اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

آیفون 7 اپل را بهتر بشناسید؛ جمع‌بندی بخش به بخش پرچمدار جدید اپل

آیفون 7 (iPhone 7) اپل شب گذشته از جعبه بیرون آمد تا سرانجام بعد از هزاران پست از تصاویر لورفته، شایعات، پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های کاربران و کارشناسان، با پرچمدار نسل جدید سری اسمارت فون‌های آیفون کمپانی کوپرتینویی که قرار است به مدت یک سال دیگر، نقش رقیب اصلی سامسونگ در رقابت پادشاهی دنیای اسمارت فو‌نها را بازی کند، آشنا شویم.

ابتدا با طراحی و تغییرات بدنه که در نگاه اول متوجه آنها خواهید شد، شروع می‌کنیم. اپل آیفون 7 دارای همان فرم بدنه‌ی آیفون ۶ اس است و بنابراین شما اگر چشمان خود را ببندید، نمی‌توانید فرق چندانی را بین بدنه‌ی دو گوشی تشخیص دهید. البته چند تغییر کوچک وجود دارند، نوارهای پلاستیکی آنتن از روی پنل پشتی حذف شده و به لبه‌های بالایی و پایینی این دیوایس منتقل شده است و لنز دوربین نیز بزرگتر به نظر می‌رسد.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

حتما می‌دانید که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز حذف شده است و البته علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و صورتی (رز گلد)، دو رنگ مشکی مات و مشکی براق که اپل آن را جت بلک صدا می‌زند، به گزینه‌های خریداری اپل آیفون 7 اضافه شده‌اند. هرچند که این رنگ‌های جدید چندان هم ارزان‌قیمت نخواهند بود و باید پول زیادی برای خرید یکی از آنها بپردازید و البته بدنه‌ی براق آن بیشتر از دیگر مدل‌ها در زمینه‌ی نمایش خراش‌های سطحی و کوچک مستعد است. در این مطلب قیمت مدل‌های مختلف آیفون ۷ در رنگ مشکی جت یا همان جت بلک را بررسی کرده‌ایم.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

البته شاید بتوانیم دکمه‌ی هوم را هم جزو تغییرات ظاهری به حساب بیاوریم، اما خب تنها عملکرد این دکمه متفاوت شده است و ظاهر آن به صورت یک دکمه‌ی فیزیکی و مانند قبل در جای خود باقی مانده است. با مراجعه به این مطلب می‌توانید گالری تصاویر آیفون ۷ را به طور کامل مشاهده کنید تا از تمام زوایا با اسمارت فون جدید اپل آشنا شوید.

قابلیت‌های جدید اپل آیفون 7 (iPhone 7) کدام‌ها هستند؟

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

اگر بخواهیم قابلیت‌های جدید اپل آیفون ۷ را بررسی کنیم، با لیست چندان بلند بالایی مواجه نخواهیم شد. بله همه‌ی قابلیت‌های اسمارت فون جدید اپل، جذاب و کاربردی هستند اما خب دیگر به وجود آنها بر روی اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار عادت کرده‌ایم. شاید مهمترین قابلیت جدید این محصول، ویژگی ضد آب بودن آن باشد. اپل موفق شده است که استاندارد IP67 را برای گوشی‌های جدید سری ۷ خود کسب کند که این باعث می‌شود بتوانید در عمق یک متری و به مدت نیم ساعت با آنها در زیر آب کار کنید. البته میزان این مقاومت در مقایسه با گلکسی‌های سری اس ۷ سامسونگ کمی ضعیف‌تر است که با مطالعه‌ی این بررسی میتوانید تفاوت آنها را به طور دقیق متوجه شوید.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

تفاوت دیگر آیفون ۷ این است که دیگر شما نمی‌توانید دکمه‌ی هوم را به صورت فیزیکی فشار دهید و پایین رفتن آن را مشاهده کنید. دکمه‌ی هوم این محصول از این پس به صورت لمسی عمل خواهد کرد و هنگامی که بر روی آن تپ می‌کنید، یک موتور تپ تیک به صورت اختصاصی با ایجاد ویبره کاری خواهد کرد که همان حس فشردن و پایین رفتن دکمه را حس کنید؛ اما این بار با این تفاوت که دیگر مکانیزم فیزیکی در کار نخواهد بود و خرابی هم به وجود نخواهد آمد.

