اولین کارت حافظه 1 ترابایتی

اولین کارت حافظه 1 ترابایتی جهان توسط سن دیسک معرفی شد

شرکت سن دیسک (SanDisk)، یکی از مشهورترین و البته پیشگام‌ترین سازندگان حافظه های جانبی در جهان است که شاید بتوان به جرأت گفت که اگر این شرکت نبود، ما نمی‌توانستیم تا این اندازه شاهد نوآوری در زمینه کارت های حافظه باشیم. حالا این کمپانی آمریکایی در جدیدترین دستاورد خود، از اولین کارت حافظه 1 ترابایتی جهان رونمایی کرده است.

اولین کارت حافظه 1 ترابایتی دنیا توسط سن دیسک رونمایی شد

1 ترابایت واقعا فضای کمی نیست و شاید مدت ها طول بکشد که کاربران عادی بتوانند با عکس‌ها و فیلم‌های خود، این کارت حافظه را پر کنند و البته، دوربین های عکاسی بسیار کمی هستند که می‌توانند محتوا را با رزولوشن 8K ثبت کنند که در این صورت شاید حتی 1 ترابایت نیز کافی نباشد.

کمپانی مادر شرکت سن دیسک یعنی وسترن دیجیتال (Western Digital) اذعان داشته که این کارت حافظه جدید مناسب محتوای 4K بوده و می‌تواند ویدئوها و تصاویر را بدون هیچ مشکلی در خود ذخیره نماید. علاوه بر این، از محصول جدید سن دیسک می‌توان در دنیای واقعیت مجازی نیز استفاده کرد، دنیایی که شاید برای ذخیره اطلاعات به محلی با ظرفیت بالا نیاز فراوانی داشته باشد.

در حال حاضر، کارت حافظه 512 گیگابایتی این شرکت در سایت آمازون با قیمت 300 دلار به فروش می‌رسد، به همین جهت اگر قیمت کارت حافظه 1 ترابایتی این شرکت به 1000 دلار رسید، نباید تعجب کنید. هر چند، چنین قیمتی برای زمانی‌ست که هنوز کارت حافظه جدید سن دیسک وارد بازار نشده و شاید زمانی که محصول جدید آنها به بازار رسید، قیمتش شکسته شود. به عنوان مثال پیش از این کارت حافظه 200 گیگابایتی با قیمت 400 دلار معرفی شد که این میزان در زمان عرضه، 239 دلار بود و حالا پس از گذشت یک سال، قیمت آن به 59 دلار رسیده است.

البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کارت حافظه جدید این شرکت با تمامی محصولات هوشمند بازار همخوانی ندارد. به عنوان مثال زمان عرضه شدن کارت حافظه 1 ترابایتی جدید سن دیسک، شما نمی‌توانید آن را برای تبلت خود خریداری کند چرا که تبلت شما ممکن است از کارتی با این ظرفیت بالا، پشتیبانی نکند.

تصور می‌کنید که کارت حافظه 1 ترابایتی برای گوشی های هوشمند نیز می‌تواند مفید باشد یا هیچ گاه به این ظرفیت اضافی نیاز نخواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عاشق این برندم دیگه, دمش گرم