عقاب‌های پلیس هلند آماده‌ی شکار پهپادهای متخلف هستند

پلیس هلند با عقاب به شکار پهپادها می‌رود !

شاید تا یکی دو سال پیش کسی تصورش را هم نمی‌کرد که تکنولوژی پهپادها و پرنده‌های کنترل از راه دور به حدی گسترش یابد که نیروهای امنیتی برای مقابله با آنها به ساخت تکنولوژی و خلق متدهای جدید روی بیاورند. اما خب به هر حال این اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد که پهپادها به قدری رواج پیدا کرده‌اند که نیروهای پلیس نیاز به مقابله با آنها را حس کرده‌اند.

روش‌های متنوعی برای مقابله با تخلفات پهپادها و در واقع متوقف کردن آنها در سراسر جهان ابداع شده است و نمونه‌هایی نظیر موشک اندازی که بر روی شانه‌ی افراد قرار میگیرد و البته پهپادهای شکارچی، پیش از این در رسانه‌های مختلف معرفی شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که تربیت و ارسال عقاب‌های تعلیم دیده نیز به یکی دیگر از روش‌های مقابله با این پهپادهای متخلف تبدیل شده و یکی از روش‌های جذاب و البته موثر نیروهای امنیتی برای مقابله با این سبک از تخلف جدید محسوب می‌شود.

پلیس کشور هلند اولین نیروی پلیسی در جهان است که به این روش روی آورده است و با تعلیم بسیار ویژه‌ی چندین عقاب‌ مخصوص، حالا آماده‌ی این است که آنها را به نیروی عملیاتی خود اضافه کند. پروژه‌ی تعلیم و استفاده از این عقاب‌ها حدود یک سال است که دنبال می‌شود و حالا بعد از گذشت این یک سال، پروژه از حالت آزمایشی خارج شده و عقاب‌های پلیس آماده‌اند که به پهپادها حمله کنند و آنهایی که باعث بر هم زدن نظم اجتماعی و آزار و اذیت مردم می‌شوند را از کار بیاندازند.

عقاب‌های پلیس هلند آماده‌ی شکار پهپادهای متخلف هستند

پلیس هلند سال گذشته با یک کمپانی امنیتی به نام Guard From Above همکاری جدیدی را آغاز کرد تا بتواند موضوع استفاده از پرنده‌های آموزش دیده برای مبارزه با پهپادهای مختلف را بررسی کند. چند ماه پیش و در جریان اولین تست عملیاتی این پروژه در یک فضای بسته، پلیس این کشور توانست به موفقیتی کامل دست پیدا کند و این موفقیت چنان برای آنها ارزشمند بود که بعد از پیگیری و تلاش بیشتر، حالا اعلام کرده‌اند عقاب های آنها آمادگی این را دارند که در هر موقعیت اضطراری در فضای پروازی و مناطق حساس هلند بتوانند به نیروهای این سازمان برای تامین امنیت کمک کنند.

استفاده از ویژگی‌های ذاتی پادشاه پرندگان برای مقابله با پرندگان دیجیتالی

جمعه‌ی هفته‌ی گذشته نیز در جریان یک مرحله‌ی دیگر از آزمایش‌های میدانی، عقاب های پلیس هلند با پرواز از یک خودرو و در حالی که مربی آنها نیز در آن محدوده حضور داشت، به سمت یک پهپاد حمله کردند و آن را با موفقیت از کار انداختند. مسئولان این نهاد توضیح می‌دهند که عقاب‌های تعلیم دیده‌ی آنها به پهپادها به چشم یک طعمه نگاه می‌کنند و قادرند که با همان سرعت و دقت بی‌نظیر خود در طبیعت، این پرنده‌های دیجیتالی را از کار بیاندازند.

عقاب‌های پلیس هلند آماده‌ی شکار پهپادهای متخلف هستند

شاید با خود فکر کنید که با توجه به ملخ‌های قدرتمند پهپادها که با سرعت بالایی در حال چرخش هستند، آیا آسیبی به بدن عقاب‌ها وارد نمی‌شود؟ پلیس هلند در این باره نیز توضیح داده و اعلام کرده است که پنجه‌های عقاب‌ها به طور طبیعی از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند تا در طبیعت و هنگام گرفتن شکار، آسیبی به پرنده وارد نشود. همین چنگال ها در برابر تیغه‌های چرخان پهپادها نیز از این عقاب‌ها محافظت خواهد کرد؛ البته لازم است بدانید که قرار است در آینده‌ی نزدیک پوشش‌های مخصوصی برای پنجه‌های این پرندگان طراحی و ساخته شود تا در مواجهه با پهپادهای بزرگتر، آنها همچنان بتوانند بدون آسیب، به وظیفه‌ی خود عمل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*