اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و پرو

دو گوشی جدید از خانواده اچ تی سی دیزایر 10 معرفی شد؛ میان‌رده‌های خوش استایل تایوانی

کمپانی اچ تی سی ساعاتی پیش از دو گوشی هوشمند خانواده دیزایر با نام‌های اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل (HTC Desire 10 Lifestyle) و اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro) رونمایی کرد. این دو گوشی هوشمند از سخت افزاری میان رده ولی با طراحی ایده آل بهره می‌برند تا همچنان شاهد خوش سلیقگی تایوانی‌ها  در شرایط بد اقتصادی بازار گوشی هایشان باشیم.

خانواده دیزایر گوشی های اچ تی سی معمولا متشکل از اعضایی با مشخصات رده ابتدایی تا مرزهایی بالاتر از میان رده هستند که همواره به خاطر ارائه مشخصاتی منحصر به فرد از محبوبیت خوبی نزد کاربران برخوردارند. بنابراین زمانی که این شرکت از گوشی‌های رنگارنگ دیزایر 530، 630 و 825 رونمایی کرد، ما از همان زمان انتظار داشتیم تا این شرکت تایوانی از گوشی با کیفیت‌تری نیز در این خانواده رونمایی کند.

خبر خوب برای عاشقان اچ تی سی آن است که آن‌ها ساعاتی پیش رسما از دو گوشی هوشمند اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل (HTC Desire 10 Lifestyle) و اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)رونمایی کردند که از هر نظر قابل توجه بوده و به هیچ عنوان ناامیدکننده نیستند. در ادامه نگاهی به مشخصات این دو گوشی هوشمند خواهیم انداخت.

طراحی

این دو گوشی هوشمند از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند و بیشتر تفاوت آن‌ها در مشخصات سخت افزاری زیر قاب آن‌ها خلاصه می‌شود. به هر حال اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro) از یک اسکنر اثر انگشت در قسمت پشتی، یک فلش دو کاناله ال ای دی و یک ماژول فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد که همگی در زیر قاب بسیار زیبایی تعبیه شده است.

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و پرو

ما در اینجا با طراحی منحصر به فرد دیگری از سوی اچ تی سی روبه رو هستیم. یک طراحی جامد همراه با تریم طلایی بسیار زیبا که نمای اعضای این خانواده تازه معرفی شده را با محصولاتی همچون دیزایر 530 و رفقای رنگارنگش متمایز می‌سازد. هر دو گوشی هوشمند اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و دیزایر 10 پرو در چهار رنگ مشکی، آبی سلطنتی، سفید قطبی و آبی ملایم روانه بازار خواهند شد.

برخی از کاربران ممکن است دلیلی برای روی آوردن به چنین محصولاتی را هنوز پیدا نکرده‌اند اما ما همچنان با توجه به این که اچ تی سی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و روز به روز سهم خود را در بازار کمتر می‌بیند، برای تلاش به طراحی محصولاتی منحصر به فرد تحسین می‌کنیم.

سخت افزار و دوربین

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و پرو

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل کمی از دیگر عضو این خانواده همراه با پردازنده 4 هسته‌ای و فرکانس 1.6 گیگاهرتز، تراشه اسنپدراگون 400، ظرفیت رم 2/3 گیگابایت و 16 گیگابایت حافظه داخلی قدرتمندتر ظاهر شده است. یک صفحه نمایش 5.5 اینچی اما با رزولوشن نه چندان قابل توجه 720 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 267ppi نیز در پنل جلویی این محصول قرار دارد. دوربین سلفی اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد و این در حالیست که ما شاهد حضور یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگمی یکسان در قسمت پشتی این هندست میان رده هستیم. تمامی این قطعات توسط یک باتری با ظرفیت 2,700 میلی‌آمپر قدرت می‌گیرند؛ اگر چه این باتری می‌تواند با توجه به وجود یک تراشه کم مصرف اسنپدراگون 400 و یک صفحه نمایش اچ تی عملکرد خوبی را از خود ارائه کند.

یکی از نکات جذابی که در این گوشی هوشمند دیده می‌شود (هرچند نسبت به مدل دیزایر 10 پرو از مشخصات ضعیف‌تری برخوردار است) استفاده از یک چیپ صوتی 24 بیتی با کیفیت درست همانند پرچم‌دار تایوانی‌ها یعنی اچ تی سی 10 خواهد بود.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و پرو

در سمتی دیگر اچ تی سی دیزایر 10 پرو با مشخصاتی نسبتا قدرتمندتر قرار دارد. از این مشخصات باید به یک پردازنده 8 هسته‌ای همراه با تراشه هلیو پی 10 مدیاتک، رم 3/4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت اشاره کرد. این محصول نیز درست همانند برادر ارزان قیمت‌تر خود از یک صفحه 5.5 اینچی بهره می‌برد ولیکن ما در این محصول شاهد پشتیبانی از رزولوشن بالاتر 1080 در 1920 پیکسل با تراکم پیکسلی 400ppi هستیم.

دوربین سلفی در این محصول به 13 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و دوربین اصلی با سنسور 20 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار لیزری و فلش دو کاناله ارتقاء پیدا کرده است. همچنین یک باتری با ظرفیت 3,000 میلی‌آمپر ساعت نیز وظیفه قدرت رسانی به این محصول را بر عهده خواهد داشت. هرچند که اچ تی سی دیزایر 10 پرو از سخت افزار بهتری بهره می‌برد ولیکن خبری از ارائه چیپ صوتی قدرتمند برای دوست داران موسیقی نیست.

اچ تی سی دیزایر 10 لایف استایل و پرو

اچ تی سی عادت ندارد که قبل از ارائه به شرکت‌های حامل و خرده فروشان قیمت محصولاتش را ارائه کند و به نظر می‌رسد که برای گوشی های دیزایر 10 انتظاری جز این نباید داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*