دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7

مهندسین سامسونگ نمی‌توانند دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 را پیدا کنند!

اگرچه فروش گلکسی نوت 7 حالا به صورت کامل متوقف شده و تمامی آنها قرار است در جعبه‌های ضد حریق به کارخانه‌های سامسونگ بازگردند، اما هنوز دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 مشخص نشده است. زمانی که سامسونگ در تاریخ دوم سپتامبر (12 شهریور ماه) با اعلام فراخوانی جهانی تمام نوت 7 ها را از سراسر دنیا جمع‌آوری نمود، اعلام کرد دلیل منفجر شدن این گوشی هوشمند، باتری دستگاه است. اما پس از عرضه دوباره باز هم شاهد انفجار آن در مناطق مختلف بودیم.

اسناد جدید نشان می‌دهند که دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 باتری دستگاه نبوده است

حال بر اساس گزارش جدیدی که خبرگزاری نیویورک تایمز منتشر کرده، حتی با تلاش صدها مهندس توانمند، باز هم سامسونگ نتوانسته مشکل پرچم دار خود را حل کند. اگر اتفاقات مربوط به فراخوان اول از این گوشی هوشمند را به یاد داشته باشید، سامسونگ، شرکت SDI که مسئولیت تولید بخشی از باتری های نوت 7 را بر عهده داشت، مقصر اصلی این آتش‌سوزی‌ها اعلام کرد. پس از آن نیز با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، تلاش کرد تا از شارژ شدن باتری به صورت کامل جلوگیری کند. اما بعد از عرضه دوباره این گوشی، ما باز هم شاهد آتش گرفتن پرچم دار گلکسی نوت 7 بودیم و همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالا باتری این گوشی، دلیل اصلی انفجار نبوده است. پس از آن، برخی از کارشناسان مدعی شدند که پورت USB Type-C و سیستم شارژ سریع آن دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 است، اما این صحبت‌ها نیز اثبات نشد.

در مصاحبه‌ای که آقای Park Chul-wan، مدیر عامل بخش باتری های پیشرفته در مؤسسه فناوری الکترونیک کره (Korea Electronics Technology Institute) با خبرگزاری نیویورک تایمز داشت، با استناد به مدارک رسمی و صحبت با مهندسین خبره، اعلام کرد که باتری های نوت 7 مشکلی نداشته و یا نمی‌توانند دلیل اصلی آتش گرفتن گلکسی نوت 7 باشند. شاید این صحبت‌ها برای شرکت TDK که بخشی از باتری های این گوشی هوشمند را تولید کرده بود، چندان خوشایند نباشد چرا که اخیرا این شرکت مسئول تولید باتری‌ نسخه‌های ایمن از گلکسی نوت 7 شده بود.

اما حالا سامسونگ تصمیم به اوراق کردن گلکسی نوت 7 گرفته است. با انتشار این خبر، می‌توان گفت که دلیل اصلی منفجر شدن این گوشی هوشمند، باتری دستگاه نبوده و از بین بردن تمامی آنها، نشان می‌دهد که مهندسین سامسونگ نتوانسته‌اند مشکل اصلی را بیابند.

به هر شکل سامسونگ نسبت به این موضوعات واکنشی نشان نداده و تمام تمرکز خود را بر روی بازگرداندن این گوشی های هوشمند قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. اینم از آی کیو بالاهای دنیای ما…بنده خداها خودشون درستش کردن ولی نمیدونن چه مرگشه…خخخخ

  2. دلیلش تعبیه لوله های خنک کن در این مدل گوشی برای اولین بار برای سریع خنک کردن چیپست بوده است در تست های اولیه این لوله ها نقش خود را بخوبی ایفا کرده بودند ولی غافل از اینکه وقتی مالک این مدل گوشی را داخل جیب خود بگذارد و یا گوشی در یک فضای بسته قرار بگیرد عمل تبادل گرما با محیط بیرونی گوشی انجام نخواهد گرفت و گرمای داغ در داخل لوله ها محبوس شده و منجر به انفجار گوشی می شود.

