بررسی گوشی اپل آیفون 7 – دوربین (11)

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 7 ؛ یک ارتقا به جای یک انقلاب!

بررسی گوشی اپل آیفون 7 : بنچمارک ها و قدرت سخت افزاری

همان طور که احتمالا می‌دانید گوشی آیفون 7 اپل از چیپست قدرتمند و جدید A10 Fusion استفاده می‌کند. این تراشه در بخش CPU دارای چهار هسته پردازشی بوده و برای اولین بار است که می‌بینیم، گوشی های آیفون اپل به تراشه ای با چهار هسته پردازشی مجهز می‌شوند. دو هسته با فرکانس کاری 2.34 گیگاهرتز، عملیات سنگین را پردازش کرده و دو هسته دیگر نیز در حالتی کم مصرف، به فعالیت سبکتری می‌پردازند. در بهترین حالت، این چیپ 40 درصد سریعتر از نسخه پیشین است و در همین راستا دو هسته کم مصرف تنها از 20 درصد انرژی دو هسته دیگر در بالاترین فرکانس کاری استفاده می‌کنند.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – بنچمارک ها و قدرت سخت افزاری

واحد گرافیکی این چیپست نیز حالا دارای شش هسته پردازشی بوده و 50 درصد سریعتر از نسخه پیشین است. آیفون 7 اپل از میزان حافظه رم دو گیگابایتی استفاده می‌کند. جالب است بدانید که در بنچمارک‌ ها، تعداد هسته‌ های CPU دو عدد ذکر می‌شود و در واقع از دو هسته کم مصرف به هیچ وجه در هنگام اجرای بازی یا بنچمارک ها استفاده نمی‌شود.

بنچمارک‌های CPU

همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، ابتدا به سراغ بررسی CPU تراشه این گوشی رفته و آن را در بنچمارک گیک بنچ به جهت تست عملکرد خام CPU قرار دادیم. در بخش تک هسته ای شاهد امتیازی بسیار درخشان از تراشه A10 اپل هستیم. به شکلی که هسته بسیار پرقدرت Kryo اسنپدراگون 820 موجود در وان پلاس 3، تنها توانست نصف امتیاز آن را به دست آورد. در بخش چند هسته ای، عملکرد دو هسته این تراشه بهتر از هر چیپستی با چهار، هشت یا ده هسته بود. امتیاز این گوشی 40 درصد بهتر از عملکرد اسنپدراگون 820 بود و نکته قابل توجه، عملکرد خوب آخرین نسخه از تراشه Kirin موجود در گوشی آنر 8 است.

بنچمارک‌های واحد گرافیکی (GPU)

سپس به سراغ واحد گرافیکی شش هسته ای آیفون 7 رفتیم. لازم به ذکر است که این تست دارای دو بخش صفحه خاموش (offscreen) و صفحه روشن (onscreen) است. در حالت صفحه خاموش واحد گرافیکی تراشه‌ها به صورت برابر اطلاعات یک نمایشگر فول اچ دی را پردازش می‌کنند. همان طور که مشاهده می‌کنید در این بخش واحد گرافیکی قدرتمند A10 پیشتاز میدان است و آدرنو 530 موجود در نوت 7 نزدیک به 12 فریم کمتر را به نمایش می‌گذارد.

در این بخش واحدهای گرافیکی براساس دقت تصویر اصلی نمایشگر گوشی‌ها اطلاعات را پردازش می‌کنند. در واقع زمانی‌ که دقت تصویر نمایشگری بالاتر باشد، بار بیشتری بر روی واحد گرافیکی خواهد بود و ممکن است از امتیاز فریم نهایی آن کاسته شود. از طرفی برخلاف آن اگر رزولوشن نمایشگر پایین باشد، فریم ریت آن نیز بالاتر خواهد رفت. به دلیل پایین بودن دقت تصویر نمایشگر آیفون 7 نسبت به دیگر رقبا، شاهد اختلاف امتیازی بالای آن نسبت به رقبای اندرویدی هستیم.

