اپلیکیشن Gyroscope

با اپلیکیشن Gyroscope زندگی خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید!

احتمالا اگر از صاحبان گوشی های هوشمند باشید، نام ژیروسکوپ (Gyroscope) را حداقل برای یک بار شنیده‌اید. ژیروسکوپ وسیله‌ای برای اندازه‌گیری و یا حفظ جهت است که سازندگان با تعبیه سنسور آن در تلفن های همراه، امکان جهت یابی را برای کاربران فراهم می‌کنند. اما از اپلیکیشن Gyroscope چه می‌دانید؟ این نرم افزار کمتر شناخته‌شده که در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار دارد، می‌تواند اتفاقات زندگی شما را به شکل جالبی دنبال و ثبت نماید.

اپلیکیشن Gyroscope می‌تواند کارهایی که در ماه گذشته انجام داده‌اید یا مکان‌هایی که از آن بازدید کرده‌اید را نشان دهد

در واقع اپلیکیشن Gyroscope می‌تواند در قالب آماری بسیار زیبا، به شما نشان دهد که در هفته‌های گذشته به چه جاهایی رفته و یا چه کارهایی را انجام داده‌اید. شاید یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن، نحوه نمایش آمار و استفاده آن از چندین منبع مختلف به گونه‌ای باشد که همیشه دوست دارید از آمار آن مطلع شده و نگاهی به کارهایی که پیشتر انجام داده‌اید، داشته باشید. در اپلیکیشن Gyroscope نموداری برای نمایش میزان پیاده‌روی شما و مصرف غذایی‌تان نیز وجود دارد که می‌تواند نیاز شما به ورزش کردن یا عدم انجام آن را نشان دهد.

تصویری که در ادامه قرار گرفته، مثالی از نحوه نمایش آمار مربوط به پیاده‌روی یکی از کاربران در اطراف شهر آمستردام است:

اپلیکیشن Gyroscope

منابعی که اپلیکیشن Gyroscope از آنها استفاده می‌کند، متفاوت بوده و شاید برای اینکه این اپلیکیشن بتواند جذاییت بالاتری داشته باشد، مجبور به تنظیم برخی از موارد و یکپارچه‌سازی آنها باشید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن اشاره داشته باشیم، یکپارچه کردن آن با نرم افزار سلامتی اپل (Apple Health) است، اپلیکیشنی که با استفاده از سنسور گام‌شمار آیفون، تعداد قدم‌های شما را ثبت خواهد کرد. در این صورت، اپلیکیشن Gyroscope نیز می‌تواند از داده‌های مربوط به اپلیکیشن Health استفاده نماید. علاوه بر این اگر از ساعت هوشمند اپل یا دستبند هوشمند FitBit استفاده کنید، تعداد ضربان قلب شما در هر دقیقه ثبت می‌شود که از اطلاعات آن در اپلیکیشن Gyroscope نیز می‌توان استفاده کرد.

دیگر نرم افزارهایی که امکان یکپارچه کردن آن با اپلیکیشن Gyroscope وجود دارد، شامل Moves (برای دنبال کردن موقعیت)، RescueTime (به منظور وارد کردن میزان بهره‌وری شما به هنگام استفاده از کامپیوتر)، Starva و Runkeepr (برای ثبت تمرینات ورزشی همچون دویدن و دوچرخه‌سواری) و همینطور دیگر نرم افزارهای دیجیتالی مثل فیسبوک، اینستاگرام و … می‌شوند؛ هر چند بخش راهنمای Gyroscope تنها یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های Moves و RescueTime را ضروری می‌داند، چرا که اگر شما اطلاعات مربوط به ورزش خود را وارد اپلیکیشن Health کنید، همه چیز به صورت خودکار در اپلیکیشن Gyroscope نیز ثبت خواهد شد.

پس از انجام تنظیمات مربوطه، حالا زمان آن رسیده تا با استفاده از این اپلیکیشن، زندگی خود را مرور کنید! عکسی که مشاهده می‌کنید، مربوط به ضربان قلب یکی از کاربران طی هفته گذشته است:

اپلیکیشن Gyroscope

این تصویر نیز بیانگر تعداد قدم‌ها طی یک روز است که شامل پیشنهادات مخصوص برای افزایش دادن پیاده‌روی می‌شود. البته این کاربر بیش از اینکه قدم بزند، دوچرخه‌سواری می‌کند و اپلیکیشن Gyroscope آن را حساب نمی‌کند:

اپلیکیشن Gyroscope

در نهایت، تمامی اطلاعاتی که از شما در این اپلیکیشن ثبت می‌شود، در وب‌سایت Gyroscope نیز در دسترس شما و البته دوستانتان خواهد بود. همچنین امکان اشتراک‌گذاری آن به صورت عمومی نیز وجود دارد. نتایج این اپلیکیشن نیز در سه بخش اصلی دیجیتال، ورزش و جستجوگر (Explorer) پیش روی شما قرار می‎گیرد:

اپلیکیشن Gyroscope

به عنوان مثال، اطلاعاتی که در صفحه “جستجوگر” یکی از کاربران نمایش داده می‌شود، مشخص می‌کند که او در ماه‌های گذشته بیشتر به چه مکان‌هایی رفته و چه تصاویری را از آنجا به اشتراک گذاشته است.

تمامی این امکانات به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما اگر دوست دارید از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن Gyroscope همچون Sleep AI (که به صورت خودکار و بر اساس اطلاعات دیگر اپلیکیشن‌های یکپارچه شده، می‌تواند میزان خواب شما را مشخص کند) بهره‌مند شوید، می‌توانید با پرداخت 7 دلار به صورت ماهیانه، اشتراک ویژه را دریافت کنید.

در ادامه نیز می‌توانید یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب این اپلیکیشن و نمایش دقیق و لحظه به لحظه سن خود را تماشا کنید. البته این ویژگی تنها مخصوص مشترکین اپلیکیشن Gyroscope است:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*