قیمت پراید

قیمت پراید و تیبا خارج از کشور چقدر است ؟

قیمت پراید و تیبا خارج از کشور چقدر است ؟ این سوالی است که شاید بسیاری از مصرف کنندگان داخلی این دو محصول پرفروش سایپا در ایران، داشته باشند. در همین راستا امروز قیمت عرضه خودروهای تیبا و پراید در کشورهای آذربایجان و عراق مشخص شد. معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا به سؤال‌ها پاسخ داد و قیمت فروش این خودروها به مشتریان خارجی را اعلام کرد و با قیمت آن در ایران مقایسه کرد.

خودروهای

به گفته محسن جوان خودروهای صادراتی تجهیزات و آپشن های کمتری نسبت به خودروهای تولیدی برای مشتریان داخلی دارد. بسیاری از استانداردهای خودرو که در ایران رعایت می‌شود در کشورهای هدف صادراتی اجباری نیست و به همین دلیل بعضی از آپشن های موجود در خودروهای داخلی بر روی خودروهای صادراتی قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال هم اکنون خودرو پراید در ایران با کیسه هوا و ترمز ای بی اس (ABS) و موتور یورو 4 عرضه می‌شود که همگی در ایران اجباری هستند اما این خودرو بدون کیسه هوا و ترمز ای بی اس و با موتور یورو 2 در کشور عراق عرضه می‌شود. همین‌طور خودروی تیبا نیز بدون تجهیزات یاد شده به عراق فرستاده می‌شود.

خودروهای

قیمت پراید در عراق 8300 دلار (تقریبا 29 میلیون تومان) است و تیبا نیز با قیمت 8500 دلار (حدود 29 میلیون و 750 هزار تومان) به فروش می‌رسد. در حالی که خودروی تیبا در ایران همراه با امکانات فوق به قیمت 24 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین در آذربایجان نیز پراید بدون تجهیزات ذکر شده با قیمت 6000 دلار (21 میلیون تومان) و تیبا با برخی از این آپشن ها به قیمت 7200 دلار (حدود 25 میلیون تومان) فروخته می‌شود.

قیمت پراید و تیبا در خارج از کشور بیشتر از داخل است

معاون صادرات گروه سایپا دلیل تفاوت قیمت این خودروها در دو کشور همسایه را تفاوت قوانین و مقررات داخلی این کشورها دانست. محسن جوان ادامه داد:

علیرغم وجود امکانات بیشتر خودروهای مصرفی داخل کشور نسبت به خودروهای صادراتی، پراید و تیبا در ایران ارزان‌تر هستند و ضمناً حدود یک چهارم از مبلغ 20 میلیونی تومانی پراید مربوط به مالیات، سود بانکی، شماره گذاری، بیمه شخص ثالث و غیره می‌شود و به خودروسازان مربوط نیست.

وی افزود:

مردم ایران نسبت به قیمت خودروهای صادرشده به خارج از کشور حساسیت دارند و جهت اطمینان خاطر از این موضوع می‌توانند به سایت‌های خرید و فروش خودرو در این کشورها مانند mredy.com در عراق مراجعه بفرمایند.