قدرت سخت افزاری با یک باتری خوب تکمیل می‌شود

حتما این عبارت را در چند ساعت گذشته بارها شنیده‌اید که باتری اپل آیفون 7 بیشترین قدرت و بازدهی در میان تمام اسمارت فون‌های تولید شده توسط این کمپانی تا به حال را خواهد داشت و در واقع شاهد پرقدرت‌ترین باتری در میان تمام آیفون‌های تاریخ خواهید بود. در این مطلب میت‌وانید بررسی این باتری در حالت‌های مختلف استفاده‌ی مداوم و مقایسه‌ی آن با دیگر باتری‌های محصولات اپل را مشاهده کنید. البته قدرت این باتری تنها به خود این قطعه منحصر نمی‌شود و این بهینه‌ بودن پردازنده است که بخش عظیمی از آن را بر دوش می‌کشد.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

پردازنده‌ی سری A10 فیوژن اپل در کنار شش هسته‌ی پردازش گرافیکی کاری خواهد کرد که بیشترین قدرت در میان تمام آیفون‌های اپل را حس کنید. اپل آیفون 7 را با برخورداری از توان پردازشی گرافیکی در سطح کنسول‌های بازی ارائه کرده است و با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید به طور کامل از قدرت این غول مینیاتوری برند آمریکایی اطلاع پیدا کنید.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

بخش دوربین نیز یکی از قسمت‌هایی است که تغییرات مهمی را دریافت کرده است و با وجود این که اپل تنها در تولید مدل ۷ پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده است، اما همچنان هم مدل ۷ دارای دوربین بسیار قدرتمندی است و با برخورداری از یک پردازنده‌ی اختصاصی برای پردازش تصاویر که طبق گفته‌ی اپل قدرتی معادل ابرکامپیوترهای غول‌پیکر اما در ابعاد مینیاتوری دارد، شما شاهد کیفیت بسیار بالاتری در تصاویر نهایی خواهید بود.

مطمئنا هیچ مقایسه‌ای نمی‌تواند بهتر از تصاویر گرفته شده با یک دوربین، قدرت واقعی آن را نشان دهد. بنابراین اگر می‌خواهید قدرت دوربین اپل آیفون 7 را در میدان عمل و به وضوح مشاهده کنید، بهتر است به این مطلب مراجعه کنید و تصاویر گرفته شده با دوربین این اسمارت فون را با چشمان خودتان مشاهده کنید؛ دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی در عقب و ۷ مگاپیکسلی در جلو، حالا در آیفون ۷ سریعتر از هر زمان دیگری شده‌اند و شما کافی است که بر روی شاتر تپ کنید تا تمام قابلیت‌های رفع نویز، رفع چشمک‌های منابع نور مصنوعی، فوکوس خودکار پرسرعت و تثبیت اپتیکال به کمک شما بیایند و اثر هنری زیبایی را از چهره‌ی عزیزانتان خلق کنید.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، خداحافظ پورت دوست داشتنی!

به طرز عجیبی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در میان کاربران محبوب است و احتمالا به خاطر حس نوستالژیکی که استفاده از آن در محصولات قدیمی‌تر به کاربران هدیه می‌دهد، خیلی‌ها مخالف حذف آن از روی بدنه‌ی آیفون بودند. اما خب برای این که بتوانید این ابرکمپانی را قانع کنید که آیفون 7 (iPhone 7) را به همراه این جک فیزیکی عرضه کند، به چیزی بیشتر از یک حس نوستالژیک احتیاج دارید که خب در این مورد خاص، چیزی به غیر از این حس در چنته‌مان نداشتیم!

