعه‌ی مذکور هستند.

در راستای این موضوع، مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک از به‎روزرسانی سیستم رانندگی خودکار در اتومبیل‌های بدون راننده این شرکت خبر دارد.

گذشته از تسلا، خودروساز‌های مطرح دیگری همانند نیسان نیز از فناوری‌های جدید راننده خودکار و نیمه‌ خودکار استفاده می‌کنند؛ اما در هدایت و کنترل اتومبیل دیگر خودروسازان هیچ‌گونه مکانیزم مستقلی تعبیه نشده و راننده مجبور است با دست‌های خود مسیر خودرو را هدایت کند.

ماشین های خودراندیگر خودروسازانی که ویژگی‌هایی مشابه با رانندگی خودکار ارائه می‌دهند، به نحوی نیاز به همکاری راننده برای تعیین جهت‌ دارند و عملکرد کاملا مستقلی از خود بروز نمی‌دهد. سیستم کمک‌ راننده‌ مرسدس بنز نیز با کمک حسگرهای موجود بر روی فرمان، تشخیص می‌دهد که دست راننده روی فرمان قرار دارد یا خیر. در این حالت، اگر سیستم خودرو عدم حضور دست راننده روی خودرو را تشخیص دهد، چند ثانیه بعد سیستم خودران غیرفعال می‌شود تا راننده دوباره هدایت خودرو را به عهده بگیرد. همانند این ویژگی در خودرو‌های دیگر نیز وجود دارد، به‌ عنوان‌ مثال سیستم همراه راننده‌ای که در ولوو S90 مدل 2017 به‌ کار گرفته شده نیز از چنین ساز و کاری برای اطمینان از ارتباط دست‌های راننده روی فرمان استفاده می‌کند. به این صورت که راننده مجبور است حداقل یکی از انگشتانش را برای جهت‌دهی روی فرمان قرار دهد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام خدا قوت.
    جدا دمتون گرم، کل تحریریه. میدونم خیله سخته برای یه سایتی که چند هزار بازدید کننده داره مطلبی جفت و جور کرد که اگه کسی تشکر نمیکنه حداقل گلایه هم نکنه. مخصوصا تو‌بخش موبایل که کلی هوادار دو آتیشه هست.
    حالا شما جدا از این کار مطالب مختلفی از موضوعات مختلفی رو روزانه پست میکنی در نوع خودشون جالبه. دست مریزاد.