انفجار آیفون ۶ پلاس در جیب شلوار یک دانشجوی آمریکایی!

انفجار آیفون ۶ پلاس در جیب شلوار یک دانشجوی آمریکایی!

اگر معرفی پلتفرم اسمارت فون‌ها را یک انفجار در تکنولوژی قرن بیست و یکم بدانیم، حالا به نظر می‌رسد که انفجار دوم هم مربوط به همین دیوایس‌های محبوب باشد و این بار تفاوت در این است که انفجار مورد نظر ما با دود و آتش‌سوزی همراه است! انفجار آیفون ۶ پلاس در جیب یک دانشجوی آمریکایی، تازه‌ترین نمونه‌ای است که از این اتفاق ترسناک گزارش شده است.

انفجار تعداد زیادی از دیوایس‌های گلکسی نوت ۷ سامسونگ در یک ماه گذشته، تیتر اصلی اکثر خبرگزاری‌های دنیای تکنولوژی را به خود اختصاص داده بود و در نهایت نیز منجر به اجرای طرح جمع‌آوری آنها از سطح بازار شد. حالا به نظر می‌رسد که اتفاق تقریبا مشابهی (اما این بار با شدت و گستردگی بسیار محدودتر) در حال رخ دادن برای محصولات اپل است و این آیفون‌ها هستند که قربانی انفجارات بعدی می‌شوند.

بعد از گزارش آتش‌سوزی یک آیفون ۷ در راه ارسال برای خریدار مورد نظر، حالا خبر رسیده است که انفجار آیفون ۶ پلاس در یک کالج حادثه‌ساز شده است. گویا این آیفون که در جیب عقب شلوار یک دانشجو در کالج برلینگتون کاونتی (Burlington County) شهر نیوجرسی آمریکا قرار داشته است، آتش گرفته و بعد از سوزاندن شلوار این دانشجو، خود دیوایس نیز کاملا تخریب شده است!

دارین لاواتی (Darin Hlavaty) نام این دانشجوست و گویا انفجار آیفون ۶ پلاس او در حالتی کاملا عادی و بدون هیچ عامل خارجی انجام شده است. تنها چند دقیقه بعد از این که او وارد کلاس می‌شود و در جای خود می‌نشیند، آیفون او شروع به دود کردن می‌کند و آتش می‌گیرد. اینکه انفجار آیفون ۶ پلاس او بدون وجود هیچ عامل خارجی نظیر اتصال دیوایس به شارژر و یا ضربه رخ داده است، اتفاق عجیبی است و ربکا بوک بایندر (Rebecca Bookbinder) که از دوستان اوست، درباره‌ی این حادثه توضیح می‌دهد:

بدون هیچ دلیلی و به طور ناگهانی ما یک صدا شبیه خروج گاز با فشار شنیدیم و مقدار زیادی دود غلیظ از جیب او بیرون آمد. همه‌ی ما تعجب کردیم و از هم سوال می‌کردیم که دلیل آن چیست و این دود برای چه ظاهر شده است؟ و سپس متوجه شدیم که گوشی هوشمند او در وسط کلاس تبدیل به خاکستر شده است.

لاواتی توضیح داده است که او هنگامی که آیفون ۶ پلاس را از جیب خود بیرون آورد، با بدنه‌ای بسیار داغ مواجه شد و مجبور شده است که دیوایس را به زمین پرت کند. سپس به دلیل آتش سوزی مجبور شده که آن را با پا از خود دور کند؛ اسمارت فونی که شش ماه از خریداری آن توسط این دانشجو گذشته بود.

عوامل انفجار آیفون ۶ پلاس چه بوده‌اند؟

انفجار آیفون ۶ پلاس در جیب شلوار یک دانشجوی آمریکایی!

بعد از بررسی دقیق‌تر این اسمارت فون و البته جزییات حادثه، سرنخ‌هایی به دست می‌آید که احتمالا در انفجار آیفون ۶ پلاس لاواتی تاثیرگذار بوده‌اند. گویا یک شکاف در بدنه‌ی این آیفون وجود داشته است که ممکن است تحت شرایط خاصی، منجر به آسیب دیدن باتری شده باشد. همچنین از آنجا که این آیفون در جیب عقب شلوار این دانشجو قرار داشته و او هم بر روی صندلی نشسته است، احتمالا فشار حاصله از وزن بدن او بر روی اسمارت فون هم در این انفجار بی‌تقصیر نبوده است؛ در گذشته هم دیده‌ایم که باتری‌های لیتیومی بر اثر فشار و یا تحت شرایط خاص آسیب می‌بینند و ممکن است که این آسیب در کنار فشار، به آتش‌سوزی و انفجار منجر شود.

البته مطمئنا انگشت اتهامات در این زمینه به سوی اپل نیز اشاره می‌رود و احتمالا رعایت نکردن برخی از تمهیدات ایمنی در بدنه‌ی این مدل، بر روی آسیب‌پذیر بودن آن تاثیر بسزایی گذاشته است. فراموش نکنید که آیفون ۶ پلاس در زمان عرضه با بحرانی به نام خم شدن آسان روبه‌رو شد و خیلی از کاربران بعد از اعمال فشارهای بسیار معمولی، این اسمارت فون را خم می‌کردند؛ در آن زمان اپل مجبور به عذرخواهی و اعمال تغییراتی در روند ساخت فریم فلزی بدنه‌ی این گوشی هوشمند خود شد.

به گزارش خبرگزاری 6ABC، اپل هنوز به صورت رسمی اظهار نظری درباره‌ی این پرونده نداشته است، اما تحقیقات خود را بر روی آن شروع کرده و اعلام کرده است که امنیت کاربران برایش در بالاترین درجه‌ی اهمیت قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    این جور که بوش میاد بازار اپل هم مثل سامسونگ داره خراب میشه