آیفون 7

اپل در مدل‌های GSM آیفون 7 از مودم‌های اینتل بهره گرفته است

این روز‌ها اهالی کوپرتینو در حالی فروش آیفون 7 (Apple iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) را آغاز کرده است که رقیب بزرگ این شرکت، سامسونگ حال و روز خوشی ندارد و پس از انتشار گزارشات متعدد پیرامون انفجار فبلت نوت 7، آمار فروش محصولات این شرکت نزول پیدا کرده است. کمپانی اپل در پرچمداران جدید خود انقلاب بزرگی در بخش طراحی به وجود نیاورده است، اما به هر حال شاهد تغییرات بسیاری در بخش‌های مختلف آیفون‌های جدید هستیم.

اگر به خاطر داشته باشید در ماه ژوئن گزارشاتی مبنی بر سفارش‌های اپل از کمپانی اینتل منتشر شده بود. در این گزارشات آمده بود که اپل از چندین تراشه ساخت اینتل در بخش اتصالات آیفون 7 بهره می‌برد. البته در همین گزارشات نیز انحصاری بودن به کارگیری این تراشه‌ها در مدل‌های برخی اپراتورهای‌ خاص نظیر AT&T ذکر شده بود.

اخیرا سرویس Chipwork ، پرچمدار جدید اهالی کوپرتینو را کالبد شکافی کرده و قطعات آن را از هم جدا کرده است. این کالبدشکافی به همین جا ختم نشده و کارشناسان این سرویس، تا کوچک‌ترین قطعات آیفون 7 نیز پیش رفته‌اند. در این کالبد شکافی از آیفون 7 نسخه A1778 استفاده شده است. اپراتور ای‌تی اند تی، تی موبایل و جی اس ام از این مدل آیفون اپل استفاده کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های مربوط به اپراتور اسپرینت و ورایزون هنوز هم از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند یا خیر.

آیفون 7

شماره مدل مودم این آیفون در بررسی سرویس مذکور، XMM7360 بوده و دو گیرنده RF و یک پاور نیز در این بررسی شناسایی شده‌اند. اگر به آشنایی بیشتر با این قطعات سخت افراری آیفون 7 در بخش اتصالات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب سایت این سرویس، اطلاعات مربوطه را مطالعه کنید.

سرویس Chipworks اعلام کرده است که به زودی یک آیفون 7 مدل ورایزون را نیز کالبد شکافی کرده و کاربرد تراشه‌های اینتل یا کوالکام در این مدل‌ها را نیز فاش می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*