نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال منتشر شد

نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال منتشر شد؛ عملکرد ضعیف با وجود سخت‌افزار قدرتمند

گوشی هوشمند پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) به تازگی توسط گوگل معرفی شد. این دستگاه به همراه نسخه گوگل پیکسل اولین گوشی های هوشمندی هستند که در امریکا با تراشه جدید اسنپدراگون 821 کوالکام به بازار عرضه می‌شوند. این چیپست از نظر قدرت پردازشی از نسخه 820 که در گوشی های پرچمداری همچون گلکسی اس 7، اس 7 اج، نوت 7، اچ تی سی 10، جی 5 و وان پلاس 3 وجود دارد، قدرتمندتر بوده و می‌بایست در تست ها امتیازات بهتری را به دست می‌آورد. اما حالا نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال منتشر شده و شاهد این موضوع نیستیم. 

نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال از عملکرد سخت افزاری ضعیفتر آن خبر می‌دهند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از بنچمارک گیک بنچ، گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با وجود تجهیز به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام در بخش تک هسته ای امتیاز 1648 و در قسمت چند هسته ای نیز امتیاز 4121 را به دست آورده است. این امتیازات شباهت بسیار زیادی به نتایج به دست آمده توسط گوشی هایی دارد که به چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز هستند. به منظور مقایسه هر چه بهتر شاید بهتر باشد بدانید که گوشی وان پلاس 3 مجهز به اسنپدراگون 820 در همین بنچمارک در حالت تک هسته ای امتیاز 2383 و در بخش چند هسته ای امتیاز 5520 را به دست آورده است. اما مشکل از کجا ناشی می‌شود؟

کمپانی کوالکام قبلا اعلام کرده بود که تراشه اسنپدراگون 821 نسبت به نسخه 820 دارای عملکرد نسبتا بهتری خواهد بود و نسبت به چیپ های پردازشی 810 و 808 نیز دو برابر عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد. اما در تست های اعمال شده بر روی تراشه گوگل پیکسل ایکس ال که از نسخه 821 استفاده می‌کند شاهد این موضوع نبوده و هیچ گونه برتری خاصی را نسبت به مدل 820 نمی‌بینیم. احتمالا این امتیاز بالاتر به دلیل عدم بهینه سازی نسخه 821 توسط گوگل بوده است. زیرا معمولا این نسخه ها توسط شرکت های ارائه دهنده بهینه سازی می‌گردند و از این رو شاهد امتیازات بهتری هستیم.

البته بهتر است بدانید که نسخه پیشین یعنی 820 در هنگام انجام عملیات معمولی نیز کاملا گرم می‌شد. در حقیقت زمانی که در میان تب های کروم جا به جا شوید یا عملیات مالتی تسکینگ را بین برنامه هایی همچون مسنجر فیسبوک، توییتر و یا اس ام اس گوشی انجام می‌دهید، دستگاه به صورت ممتد گرم می‌شود. خوشبختانه نسخه 821 این مشکل را نداشته و حداقل در پردازشی های سبک این مشکل به وجود نمی‌آید. گرمای کمتر نیز به معنای عمر بیشتر قطعات سخت افزاری دستگاه خواهد بود.

البته می‌بایست به این نکته نیز اشاره کنیم که نباید امتیاز یک بنچمارک را مبنا قرار دهیم. زیرا معمولا هر تستی فاکتورهای مربوط به خود را داشته و بر اساس مواردی خاص امتیازات بالاتری را ارائه می‌کند. پس باید منتظر امتیازات بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال در تست های دیگر نیز باشیم.

علاوه بر آن امیدواریم تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام شارژ کمتری از باتری را مصرف کند. این موضوع را می‌توان به سادگی در مقایسه با گوشی نکسوس 6 پی فهمید. زیرا هر دو گوشی از میزان ظرفیت باتری یکسان 3450 میلی آمپر ساعتی برخوردار هستند. از طرفی نکسوس 6 پی از مدل 810 استفاده می‌کند. بر اساس ادعای شرکت کوالکام از نظر میزان مصرف انرژی باتری، نسخه 821 دو برابر کم مصرف تر از مدل 820 خواهد بود که احتمالا در آینده نزدیک در تست های عملی این موضوع را بر روی گوشی گوگل پیکسل ایکس ال متوجه خواهیم شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بعد میگن چرا سونی برا xz از 821 استفاده نکرد

  2. دوست عزیز نکسوس 6p از اسنپ 810 بهره میبرد نه 820 اصلاح کنید لطفا