تماشا کنید: آیفون ۷ زیر فشار پرس هیدرولیک تا چه مقدار دوام می‌آورد؟

تماشا کنید: آیفون ۷ زیر فشار پرس هیدرولیک تا چه حد دوام می‌آورد؟

حالا که دردانه اپل روانه بازارهای جهانی شده است، فرصت خوبی برای نابودگران دنیای تکنولوژی به دست آمده تا آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را مورد آزمایش های عجیب و قریب قرار دهد. اکنون آیفون 7 اپل را زیر فشار جک هیدرولیک قرار داده اند تا ببینیم این گوشی تا چه در مقابل این فشار دوام می آورد.

تست‌های مقاومت دیوایس‌های مختلف در برابر عوامل محیطی نظیر ضربه، خط و خش، برخورد با آب و مواد مختلف بین کاربران بسیار محبوب است و همه‌ی ما می‌خواهیم بدون آسیب رساندن به گجت خودمان، بدانیم که به طور مثال با کشیدن یک میخ بر روی نمایشگر اسمارت فون گران‌قیمت‌مان چه اتفاقی برای آن می‌افتد.

بعضی از این موقعیت‌ها در دنیای واقعی نیز رخ می‌دهند و به طور مثال با تست‌های مقاومت در برابر خط و خش، ما متوجه می‌شویم که اگر اسمارت فون خود را به همراه چند کلید و آیتم‌های تیز دیگر داخل جیب شلوارمان قرار دهیم، چه اتفاقی برای نمایشگر آن رخ می‌دهد. اما برخی از این تست ها نیز تقریبا هیچ نمونه‌ی مشابهی در دنیای واقعی ندارند و به طور مثال زمانی که گلکسی اس ۷ را در مقابل گلوله‌ی یک تانک قرار می‌دهند، دانستن نتیجه‌ی آن نم‌یتواند کمک چندانی به نحوه‌ی استفاده‌ی ما در دنیای واقعی داشته باشد!

پس چرا این تست‌ها انجام می‌شوند؟ در واقع دلیل انجام این تست‌ها، سرگرم شدن کاربران و گاهی اوقات هم دانستن مقاومت یک گجت خاص در برابر موارد بحرانی بسیار شدید است. بلایی که کانال Hydraulic Press Channel در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب بر روی آیفون ۷ آورده‌اند، دقیقا از همین جنس تست‌ها محسوب می‌شود. آنها این آیفون زبان بسته و البته گران قیمت را بین دو استوانه‌ی یک پرس هیدرولیک فوق العاده قدرتمند قرار داده‌اند تا اسمارت فون جدید اپل در برابر بیشترین فشاری قرار بگیرد که احتمالا تا آخر عمر کوتاه خود هم تجربه نخواهد کرد!

اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم مشتاق هستید که نتیجه‌ی اعمال این فشار عجیب و غریب را بر روی سوگلی جدید اپل مشاهده کنید، بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذارم و دعوت می‌کنم که این ویدیوی هیجان انگیز را مشاهده کنید. گفتنی است که این دستگاه پرس هیدرولیک به طور اختصاصی توسط اعضای این کانال ساخته شده است و دارای شیاری برای قرار دادن تلفن همراه هوشمند در آن است:

اعمال فشار باورنکردنی بر روی آیفون ۷ توسط پرس هیدرولیکی


مشاهده کردید که بعد از شروع اعمال فشار شدید این دستگاه غول‌آسا بر روی اسمارت فون گران‌قیمت اپل، اولین قسمت دیوایس که منفجر می‌شود، نمایشگر است. پیش‌بینی هم می‌شود که قسمت شیشه‌ای زودتر از پنل آلومینیومی دیوایس آسیب ببیند و در سرعت آهسته‌تر مشاهده می‌کنید که این فشار از دو لبه‌ی بالایی و پایینی به سمت مرکز منتقل می‌شود و شیشه در نهایت به قطعات بسیار ریزی تقسیم می‌شود.

نکته‌ی جالب اینجاست که اسمارت فون فلزی اپل از وسط به دو تکه تقسیم نمی‌شود و حتی تا آخرین مرحله‌ی اعمال فشار هم تمام پنل به صورت یکپارچه باقی میماند و در نهایت نابود می‌شود. شاید ما انتظار داشتیم که با توجه به بدنه‌ی خشک آیفون ۷، در همان چند لحظه‌ی اول این گوشی به دو تکه تبدیل شود و از مرکز به اطراف پرتاب شود، اما این اتفاق نیافتاد و گوشی با حالتی خمیری مانند، تا انتها به صورت یکپارچه باقی ماند.

هرچند که در نهایت این دیوایس هم نتوانست در برابر فشار عظیم این پرس هیدرولیکی دوام بیاورد و حتی یکی از قسمت‌های آن هم به گونه‌ای باقی نماند که بتوانیم آن را تشخیص بدهیم. به هر حال ویدیوی جذابی بود و به خصوص در این روزها که قیمت آیفون ۷ در بازار گوشی‌های هوشمند کشورمان به قیمت خودروهای داخل خیابان‌ها نزدیک شده است، تماشای له شدن آن می‌تواند کمی از دردهایمان را تسکین دهد!