بنچمارک‌های ترکیبی

در تست ها و بنچمارک‌ های ترکیبی بجز CPU و واحد گرافیکی تراشه (GPU)، به عملکرد حافظه رم، حافظه داخلی، وب گردی و همچنین رابط کاربری گوشی امتیاز داده خواهد شد. در مقایسه با آنتوتو، تست بیس مارک موارد گسترده‌تری را تحت بررسی قرار می‌دهد. همان طور که مشاهده می‌کنید در تست بیس مارک، اختلاف امتیازی آیفون 7 با نوت 7 بسیار زیاد است. این موضوع نشان می‌دهد که اپل آیفون 7 از نظر سخت افزاری یک سر و گردن بالاتر از دیگر گوشی ها به حساب خواهد آمد. علاوه بر آن در بنچمارک مشهور آنتوتو نیز دوباره این موضوع به اثبات خواهد رسید.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – رابط کاربری (5)

در نهایت می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که تراشه A10 اپل، بهترین و قدرتمندترین چیپستی است که تا به این تاریخ برای گوشی های هوشمند تولید شده است. تراشه در بخش CPU با دو هسته خود می‌تواند چیپست های چندین و چند هسته‌ای را به سادگی کنار بگذارد و در بخش گرافیکی نیز با یا بدون تاثیر دقت تصویر، حرف اول و آخر را می‌زند. این موضوعات خود ثابت می‌کنند که هم اکنون آیفون 7 سریعترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند دنیا به حساب می‌آید. لازم به تکرار نیست که کاربران نباید در مورد قدرت پردازشی این گوشی هیچ گونه نگرانی خاصی داشته باشند.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 : بلندی و کیفیت صدای خروجی 

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – بلندی و کیفیت صدای خروجی (1)

با توجه به بررسی گوشی اپل آیفون 7 ، باید گفت که این گوشی از نظر میزان بلندی صدا به بهترین بلندگوها در تاریخ تولید گوشی های اپل مجهز شده است. همان طور که احتمالا می‌دانید این گوشی صدای استریو را به کمک دو بلندگوی خود ارائه می‌دهد و از طرفی طی بررسی های به عمل آمده متوجه شدیم که کیفیت صدای آن نیز بسیار مناسب بود.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 – بلندی و کیفیت صدای خروجی (1)زمانی که این گوشی را به یک آمپلی فایر خارجی متصل کردیم، امتیازات کیفیت صدای خروجی گوشی بسیار خوب بود. اما با این حال در میان دیگر گوشی های موجود در این جدول در رتبه سوم قرار می‌گیرد. در حقیقت بلندگوهای آن نتوانستند آن طور که انتظار می‌رفت ساختار استریو و کیفیت صدایی پیش بینی شده را ارائه دهند. میزان بلندی صدا در این بخش بالاتر از حد میانگین بود.

خوشبختانه هنگامی که هدفون های تست را به گوشی متصل کردیم، خیلی از کیفیت آن کاسته نشد. اما در هر صورت در بخش قبلی شاهد کیفیت صدای بهتر و شفاف‌تری بودیم. در نهایت باید گفت که عملکرد آیفون 7 در این بخش شباهت بسیار زیادی به نسخه پیشین خود داشت.

ادامه بررسی گوشی اپل آیفون 7 در صفحات بعد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تقریبا من تمام پرچمدارای اندروید رو با آیفون مقایسه کردم و اکثرشون هم (مخصوصا توی بازه طولانی)جلوی سیستم عامل منسجم اپل ضعف نشون میدن
    اما واقعا تنها گوشی ای که هنوزم ازش در تعجبم و واقعا بهترین گوشی جهان میدونم چون هم امکانات فوق العاده و ضروری اندروید رو داره هم از اپل حتی یه کم سریع تره sony xperia xz premium عه.
    این گوشی معرکس و
    واقعا نمی دونم اگه دوستان تعصب رو چه اندرویدی ها و چه اپلی ها کنار بگذارن چرا گوشی ای که واقعا بهترین کاربرد رو برامون داره نخریم؟
    چرا مثل برده ها فقط دنبال تولیدات برندهاییم نه روی کارایی خود گوشی و رفع نیازمون؟!مگه ما حق انتخاب نداریم؟مگه کمال گرا نیستم؟مگه نمی خواییم با پولی که خرج میکنیم بهترین بازدهی رو بدست بیاریم؟!!!
    واقعا جای بسی تفکر داره…

    اینم ویدیوی مقایسه ی سرعت iPhone 7 Plus و sony xperia xz premium:
    http://www.aparat.com/v/HxPSV/Sony_Xperia_XZ_Premium_vs_Apple_iPhone_7_Plus_Speed

  2. از توضیحات کاملتون ممنون داشتم سکته میکردم فکر کردم ایفونی که تازه خریدم بلندگو دومش با بالای صفحه نمایش جا به جا شده و ایراد داره