پهپادهای آینده ممکن است بتوانند بدون باتری پرواز کنند

پهپادهای آینده ممکن است بتوانند بدون باتری پرواز کنند

با یک بار شارژ کامل، متوسط زمان مفید پرواز یک پهپاد کوچک بین 8 تا 10 دقیقه است. پس به یک باتری بزرگتر نیاز است. اما مشکل اینجاست که باتری بزرگتر، وزن بیشتر را در پی دارد و وزن بیشتر نیز باعث کاهش زمان مفید پرواز می‌شود و این یعنی بهم ریختگی اوضاع! اما آیا دانشمندان می‌توانند این مشکل را در پهپادهای آینده حل کنند؟

نیروی بی‌سیم ممکن است راه حلی برای بهبود باتری در پهپادهای آینده باشد.

دکتر سامر الظاهر (Samer Aldhaher) استاد کالج امپریال لندن مدعی شده که توانسته است تا حدی این مشکل را حل کند. او نمونه اولیه‌ای از یک پهپاد ساخته که بدون استفاده از باتری و با قدرت گرفتن از فرستنده‌ای که در قسمت پایین آن بر روی زمین قرار گرفته، توانسته است در هوا معلق بماند. این پهپاد که می‌تواند نمونه‌ای از پهپادهای آینده باشد فعلا فقط می‌تواند در هوا معلق مانده و حرکت کمی به طرفین داشته باشد، اما این پهپاد نشان داد که می‌توان از تکنولوژی نیروی بیسیم در پهپادهای آینده بهره جست.

با توجه به اینکه در آینده پهپادهای زیادی را در آسمان خواهیم دید، چند شرکت بزرگ در حال یافتن راه‌حل‌هایی برای بهره‌گیری از نیرویی بهتر جهت ساخت پهپادهای استفاده شده در سرویس‌های تحویل کالا هستند. خب، نیروی بی‌سیم می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. البته هنوز راه زیادی برای فراهم آوردن زیرساخت‌های این کار نیاز است، اما آزمایشاتی مانند آنچه دکتر الظاهر انجام داد، نشان می‌دهد که این راه‌حل برای استفاده در پهپادهای آینده ، راه‌حلی شدنی و امکان‌پذیر است.

هنوز راه زیادی برای ساخت پهپادهایی با یک باتری (یا بدون باتری) در پیش است. حتی اینکه بتوانیم پهپاد ساخته شده توسط دکتر الظاهر را درون یک اتاق به پرواز درآوریم، نیاز به تهیه زیرساخت‌های بسیار پیچیده و خلاقانه‌ای است. اما بسیاری از مردم امیدوارند به زودی پهپادهای آینده بتوانند یک بسته گز اصفهانی را در کمترین زمان ممکن به تهران برسانند و از خوردن تازگی آن لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*