پورت USB-C جایگزین مناسبی برای پورت هدفون

چه بخواهیم و چه نخواهیم حذف پورت هدفون در دست اقدام است. مجمع سازندگان USB جزئیات دورنمای خود برای دستگاه‌های صوتی کلاس 3 را منتشر کرد؛ بر این اساس استانداردی برای سازندگان دستگاه‌های مختلف تعریف می‌شود که برای خروجی صدا از پورت USB-C استفاده کنند و همه‌ی دستگاه‌ها از موبایل تا لپتاپ را شامل می شود.

این مجمع تحت هیچ شرایطی از تصمیم خود پشیمان نیست. قبلا هم این مجمع به شرکت‌ها اجازه داده بود که می‌توانند پورت‌های قدیمی 3.5 mm را از روی دستگاه‌های خود حذف کنند. از نتایج این اقدام می توان به باریک‌تر شدن دستگاه‌ها، مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب و ایجاد زمینه مناسب برای نوآوری‌های بیشتر را برشمرد.

مزایای پورت USB-C

زیاد مطمئن نیستیم کسی به اقدامات اخیر توجه می‌کند یا خیر، اما اگر پورت‌های هدفون همچنان باقی بمانند، نتایج مهم و تاثیرگذاری باقی خواهد ماند. از جمله این که کیفت صدای خروجی بهتر می‌شود. همچنین پورت USB-C باعث مصرف کمتر برق و ذخیره شارژ باتری می‌شود، علاوه بر اینها تشخیص و تمایز بین کلمات نیز راحت‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر شرکت می تواند از مزایای پورت‌های USB مخصوص صوت بهره ببرد بدون آنکه مانند سابق باعث کاهش عمر باتری شما شود؛ همچنین تشخیص صدا و کلمات (voice recognition) نیز راحت‌تر و بهتر می شود.

این بدان معنی نیست که همه شرکت‌ها مانند اپل و موتورولا از دستگاه‌هایی بدون پورت 3.5 استقبال می کنند. سامسونگ در معرفی گلکسی نوت 7، کمی زیرکی به خرج داد تا از شایعه اپل در مورد حذف پورت هدفون بر روی آیفون 7 آگاه شود. به هرحال این خبر در مورد پورت  USB-C شاید تلنگری باشد برای فروشندگان لوازم جانبی که به فکر حذف سوکت‌های صدا بودند و فقط منتظر تایید و پشتیبانی رسمی از آن هستند تا حرکت خود را آغاز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*