به بهانه تولد 40سالگي آتاري : گالري تصاوير کنسول محبوب آتاري

در سال ۱۹۷۲ نولان بوشنل و تد دابنی می خواستند یک بازی تنیس الکترونیکی بسازند. به همین خاطر آنها شرکت آتاری را تاسیس کردند و نام بازی را پونگ گذاشتند. یک بازی ساده سیاه و سفید که یک توپ در دو سوی تلویزیون به این طرف و آن طرف حرکت می کرد. این بازی تبدیل به یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ شد و دنیای بازی های الکترونیک را متحول کرد.
پونگ نخستین بازی الکرونیکی به شمار می رود که به موفقیت تجاری رسید و نشان داد یک بازار فوق العاده برای سرگرمی های الکترونیک و کامپیوتری وجود دارد. اینجا بود که دوران طلایی‌ آتاری آغاز شد.

حالا آتاری اسمی است که همه ما می شناسیم و احتمالا اغلب شما خاطرات زیادی با بازی های فوق العاده این شرکت در سال های گذشته داشته اید. آتاری در ۱۹۷۷ کنسول خانگی ۲۶۰۰ را وارد بازار کرد (تصویر ابتدای مطلب) که با بیش از ۳۰ میلیون فروش، جزو محبوب ترین ها به شما می رفت. جالب اینجا است که این کنسول تا سال ۱۹۹۲ تولید می شد و به فروش می رسید. افراد زیادی آتاری ۲۶۰۰ را به عنوان اولین تجربه ورود به دنیای بازی های الکترونیک می شناسند و عاشق آن بودند.
البته آتاری در سال های گذشته دیگر موفقیت درخشان قدیم اش را تکرار نکرده است. اما این شرکت طی این مدت بیش از ۴۰۰ بازی برای پلتفرم های مختلف تولید کرده. آتاری طی سال های گذشته فراز و نشیب های مختلفی را پشت سر گذاشته و هم اکنون روی بازی های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی تمرکز نموده است.

اما خاطرات علاقمندان به آتاری همچنان در ذهن آنها باقی مانده و این تولد ۴۰ سالگی، زمان خوبی است تا در مورد بازی های مورد علاقه مان روی آتاری ۲۶۰۰ صحبت کنیم.

در پایان به تصاویری خاطره انگیز از کنسول قدیمی آتاری توجه فرمایید:

{photo}91/04/09/atari{/photo}


منبع : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*