عرضه نشدن اندروید 7 برای اکسپریا زد 3

سونی می‌گوید مقصر عرضه نشدن اندروید 7 برای اکسپریا زد 3 نیست!

روز گذشته خبری مبنی بر عدم دریافت اندروید 7 نوقا توسط گوشی اکسپریا زد 3 منتشر شد. این در حالی اتفاق می‌افتد که این کمپانی تا به امروز 4 پیش‌نمایش از این نسخه را در اختیار کاربران گوشی ذکر شده قرار داده بود. کمپانی سونی دلیل اصلی این قضیه را به‌روزرسانی CTS (سلسله تست‌های سازگاری) و عدم پشتیبانی این گوشی از OpenGL ES 3.1 بوده است.

کمپانی ژاپنی سونی هفته گذشته لیستی از گوشی های هوشمند دریافت کننده اندروید 7.0 نوقا را منتشر کرد که طی سال جاری این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. متأسفانه یکی از محبوب‌ترین گوشی های رده بالای سونی، اکسپریا زد 3 (Sony Xperia Z3) از جمله محصولاتی است که نامش در این لیست خالی است! در حال حاضر سونی نگفته است که چرا از ارسال به‌روزرسانی اندروید نوقا برای این گوشی صرف نظر شده؛ اما این شرکت احساس کرده که نیازمند ارائه توضیحاتی در خصوص تصمیم گرفته شده است.

به نقل از اولا اولسون (Ola Olsson) یکی از توسعه دهندگان شرکت سونی، در اینجا دو دلیل وجود دارد که منجر به عدم دریافت به‌روزرسانی رسمی اندروید 7.0 نوقا توسط گوشی هوشمند اکسپریا زد 3 می‌شود. نخستین دلیل فنی است که به خاطر برخی محدودیت‌های پیش بینی نشده پلتفرم اجازه نمی‌دهد سونی بیش از 5 پیش‌نمایش به‌روزرسانی را در اختیار کاربران دیوایس‌های اکسپریا زد 3 (Sony Xperia Z3) قرار دهد.

ظاهراً سونی قادر نیست تا به‌روزرسانی نهایی را برای این دسته از کاربران ارسال کند و حتی اگر بخواهد هم این گوشی‌ها به اندروید 7.0 نوقا آپگرید نخواهند شد. درست قبل از اینکه سونی بخواهد پنجمین پیش‌نمایش اندروید N را در اختیار این دسته از کاربرانش قرار دهد، گوگل CTS (سلسله تست‌های سازگاری) خود را برای داشتن موارد مورد نیاز جهد دریافت این نسخه از اندروید به‌روز کرد. غول جستجوی دنیا از یک نیاز جدید معرفی کرد که به واسطه آن بسیاری از گوشی های هوشمند را از لیست دریافت کنندگان تازه‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید حذف کرد. گفته می‌شود این قضیه به خاطر پشتیبانی از Vulkan و یا OpenGL ES 3.1 بوده است.

دردسر پردازنده اسنپدراگون 801 برای اکسپریا زد 3

عرضه نشدن اندروید 7 برای اکسپریا زد 3

گوشی هوشمند اکسپریا زد 3 حاوی تراشه اسنپدراگون 801 و یک پردازنده گرافیکی آدرنو 330 است که تنها قادر به پشتیبانی از Open GL ES 3.0 خواهد بود که به تبع آن موجب می‌شود این گوشی شرایط لازم را برای گذراندن CTS جدید گوگل نداشته باشد. این امر می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد که مانع از عرضه به‌روزرسانی اندروید N برای کاربران منتظر سونی اکسپریا زد 3 خواهد شد.

البته سونی اکسپریا زد 3 تنها گوشی هوشمندی نیست که با تراشه قدیمی خود قادر به دریافت تازه‌ترین نسخه اندروید نیست. تعداد زیادی از گوشی های دیگری نیز وجود دارد که با تراشه‌های اسنپدراگون 800 و 801 قادر به گذراندن تست‌های CTS گوگل نیستند.

سونی در تازه‌ترین مطالب منتشر شده لیستی از گوشی های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی خود را معرفی کرده که می‌توانند به زودی به‌روزرسانی اندروید 7.0 نوقا را دریافت کنند. این محصولات شامل سونی اکسپریا زد3 پلاس، تبلت اکسپریا زد 4، اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت، اکسپریا زد 5 پریمیوم، اکسپریا ایکس/ایکس ای/ایکس آ اولترا و ایکس پرفورمنس خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میشه لطفا خبرهای داغ رو زودتر توکانال تلگرام تون بزارید…باتشکر