  3. لطفا از سامسونگ بیشتر مطلب بزارید با تشکر،خخخ

  4. من میگم 99 در صد گوشی های note 7 سالمه و این وسط یکی از سازنده ها خیانت کرده تو ساخت تعداد معدودی از گوشی ها تا کل برند ساسونگ رو خراب کته

  5. یعنی یه کاری کردن که خودشون هم نمیدونن چی شده

  6. Exynos 8 Octa 8890

    این دلیلشه

    • خخخخ بیژن جان میشه دلیل نفرتت از چیپست exynos 8890 رو با دلیل بگی؟ دوست عزیز سامسونگ با ساختن چیپست سری exynos انقلابی تو صنعت چیپست های 20 نانومتری ایچاد کرد و الانم تنها رقیبش شرکت کوالکام هسنش و در حالا حاضر داره روی ساخت چیپست های 10 نانومتری کار میکنه چرا بدت میاد از یکی از بهترین چیپست های دنیا 😐

      • اولا exynos 8890
        14 نانومتری دوما از 20 نانومتر هیچ وقت نمیتون بیاد به 10 نانومتر سوم اینکه سامسونگ در حال کاربر روی چیپست های 10 نانومتری فقط در حده یه خبر هنوز صحبت رسمی از این شرکت دیده نشده و چهارما دوست عزیز شما معنا مفهوم نانومترو و تکنولوژ ی ساخت رو مگه میفهمی؟

        • نه فقط شما میفهمی ! یعنی با فاصله فان ترین کاربر سایتی خخخخ
          خب شما که مطالعه ات در حد جلبکه نیا کامنت بذار , چیپست 10 نانومتری یا حتی 7 نانومتری تا سال 2017 در راه هستن و از خودت حرف در نیار ثانیا برو بخواب که مدرسه ات دیر نشه 🙂

  7. دلیل اصلی این بوده شما درست ترجمه نکردین???

    نام گلکسی نوت 7 به تاریخ پیوست اما به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان از سایه‌ی تاریک این گوشی رهایی پیدا نکرده است. ظاهرا در حال حاضر سامسونگ هیچ نظری در مورد دلیل انفجار فبلت پرچمدار خود ندارد.

    زمانی که برای اولین بار گلکسی نوت ۷ فراخوان شد، سامسونگ دلیل انفجار را باتری‌های مشکل‌دار دانست و گوشی‌های دارای ایراد را با گوشی ایمن جایگزین کرد. اما پس از این فراخوان نیز مشکلات ادامه داشت تا سامسونگ مجبور به توقف تولید نوت ۷ برای همیشه شود.

    پارک چول وان، سرپرست سابق مرکز باتری‌های پیشرفته‌ی کره‌ی جنوبی، در مصاحبه با نیویورک تایمز اظهار کرده است که در تماس وی با مهندسان سامسونگ، این افراد اعلام کرده‌اند که در بازسازی دوباره‌ی انفجار گلکسی نوت ۷ ناتوان هستند. پارک معتقد است سامسونگ در مقصر دانستن باتری در انفجار گلکسی نوت ۷، تعجیل کرده است. او می‌گوید:

    به نظر من باتری‌ها مشکلی نداشتند و اگر هم مشکلی در باتری بوده، دلیل اصلی انفجار چیز دیگری است.
    وی افزود:

    به نظر می‌رسد مشکل پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسید. نوت ۷ دارای ویژگی‌های متعدد بوده و پیچیده‌تر از هر گوشی بود که تا به امروز ساخته شده است. سامسونگ برای پیشی‌ گرفتن از آیفون، نوآوری‌های بسیاری را در نوت ۷ جا داده بود و این نوآوری‌ها به قدری زیاد بودند که از کنترل سامسونگ خارج شدند.
    البته سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که دلیل انفجار را طی چند هفته‌ی آینده علنی خواهد کرد.

    • سلام دوست عزیز

      ممنون از تلاشی که برای ارائه محتوای درست دارید اما باید بگم خبری که ما ترجمه کردیم از یه منبع دیگه بوده و اشتباهی در ترجمه صورت نگرفته، لینک منبع هم در آخر قرار گرفته، میتونید مطالعه کنید
      خبرگزاری های زیادی هستند که اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی رو منتشر می‌کنند اما خیلی از اونا حدس و گمان هست ولی ما سعی میکنیم اخباری رو در اختیار کاربران گجت نیوز قرار بدیم که “معتبر” باشند
      کمی صبر کنید بیانه رسمی سامسونگ در این زمینه رو منتشر میکنیم