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

اپل علاوه بر حذف این پورت، قرار دادن اسپیکرهای استریو در بدنه و ارائه‌ی هدفون‌های دارای پورت لایتنینگ خود به همراه آیفون ۷، یک مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری به پورت لایتنینگ نیز به طور رایگان در اختیار کاربران این محصول قرار خواهد داد تا همچنان بتوانند از همان هدفون‌‌های قبلی خود در این محصول استفاده کنند. البته همه‌ی اینها راه حل‌هایی موقتی هستند که هیچکدام نمی‌توانند نسل آینده تکنولوژی را قانع کنند و به همین دلیل است که اپل، مدل وایرلس ایربادهای خود را با نام ایرپاد عرضه کرده است.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

این هدفون‌های وایرلس دارای طراحی مشابهی با هدفون‌های ایرباد هستند، اما قابلیت‌های آنها به قدری متفاوت و متنوع است که می‌توانیم آنها را یک محصول کاملا جدید به حساب بیاوریم. شما می‌توانید از ایرپادهای اپل در تمام محصولات این کمپانی از مکبوک گرفته تا اپل واچ و آیفون استفاده کنید و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که با مراجعه به این مطلب و مطالعه‌ی تمام قابلیت‌های جدید این هندزفری، با خود تصمیم بگیرید که آیا خرید این محصول که قیمت بالایی در حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد داشت، کار عاقلانه‌ای است و یا خیر.

قیمت اپل آیفون 7 بالاست، قیمتش در ایران بالاتر!

باید بدانید که پیش فروش آیفون 7 (iPhone 7) در چند کشور برگزیده توسط اپل از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و کاربران این کشورها که نام آنها در این لیست آمده است، قادر خواهند بود که از یک هفته‌ی دیگر و از روز ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه) دیوایس خود را دریافت کنند. البته فروش عمومی در آن کشورهای نیز از همان روز آغاز می‌شود که می‌توانید قیمت فروش آیفون ۷ در هر کشور را در این لیست به طور کامل مشاهده کنید؛ به دلایلی از جمله قوانین مالیاتی، تعرفه‌های وارداتی و دیگر مشخصه‌های بازار، قیمت آیفون در کشورهای مختلف با هم تفاوت زیادی دارد.

اپل آیفون 7 - Apple iPhone 7

عرضه در دیگر کشورها نیز به تدریج و بر مبنای یک برنامه‌ی زمان‌بندی توسط اپل اجرا خواهد شد و رفته رفته آیفون ۷ به تمام بازارهای جهانی راه پیدا خواهد کرد. لازم است بدانید که اپل آیفون 7 (iPhone 7) دارای مدل ۱۶ گیگابایتی نخواهد بود و مدل آنلاک شده‌ی پایه‌ی آن دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است و با قیمت ۶۴۹ دلار به فروش خواهد رسید. مدل‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی این محصول نیز دارای قیمت بالاتری خواهد بود که با مراجعه به این مطلب می‌توانید به طور کامل از جزییات خرید هر مدل اطلاع پیدا کنید.

