نمایشگر نازک

ساخت نمایشگری به نازکی کاغذ و کیفیتی خیره کننده

محققان سوئدی موفق شدند نمایشگری به نازکی کاغذ بسازند که توانایی ارائه تصاویری با کیفیت و جزئیات بالا را دارد. این صفحه نمایشگر نازک از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار بوده و قطر آن کمتر از یک میکرومتر است.

این نمایشگر کاربردی با قطر یک میکرومتری خود رکورد جدیدی را به ثبت رساند و این قابلیت را دارد که رنگ‌های مشابه نمایشگرهای ال ای دی را تولید کند. نمایشگر کاغذی دارای ظاهری شفاف و انعطاف پذیر است و مصرف انرژی در آن از یک دهم تبلت کتابخوان کیندل هم کمتر است.

سرپرست تیم محققان دانشگاه تکنولوژی چالمرز (Chalmers) عنوان کرد که فناوری این نمایشگر نازک فعلا تا مرحله تجاری سازی فاصله دارد اما پیشرفت‌های قابل تقدیری صورت گرفته و جای امیدواری است که به زودی اولین گجت الکترونیک با آن عرضه شود.

این نمایشگر نازک در زیر آفتاب نیز تصاویر با کیفیتی را ارائه می‌دهد

یکی از متخصصان دانشگاه تکنولوژی چالمرز به نام آندریاس دالین در خصوص فناوری نمایشگر کاغذی بیان کرد که پلیمر استفاده شده در ساخت نمایشگر دارای خاصیت رسانایی و هدایت پذیری جریان الکتریکی برای تولید تصاویر با کیفیت است. مهم‌ترین ویژگی این نمایشگر نازک، قابلیت انعکاس نور بیرونی است. به لطف این قابلیت، هنگام استفاده از نمایشگر در زیر آفتاب بر خلاف سایر نمایشگرها، تصاویر واضح و با جزئیات بالا ارائه داده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه آینده فوق العاده‌ای
    نمایشگر نازک کم مصرف باتری های قوی تر
    گوشی های باریکتر و احتمالا انعطاف پذیر

    عالیه