پی سی ArtPC Pulse

سامسونگ از پی سی ArtPC Pulse با ظاهری استثنایی رونمایی کرد

هرچند طی چند سال اخیر و با عرضه لپ تاپ های هیبریدی، تبلت ها و گوشی‌های هوشمندی که قادر هستند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده کنند، بازار پی سی (کامپیوتر های رومیزی) به رکودی بی سابقه‌ فرورفته است، اما به نظر می‌رسد ویندوز 10 همه چیز را تغییر داده، به طوری که بسیاری از شرکای سخت افزاری مایکروسافت به بازار تولید این‌گونه محصولات باز گذشته‌اند. یکی از همین شرکت‌ها سامسونگ است که روز گذشته از پی سی ArtPC Pulse با ظاهری استثنایی رونمایی کرد.

پی سی ArtPC Pulse سامسونگ را در حقیقت می‌توان یک کامپیوتر ماژولار مبتنی بر ویندوز 10 دانست و این یعنی آنکه کاربر محدودیتی در ارتقا سخت افزار آن نخواهد داشت.

در سو دیگر از پی سی ArtPC Pulse که دارای ظاهری جذاب و استثنایی است، می‌توان به عنوان رقیب جدی سیستم رومیزی مبتنی بر پلتفرم مکینتاش اپل یا همان Mac Pro یاد کرد. این سیستم به شکل یک سیلندر استوانه‌ای شکل طراحی شده و در قسمت بالایی آن اسپیکر 360 درجه ساخت Harman Kardon قرار دارد.

به طور کلی ابعاد این سیستم، 87 درصد متوسط ابعاد پی سی های ویندوزی است و دارای 10 اینچ طول و 5 اینچ عرض است. البته این بدان معنا نیست که پی سی ArtPC Pulse یک کامپیوتر مقرون به صرفه و صرفا زیبا است، زیرا شرکت کره‌ای آن را به سخت افزاری قدرتمند مجهز کرده است.

پی سی ArtPC Pulse

پردازنده مرکزی Core i5، پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX460 و 256 گیگابایت حافظه SSD در کنار 8 گیگابایت رم ، مشخصات نسخه پایه این دیوایس هستند و نسخه گران‌تر هم از پردازنده مرکزی Core i7، پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX460، یک ترا بایت هارددیسک در کنار 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD و 16 گیگابایت رم بهره می‌برد. هر دو مدل دارای 4 پورت USB، یک پورت USB Type-C، پورت HDMI، جک هدفون و شیار SD Card نیز هستند.

همان‌طور که گفته شد، ArtPC Pulse یک پی سی ماژولار به حساب می آید، به طوری که کاربران قادر هستند علاوه بر تعویض و ارتقا حافظه رم و کارت گرافیک، ابزار جانبی دیگری همچون اسپیکر و یا هارد درایو هم به آن اضافه کنند. البته ناگفته نماند که تا پیش از این نیز شرکت اچ پی در پی سی Elite Slice هم از مؤلفه ماژولار بودن پیروی کرده است و حتی این احتمال نیز وجود دارد که مایکروسافت نیز در آل ای وان سری سرفیس چنین قابلیتی تعبیه نماید.

ناگفته نماند که هرچند این محصول هنوز به طور رسمی از طریق وب‌سایت شرکت سازنده معرفی نشده است، با این حال از هم‌اکنون و از طریق این لینک در فروشگاه آنلاین آمازون می‌توانید آن را با مبلغ 1199 دلار برای مدل i5 و 1599 دلار برای مدل i7 پیش خرید کنید. منابع نزدیک به سامسونگ تصریح کرده‌اند که  پی سی ArtPC Pulse، احتمالا در کنفرانس هفته آینده مایکروسافت برای اولین بار در معرض دید عمومی قرار خواهد کرد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*