نظر شما عزیزان گجت نیوزی درباره‌ی این محصول چیست؟ آیا با تمام این تفاسیر، اپل آیفون 7 (iPhone 7) محصولی است که برای آن چند میلیون تومان خرج کنید؟ آیا ارزش خرید این محصول در زمان عرضه به قدری است که شما اسمارت فون قدرتمند فعلی خود را فراموش کنید؟ برای پاسخ به این سوال ها شاید بهتر باشید نگاهی هم به مقایسه‌ی آیفون ۷ با گلکسی اس ۷ و البته مقایسه‌ی آن با نسل های قبلی آیفون بیاندازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام .
    به فرموده برخی دوستان که مشخص است ریز بینانه اخبار این گوشی رو دنبال کردند چند نکته اضافه کنم .
    حذف جک هدفن فقط برای فروش بیشتر قطعات و لوازم جانبی بوده که اپل بازار دیگری ایجاد کند و به فروش بیشتر دست یابد . و گرنه ضدآب کردن و غیره توجیه منطقی ندارد. از گوشی های سونی گرفته و سامسونگ قبلاً ثابت شده .
    در نظر بعدی ابتکار جدیدی هم نیست ، چون اغلب هدفن های بی سیم همین قابلیت اتصال بلوتوث و وای فای را از دوسال پیش بصورت بسیار کاربردی در اختیار کاربرها قرار داده اند و فقط باید هدفن مناسب خودتون را تدارک ببینید . تنها کاری که اپل کرده حذف کلی این درگاه بوده که استفاده از این هدفن ها را از حالت اختیار به اجبار تغییر داده است .
    از اندازه ی بدون تغییر حتی یک دهم میلیمتر همه جانبه با مدل 6 اس واقعا تعجب کردم . یعنی عملا درجا زدن.
    ادعای دوربین بهتر از همه ی گوشی های بازار جنبه ی تبلیغاتی دارد و چند روز دیگه ادعای این مورد به چالش کشیده خواهد شد .
    برجسته بودن دوربین بعد از معرفی آیفون 6 و بعد از سه سال برطرف نشدن به علامت تعجب ها اضافه میکند ، مانند عدم عرضه مدل 64 گیگابایتی هم همچنین از این علامت تعجب هاست .
    اپل واقعا هر سال نمایش بسیار ضعیف تری از پارسال نشان میدهد و بعد از جابز عملا هیچ توفیقی بدست نیاورده و تنها دست آورد آن دنباله روی از سایر رقبا در معرفی مدل پلاس با صفحه نمایش 5ونیم اینچی است که آن هم بسیار بزرگتر از سایر گوشی ها در همین سایر است و سری میت هوآوی در این اندازه نمایشگر 6 اینچی تدارک دیده و سامسونگ نیز با 5.7 اینچ نوت 7 حتی کمی کوچکتر نیز هست .
    حال باید دید استقابل کاربرها چگونه خواهد بود . اما بعید میدانم کسیکه مثلا آیفون 6 ای پلاس دارد بفکر جایگزینی آن با مدل 7 پلاس باشد . چون در واقع فقط مدل گوشی را بروزرسانی کرده و بواقع کاربرد جدیدی بجز دوربین دوگانه بدست نخواهد آورد . البته آن هم به زشتی دستگاه اضافه میکند.

  2. با سلام . قیمت هیچ تغییری نکرده چرا مطلب اشتباه مینویسید ؟ قیمت پایه همون 649 بود برای 16 گیگ الان شده این قیمت برای 32 گیگ این از نظر شما قیمتش زیاد شده ؟

    • شایان جان هیچ جایی در این مطلب به زیاد شدن قیمت اشاره‌ای نشده!

      • قیمت اپل آیفون 7 بالاست!
        قیمت ثابت مونده . این تیتر غیر از این مطلب رو میرسونه که آیفون 7 قیمتش افزایش داشته ؟ فکر میکنم همه میدونن حدود قیمت آیفون رو و کسی انتظار کاهش قیمت رو نداشته که 100 البته الان داشته! وقتی نسخه 32 گیگ به قیمت نسخه 16 گیگ داره فروخته میشه ! به هر حال تیتر مناسبی به نظرم نیست و در اینجا هم اشتباه به جای کلید هوم نوشتید دوربین که باید اصلاح شه (( دوربین این محصول از این پس به صورت لمسی عمل خواهد کرد و هنگامی که بر روی آن تپ می‌کنید، ))
        موفق باشید

        • شایان جان تیتر اون قسمتی که میگید اینه:
          قیمت اپل آیفون 7 بالاست، قیمتش در ایران بالاتر!
          این تیتر کنایه داره به قیمت بالای آیفون به صورت کلی و افزایش بیشترش تو ایران.

          اون تذکرتون درباره‌ی دکمه‌ی هوم درست بود و اصلاح شد.
          باتشکر./