شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند نامی از اندروید نبرند

شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند نامی از اندروید نبرند

در سال‌های اخیر IFA به بزرگ‌ترین رویداد فناوری اروپا تبدیل شده است. جشنواره‌ ای از محصولات و اختراعات جدید که به سرعت به خانه‌های شما راه خواهند یافت. با اینکه بیشتر این گجت ها از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند اما شرکت های قدرتمند سعی می کنند این استفاده کمتر مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

شرکت سونی که از قدیمی‌ترین سازندگان محصولات اندرویدی است روی برند اکسپریا تمرکز دارد. این شرکت در تلاش است که خریداران باور کنند محصولی منحصر به فرد را دریافت می‌کنند، در حالی که بیشتر برنامه‌ های کاربردی گوشی‌ های اکسپریا، برنامه‌ های ساخت گوگل مثل کروم، جی‌ میل و گوگل مپ را شامل می‌شود. برنامه‌ های انحصاری سونی هم مثل برنامه‌ دستیار اکسپریا (Xperia Assistance) که کپی برنامه‌ Clippy شرکت مایکروسافت است در زمره برنامه‌ های پیش فرضی قرار می‌گیرند که کاربر به ندرت از آنها استفاده می‌کند.

وضعیت شرکت هواوی در نادیده گرفتن اندروید از شرکت سونی هم بدتر است. سال‌ها از آخرین باری که یکی از مدیران ارشد هواوی در معرفی محصولات خود نامی از اندروید برده است، می‌گذرد. محصولاتی اندرویدی که اغلب از نظر نرم افزاری هیچ شباهتی به ساخته‌های دیگر شرکت‌ ها ندارد.

این موضوع که شرکت‌ ها بخواهند روی سخت افزار ساخت خودشان تمرکز کنند چندان دور از ذهن نیست، اما نادیده گرفتن نرم افزار هم کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌آید. فکر نمی‌کنم هیچ کدام از سازنده‌های تلفن‌ های همراه بتوانند دلیلی قانع کننده برای ارائه محصولاتی با سیستم عامل کهنه و قدیمی بیاورند. اینکه شما به عنوان خریدار یک محصول گران‌ قیمت در سال 2014 انتظار داشته باشید که از آخرین پیشرفت‌های سیستم عامل و نرم افزار در گجت خود استفاده کنید، خواسته‌ای منطقی است. خواسته‌ای که نادیده گرفته شدن اش به بزرگ‌ترین دلیل عدم اعتماد به سازندگان گوشی‌ های اندرویدی تبدیل شده است.

در این میان رقابت شرکت‌ های اندرویدی به بهبود بازار گوشی‌ های اپل منجر شده. تا چند روز آینده اپل، آیفون جدید خود را معرفی خواهد کرد. تلفن همراهی که از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل iOS بهره خواهد برد. در حالی که شرکت‌های اندرویدی مشغول تبلیغات فناوری‌ها و اختراعات خاص خود در گوشی‌های جدید هستند، اپل گوی رقابت را از آنها خواهد ربود. اختراعات بی دلیلی که به راحتی می‌توانست با استفاده از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید و بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای در اختیار کاربران قرار بگیرد و تبلیغاتی که تنها به راندن طرفداران اندروید به سوی مقابل، منجر خواهد شد.

در پایان این ماه گوشی جدید اپل به رقابت با شرکت‌ هایی خواهد پرداخت که حتی از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل محبوب شرکت گوگل استفاده نمی‌کنند. گوشی‌ هایی با سخت افزاری قدرتمند و سیستم عاملی قدیمی که به سختی می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه‌ پیشین اندروید به خودی خود سیستم عامل قدرتمندی است اما چرا باید به عنوان یک کاربر به فناوری یک سال پیش بسنده کنیم؟ چرا شرکت‌های اندرویدی سعی نمی‌کنند با پشتیبانی و به روز رسانی محصولات خود، اعتماد از دست رفته‌ی مشتریان را دوباره کسب کنند؟

بزرگ‌ترین مشکل برای پاسخ به این پرسش ها این است که شرکت‌ های سازنده‌ی تلفن همراه حتی از بردن نام اندروید در کنار محصولات خود خودداری می‌کنند. به جرات می‌توانیم بگوییم که در روزهای برگزاری IFA هیچ نامی از سیستم عامل اندروید و نسخه‌ی جدید آن، Nougat برده نشده است.

دنیای امروزی ما با اندروید گره خورده اما این حضور دائمی اغلب نادیده گرفته می‌شود. در دنیای فناوری، اندروید خوب و بد وجود دارد. شرکت‌ هایی با به روز رسانی هفتگی وجود دارد و در طرف مقابل شرکت‌ هایی هستند که فقط به فروش محصولات خود فکر می‌کنند. راه حل ساده برای پیشبرد تجربه‌ی استفاده از سیستم عامل این است که شرکت‌ های سازنده در مورد نرم افزار و سیستم عامل اندروید صحبت کنند و از نادیده گرفتن این نرم افزار ارزشمند خودداری کنند.

فروشگاه اینترنتی جانبی مجموعه بی نظیر از اسپیکر بلوتوث با بهترین قیمت بازار و انواع مختلف لنز گوشی موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*