google I/O: معرفي پخش کننده صوت و تصوير Google Nexus Q

گوگل امشب در کنفرانس Google I/O ابزار تازه‌ای را با نام Nexus Q معرفی کرد، ابزاری برای استریم ویدیو و صدا در خانه که به تلویزیون و پخش‌کننده صوتی متصل می‌شود. Nexus Q می‌تواند فایل‌های صوتی یا تصویری را از طریق Google Play یا یوتیوب پخش کند. این گجت فایل‌های صوتی یا تصویری را به تلویزیون یا اسپیکر خارجی ارسال کرده و دارای یک آمپلی‌فایر ۲۵ واتی داخلی است. این ابزار خانگی اندرویدی مجهز به همان پردازنده بکار رفته در Galaxy Nexus است.

Nexus Q دارای پورت‌های شبکه، وای‌فای، بلوتوث، NFC است و از طریق ابزارهای اندرویدی دیگر مانند تبلت یا تلفن کنترل می‌شود. Q همچنین دارای پورت خروجی HDMI و صدای اپتیک نیز می‌باشد.

کالبد شکافی تصویری Nexus Q:

اگر در یک خانه بیش از یک Nexus Q وجود داشته باشد کاربر باز هم می‌تواند آنها را از طریق یک ابزار اندرویدی کنترل کند. اما مهمترین قابلیت Nexus Q توانایی آن در جنبه‌های اجتماعی است. کاربرهای مختلف می‌توانند موزیک‌های مورد نظر خود را از گوگل پلی انتخاب نموده و به لیست آهنگ‌های در حال پخش Nexus Q اضافه نمایند. تصور کنید در یک مهمانی، افراد مختلف می‌توانند موزیک‌های مورد نظر خود را به لیست موزیک‌های در حال پخش اضافه کنند.
Nexus Q مجهز به 32 لامپ LED است که رنگ‌بندی و ظاهر این وسیله را براساس ریتم موزیک تغییر می‌دهند.

همه این امکانات برای پخش ویدیو نیز میسر است کاربر می‌تواند ویدیو مورد نظر خود را از قسمت ویدیو Google Play و یا از طریق یوتیوب برروی تلویزیون پخش کند.
متاسفانه در حال حاضر دسترسی این ابزار محدود به یوتیوب و گوگل پلی است یعنی اگر طرفدار Netflix یا Hulu هستید امکان پخش ویدیو از این سایت‌ها وجود ندارد.

{photo}91/04/08/Google-Nexus-Q{/photo}

قیمت Nexus Q با یک جفت اسپیکر Triad برابر ۳۹۹ دلار است. پیش فروش Nexus Q برای کاربران امریکا از امروز و با قیمت ۲۹۹ دلار بصورت مستقیم از Google Play وجود دارد اما کالا در ماه جولای یعنی حدود یک ماه دیگر تحویل خریداران خواهد شد.

نظر شما در مورد Nexus Q چیست؟ آیا به نظر شما امکانات این ابزار ارزش ۲۹۹ دلار را دارد؟


منبع : Theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*