GooGle I / O: عينک گوگل گلاس به طور رسمي معرفي شد

گوگل  7 تير ماه 91 در کنفرانس توسعه دهندگان شگفتي ساز بود و سعي کرد همه را با ارائه هاي متفاوتش هيجان زده کند. يکي از اين ارائه ها، معرفي عينک گوگل توسط سرگئي برين بود، عينکي که گوگل سالهاست بر روي توسعه آن تحقيق مي کند.

عينک محبوب گوگل که بر روي چشم يک چترباز قرار داشت و صحنه سقوط آزاد او را از هواپيما تا سقف محل برگزاري مراسم به صورت زنده و بدون اختلال پخش کرد. لحظاتي که هيجان حضار در سالن را در پي داشت و پس از فرود چتر باز بر روي سقف محل برگزاري، تعدادي دوچرخه سوار که آنها هم عينک گوگل را بر چشم داشتند به وي پيوستند و همگي آنها راهي سالن برگزاري مراسم شدند. در واقع سرگئي تلاش کرد که نشان دهد که گوگل گلاس مي تواند در تمامي لحظات به همراه شما باشد و حتي حساس ترين صحنه ها را برايتان ثبت کند. لحظاتي که تا کنون در دنياي واقعي از ثبت شان عاجز بوديد، اکنون ديگر در دفترچه خاطرات ديجيتال شما توسط عينک گوگل ثبت خواهند شد.
گوگل تلاش مي کند تا تکنولوژي هايي که ما انتظارشان را براي 30 سال آينده داشتيم، به ما ارائه کند و همين موضوع سبب مي شود تا آنها انرژي زيادي را صرف توسعه پروژه گوگل گلاس کنند.
در کنار اين نمايش هيجان انگيز، اطلاعات فني بيشتري هم در مورد عينک گوگل ارايه شد. تا اينجا دانستيم که يک پردازشگر قدرتمند به همراه مقدار زيادي رم و حافظه روي عينک وجود دارد و سنسورهاي مختلفي مانند ژيروسکوپ، شتاب سنج و واي فاي روي آن تعبيه شده است.
گوگل هم بر اين نکته پافشاري مي کند که ديگر نيازي نيست با يک دست دوربين را بگيريد و به ثبت لحظات بپردازيد. در واقع هر آنچه که در زاويه ديد شماست، بدون دخالت دست ثبت خواهد گرديد.


يک ميکروفون براي دستورات صوتي و تاچ پدي هم در کنار آن جهت کنترل بيشتر وجود دارد. گوگل مي گويد که روي سبک بودن اين عينک وقت زيادي صرف کرده و هم اکنون از بسياري از عينک هاي آفتابي سبک تر است. ضمن اينکه مي توانيد آن را روي عينک هاي طبي هم نصب کنيد. نمايشگر عينک هم در واقع بالاي خط ديد شما قرار مي گيرد و مزاحمتي براي ديد اصلي ايجاد نمي کند.
اما اين بار فقط دموي عينک گوگل نبود. اين شرکت قصد دارد عينک اش را کم کم وارد بازار کند. بنابراين نسخه اوليه اي از آن را به نام Glass Explorer Edition جهت سفارش آماده خواهد کرد. البته اين نسخه به صورت محدود و فقط توسط 6000 نفر حاضران در مراسم IO قابل پيش خريد است. قيمت هم فعلا بالا و 1500 دلار است. گوگل گفته که تحويل اين عينک ها از ابتداي سال آينده ميلادي خواهد بود.


منبع : allthingsd

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*