تماشا کنید: سایت Wikiverse ، ویکی پدیا را به یک منظومه‌ی مصور تبدیل می‌کند

تماشا کنید: سایت Wikiverse ، ویکی پدیا را به یک منظومه‌ی مصور تبدیل می‌کند

ویکی پیدا به عنوان بزرگترین دایره المعارف آنلاین در بین تمام کاربران جهان شناخته شده است. حتی برخی از کاربران برای سپری کردن اوقات فراغت خود وارد ویکی پیدا می‌شوند و با رفتن از موضوعی به موضوع دیگر، سعی می‌کنند اطلاعات جذابی درباره‌ی اسامی، اتفاقات و پدیده‌های اطرافشان به دست بیاورند. حالا سایت Wikiverse قرار است که لذت حاصل از این گشت و گذار در بانک اطلاعاتی ویکی پیدا را دو چندان کند.
اما سایت Wikiverse چه کاری انجام می‌دهد؟ شما با ورود به این سایت در این لینک، می‌توانید محتوای مطالب ویکی پدیا در موضوعات مختلف را به صورت یک منظومه‌ی کهکشانی از ستاره‌های مختلف مشاهده کنید. موضوعات مختلف در منظومه‌های متفاوتی قرار گرفته‌اند و هر موضوع به صورت یک ستاره‌ی درخشان در این سایت وجود دارد. شما با کلیک کردن بر روی هر ستاره می‌توانید آن مطلب را به صورت عادی و همراه با تصویر و متن مشاهده کنید.

اما کارکرد اصلی سایت Wikiverse این است که شما می‌توانید مطالب مرتبط با هر موضوع را به صورت رشته‌ای از ارتباطات میان ستاره ای بین آن مطلب و دیگر ستاره‌ها مشاهده کنید و با استفاده از این ارتباطات، به راحتی و با لذت بسیار بالایی بین آنها جابجا شوید. تمام ستاره‌ها، موضوعات و ارتباطات بین آنها دارای رنگ‌ها و ظاهر متناسبی هستند تا پیدا کردن مطالب مرتبط و جذاب برای کاربران آسان‌تر شود.

تماشا کنید: سایت Wikiverse ، ویکی پدیا را به یک منظومه‌ی مصور تبدیل می‌کند

جالب است بدانید که سایت Wikiverse در واقع نسخه‌ی جدیدی است که بر پایه‌ی یک تجربه‌ی قدیمی به نام WikiGalaxy بر روی کروم انجام شده بود. ویکی گلکسی در سال ۲۰۱۴ و توسط یک دانشمند کامپیوتر فرانسوی به نام اون کرنک (Owen Cornec) انجام شده بود و هدف او طبق گفته‌های خودش این بود که بتواند جستجو در ویکی پدیا را به یک امر پرانرژی‌تر و جذاب‌تر تبدیل کند.

البته گفتنی است که این نسخه‌ی جدید کاملا رنگارنگ‌تر است و علاوه بر این که تجربه‌ی بصری جذابی را برایتان به ارمغان می‌آورد، سریع‌تر هم اجرا می‌شود و تقریبا بر روی هر مرورگری و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید؛ هرچند که برای به دست آوردن بهترین تجربه‌ی فضانوردی در این کهکشان اطلاعات بهتر است که با مرورگر گوگل کروم وارد این سایت شوید.

شما عزیزان گجت نیوزی در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه‌ی عملکرد Wikiverse و جابجا شدن بین ستاره‌ها و مطالب مختلف را مشاهده کنید. همچنین لازم است بدانید که هنوز تنها بخش کوچکی از ویکی پدیا به این صورت آماده شده است و هنگام ورود به این وبسایت، لازم است که میزانی که می‌خواهید برایتان بارگذاری شود را انتخاب کنید که این میزان بر روی سرعت و عملکرد این سرویس تاثیر می‌گذارد.

سایت Wikiverse ؛ گشت و گذار در دنیای ویکی پدیا به روش فضانوردان!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*