خدمات اینترنتی

ایران صد و سومین کشور جهان در زمینه خدمات اینترنتی !

اتحادیه جهانی مخابرات گزارشی را در مورد وضعیت پهنای باند در سراسر جهان ارائه داد. بر اساس این گزارش کشور ما از نظر ارائه خدمات اینترنتی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و در رتبه 103 جهان قرار دارد.

اتحادیه جهانی مخابرات با همکاری بانک جهانی، یونسکو، شرکت‌های بزرگ فناوری و مخابراتی و چند دانشگاه معتبر گزارشی را در ماه جاری منتشر کرد. در این گزارش جداول متعددی وجود دارد که اطلاعات و رتبه کشورهای جهان در زمینه پهنای باند در آن مشاهده می‌شود.

طبق یکی از این جدول‌ها، ایران از نظر درصد خانوارهایی که به اینترنت دسترسی دارند در میان 138 کشور در حال توسعه در رده سی و نهم قرار گرفته است. طبق آمار به دست آمده 52.18 درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. در این رده بندی کشور کره جنوبی با ضریب نفوذ 98.79 درصدی در بین کشورهای در حال توسعه در رتبه اول قرار گرفته و کشورهای قطر، امارات، عربستان، سنگاپور، بحرین، ماکائو، عمان، قزاقستان، برونئی، کویت و هنگ‌کنگ نیز رده‌های دوم تا دوازدهم را در اختیار دارند.

علاوه بر آن ایران در زمینه درصد افرادی که از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند، رده 103 در بین 191 کشور دنیا را در اختیار گرفته است. بر اساس جدول مربوطه، 44.08 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند. ایسلند با 98.20 درصد کاربر اینترنت بیشترین کاربر اینترنت در جهان را داراست و کشورهای لوکزامبورگ، آندورا، نروژ، لیختن اشتاین، دانمارک، بحرین، موناکو، ژاپن، هلند، قطر، فنلاند، بریتانیا، امارات و سوئد رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش، درصد افرادی که در کشورهای در حال توسعه از اینترنت استفاده می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است. در این جدول ایران در رتبه 57 از 147 کشور قرار دارد و کشورهای بحرین، قطر، امارات، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، سنگاپور، کویت، رژیم صهیونیستی، باهاماس، ماکائو، آذربایجان، باربادوس، سنت کیتس، عمان، لبنان و قزاقستان در رده‌های اول تا شانزدهم جای گرفته‌اند.

تنها نیمی از مردم جهان از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند

اتحادیه جهانی مخابرات در گزارش فوق عنوان کرده است که 3.5 میلیارد نفر در جهان از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند و 3.9 میلیارد نفر نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

هم اکنون عدم دسترسی به اینترنت در نقاط روستایی دورافتاده و هزینه بالای استفاده از آن و عدم آموزش مردم از چالشهای جدی مربوط به اینترنت در جهان محسوب میشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کشور در حال توسعه….. یکم اوضاع نت تو شکور بهتر شده اما دزدی هم توش بیشتر شده!

    سپاس بابت خبر.