400 اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی

احتیاط کنید؛ 400 اپلیکیشن مخرب و خطرناک در گوگل پلی

در حالی که به نظر می‌رسد گوگل پلی ایمن ترین فروشگاه اپلیکیشن ها است اما یک شرکت امنیت سایبری اخیرا اعلام کرده که 400 اپلیکیشن مخرب اینک در این فروشگاه وجود دارد. این شرکت به طور مشخصی از یک اپلیکیشن بسیار محبوب با بیش از 500 هزار بار دانلود نیز نام برده است و از کاربران اندرویدی خواسته تا در دانلود برنامه ها احتیاط لازم را داشته باشند.

هرچند گوگل پلی امروزه به مراتب بهتر از گذشته می‌تواند جلوی ورود انواع اپلیکیشن مخرب را بگیرد، اما همچنان هم سودجویان راه‌هایی را برای انجام این کار و ورود به سطح گوگل پلی پیدا می‌کنند. شرکت امنیت سایبری «ترند لبز» گزارش می‌دهد که در حال حاضر چیزی بیش از 400 اپلیکیش مخرب در حال حاضر بر روی محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشنی اندروید قرار دارد.

این 400 اپلیکیشن مخرب می‌تواند تمامی اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند

این کمپانی تنها اپلیکیشن‌هایی را یافته است که حاوی یک آلوده کننده خاص به نام DressCode است. نام آن نشان دهنده آن است که این اپلیکیشن‌ها حاوی کدهای مخرب و یا کدهای مخفی هستند که دانلود کننده فایل‌های مخرب خواهند بود. این اپلیکیشن ها پس از نصب قادر خواهند بود تا علاوه بر جاسوسی اطلاعات شخصی شما، دیتا‌ها را از طریق شبکه محافظت شده‌ای که دیوایس شما به آن متصل است جابه جا کند.

ترند لبز به طور ویژه‌ای به اپلیکیشن مخرب تبدیل حالت Grand Theft Auto V برای بازی Minecraft اشاره می‌کند که حتی در گوگل پلی موفق شده بیش از 500 هزار بار دانلود را به نام خود به ثبت برساند. به گفته کارشناسان ترند لبز قسمتی از این اپلیکیشن با اتصال به سرورهایی که توسط توسعه دهندگان آن‌ها کنترل می‌شود می‌توانستند باعث شوند تا انواع مشکلات برای گوشی شما پیش آید.

400 اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی

جالب اینجاست که علاوه بر دزدی اطلاعات موجود در دیوایس شما، این اپلیکیشن مخرب گوشی شما را به یک کانال ارتباطی با سایر دیوایس های متصل به شبکه همسان با شبکه اینترنتی شما تبدیل می‌کند و می‌تواند اطلاعات آن دستگاه‌ها را نیز به سرورهای خود منتقل کند. خوشبختانه نمایندگان گوگل در حال حاضر تأیید کرده‌اند که با پیدا کردن این اپلیکیشن مخرب موفق به حذف آن از گوگل پلی شده و علاوه بر آن به شدت در حال کار بر روی ایمن سازی اپلیکیشن‌های این فروشگاه و حذف دیگر اپلیکیشن های مخرب موجود هستند.

اگر به خاطر داشته باشید اوایل سال 2016 میلادی بود که چندین شرکت امنیت سایبری در گزارشی عنوان کرده بودند که بیش از 350 اپلیکیشن مخرب را همراه با دیگر خانواده‌های مخرب در گوگل پلی پیدا کرده‌اند. البته که باید در نظر داشته باشید این مشکل مختص به فروشگاه گوگل نخواهد بود. ترند لبز تایید می‌کند که در حال حاضر چیزی بیش از 3,000 اپلیکیشن مخرب به صورت آنلاین میزبانی می‌شود.

با وجود تلاش‌های گوگل، هکرها گاهی اوقات یک راه جدید برای دور زدن تشخیص دهنده کدهای مشکوک پیدا می‌کنند؛ بنابراین باید هر زمانی که قصد دریافت اپلیکیشنی انتشار یافته از سوی یک توسعه دهنده ناشناس را دارید حتما مجوز مشکوک نبودن آن را درخواست کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    لیست این نرم افزارای مخرب رو من نمیبینم یا نزاشتید؟!!

    • درود بر شما
      این لیست اعلام نشده در این مقاله
      فقط در هنگام دانلود اپلیکیشن هایی با توسعه دهندگان غریبه و جدید احتیاط بیشتری به خرج بدید.