ساعت معرفی محصولات اپل

ساعت 9:41 در تصاویر محصولات اپل چه معنایی دارد ؟

اگر کمی دقت کنید می‌توانید ببینید که تمامی تصاویر مربوط به محصولات اپل شامل آیفون، آیپد و مک بوک ساعت 9:41 دقیقه را نشان می‌دهد. این در حالیست که استیو جابز برای نخستین بار در ساعت 9:42 دقیقه از آیفون اپل رونمایی کرد. جالب‌تر اینجاست در حالی که دیگر ساعت سازهای بزرگ دنیا ساعت 10:10 دقیقه را برای تصاویر تبلیغاتی محصولاتشان انتخاب می‌کنند، این کمپانی تصمیم گرفت تا برای تصاویر تبلیغاتی اپل واچ ساعت 10:9 را انتخاب کند.

آنطور که مشخص است همیشه تصاویری که از محصولات اپل نظیر آیفون و آیپد منتشر می‌شود همگی ساعت 9:41 دقیقه را نشان می‌دهند. پس از بررسی یک ویدیو تجاری داخلی و سپس چک کردن سایر پست‌هایی که از سال 2014 به بعد منتشر شده به نظر می‌رسد که اپل در معرفی محصولات دیگرش نیز از یک شیفت خاصی استفاده می‌کند.

استیو جابز پدر افسانه‌ای اپل، نخستین آیفون این شرکت را در سال 2007 رونمایی کرد. ساعت این رونمایی 9:42 بود که منجر شد تا محصولات بعدی اپل نیز نشان دهنده این زمان باشند. استدلال اپل ساده بود؛ هرچند که امروزه مسیر اپل با تغییر همراه بوده و نطق اصلی اپل در مراسم رونمایی همیشه چیزی حدود 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

ساعت معرفی محصولات اپل

تغییر 1 دقیقه‌‌ای ساعت محصولات اپل از سال 2010

همه چیز در سال 2010 با تغییر مواجه شد. طی رونمایی 6 سال پیش جابز از نخستین تبلت آیپد کمپانی اپل در ساعت 9:41 دقیقه رونمایی کرد. بنابراین تمامی تصاویر مربوط به محصولات اپل شامل آیفون، آیپد و مک در این ساعت صورت گرفت. حتی تصاویر انتشار یافته در وبسایت اپل نیز بازگوی این ساعت هستند که شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

ساعت معرفی محصولات اپل

اما ساعت اپل از داستان کاملا متفاوتی نسبت به دیگر محصولات اپل برخوردار است. اکثر سازندگان بزرگ ساعت در دنیا، ساعت 10:10 را در تصاویر تبلیغاتی خود به نمایش می‌گذارند. انتخاب این ساعت به جهت آن است که هر دو عقربه‌های مربوط به ساعت و دقیقه متقارن یکدیگر هستند و لوگو سازنده نیز به خوبی مشاهده می‌شود. اما اپل با یک دقیقه عقب کشیدن این ساعت، در تصاویر تبلیغاتی اپل واچ خود ساعت 10:9 دقیقه را قرار داده است.

ساعت معرفی محصولات اپل

واقعا این کار چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ هیچ کسی دلیل اصلی آن را نمی‌داند اما دو نظر مختلف در این خصوص قرار دارد:

  1. این ساعت متفاوت از ساعت 10:10 و در عین حال به آن نزدیک است
  2. اپل این ساعت را یک دقیقه جلو کشید تا خمیدگی صفحه نمایش این ساعت‌ها را به رخ رقبایش بکشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بخاطر اینه که تقارن رو درست در بیارن
    رو 10:09 دیقه دقیقن دو طرف صفحه متقارنه

  2. فکر می کنم میخواست متفاوت باشه تا خبرسازی کنه