سامسونگ از واحد گرافیکی NVIDIA و AMD در گوشی های خود استفاده می‌کند

شایعه: سامسونگ از واحد گرافیکی NVIDIA و AMD در گوشی های خود استفاده می‌کند

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت SoftBank به تازگی مالکیت کمپانی ARM را به دست گرفته است. سافت بنک در مورد خرید جدید خود این طور اذعان کرده است که: “ARM کمپانی بسیار بزرگ و مشهوری بوده و از این رو معامله خوبی را به انجام رسانده‌ایم. این موضوع به آن دلیل است که بسیاری از شرکت های بزرگ در زمینه تولید گوشی های هوشمند، به این شرکت و تراشه های گرافیکی تولید شده توسط آن وابسته هستند. سامسونگ یکی از آنها به حساب می‌آید.” شرکت سامسونگ به دلیل استفاده از واحد گرافیکی (GPU) سری Mali (در تراشه های اگزینوس خود) که مربوط به معماری ARM‌ می‌شود، وابستگی خاصی به این کمپانی دارد. هر چند این موضوع ممکن است در آینده نزدیک تغییر کرده و شرکت سامسونگ به سمت استفاده از واحد گرافیکی NVIDIA و AMD در بخش گوشی های هوشمند خود برود.

سامسونگ به دلیل استفاده از واحد گرافیکی سری Mali که مربوط به معماری ARM‌ می‌شود، وابستگی خاصی به این کمپانی دارد. هر چند این موضوع ممکن است در آینده تغییر کرده و سامسونگ به سمت استفاده از واحد گرافیکی NVIDIA و AMD در بخش گوشی های هوشمند خود برود.

در حقیقت وب سایت SamMobile به تازگی خبرهایی منتشر کرده مبنی بر آن که احتمال دارد در آینده نزدیک شرکت سامسونگ در بخش گوشی های هوشمند خود از تراشه های تولید شده توسط شرکت های NVIDIA و AMD استفاده نمایید. در صورت به حقیقت پیوستن این موضوع، احتمالا شرکت سامسونگ در آینده واحد گرافیکی (GPU) مالی مبتنی بر معماری ARM را از تراشه های تولید شده خود حذف خواهد کرد و یا این که در این میان گزینه های متنوع تری برای کاربران وجود خواهد داشت؛ به آن معنا که مشترکا با چند شرکت به طور همزمان در این زمینه همکاری کند.

در دنیای گوشی های هوشمند، مسلما شرکت NVIDIA بر AMD برتری دارد. مخصوصا اگر بدین منظور، موارد مربوط به چند سال پیش را به خاطر بیاورید؛ جایی که شرکت انویدیا با استفاده از تراشه های سری تگرا (Tegra) خود توانسته بود قدرت سخت افزاری آنها را به همگان ثابت کند. هر چند تا به امروز این تراشه نتوانست بر روی دستگاه های زیادی نصب گردد؛ اما در هر صورت هم اکنون شاهد قرار گیری آنها بر روی گوشی های هوشمند و تبلت های پرقدرت (مخصوص بازی) سری شیلد هستیم.

البته هنوز اطلاعات دقیقی در مورد صحبت های انجام گرفته میان این سه شرکت (سامسونگ، انویدیا و اِی ام دی) و موضوع استفاده از واحد گرافیکی NVIDIA و AMD در دسترس نیست. در نتیجه بهتر است به منظور تایید این موضوع بیشتر منتظر مانده و از طرفی موارد ذکر شده را با چاشنی شایعه پراکنی بپذیریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*