رم گوشی سامسونگ

تحولی بزرگ در دنیای اسمارت‌فون‌ها با معرفی ماژول رم 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4 توسط سامسونگ

مدت‌هاست که صنعت گوشی‌های هوشمند وارد رقابتی سنگین شده و حتی کمپانی‌های نوپا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. خوش‌بختانه یا متاسفانه این رقابت به جای کیفیت، بر روی اعداد و ارقام متمرکز شده است. بدین معنی که کمپانی‌های سازنده گوشی ‌های هوشمند سعی می‌کنند تا با بالا بردن تعداد هسته‌های پردازنده، افزایش حافظه داخلی، افزایش ظرفیت باتری و… در محصولات خود، نامشان را بازار گوشی‌های هوشمند مطرح کنند. از دیگر مواردی که شرکت‌ها تاکید خاصی در بالا بردن مقدار آن در محصولات تولیدی خود دارند، میزان حافظه رم است، به ‌طوری که هرازگاهی یک خبر درباره معرفی گوشی هوشمند با رم 6 و یا 8 گیگابایتی توسط شرکت‌های نه چندان معروف در محافظ خبری منتشر می‌شود. این بار یکی از شرکت‌های مطرح پا به میدان گذاشته و سخت افزاری با کیفیت، علیرغم مقدار عددی بالا معرفی کرده است. رم گوشی سامسونگ جدید معرفی شده از نوع LPDDR4 بوده و با ظرفیت 8 گیگابایتی خود قصد دارد تا تحولی عظیم در این عرصه بوجود بیاورد.

تحول در صنعت گوشی‌های هوشمند با جدیدترین رم گوشی سامسونگ

حافظه‌های رم بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه (کامپیوتر، گوشی هوشمند، جی‌پی‌اس و…) به منظور ذخیره‌ موقت اطلاعات توسط سیستم‌عامل و همچنین اپلیکیشن‌ها و برای اجرای دستورات پردازشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آخرین ماه میلادی سال 2014 میلادی، رم گوشی سامسونگ از نوع LPDDR4 با ظرفیت 4 گیگابایت معرفی شد و از آن به بعد مشاهده 4 گیگابایت رم به عنوان مشخصات سخت افزاری یک گوشی هوشمند رفته رفته به امری بدیهی تبدیل گردید.

بد نیست بدانید که LPDDR4 از نظر عملکرد در مقایسه با LPDDR3، یعنی نسل پیشین حافظه‌های رم گوشی‌های هوشمند، به اندازه 2 برابر در میزان کارایی بهبود یافته است. بالا بردن افزایش پهنای باند مورد استفاده برای انتقال اطلاعات بین پردازنده و حافظه کمترین ثمره‌ای است که رم گوشی سامسونگ LPDDR4 به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید که این رم گوشی سامسونگ با ظرفیت 8 گیگابایت، در سرعت 4266 مگابیت بر ثانیه اجرا عمل می‌کند که در حدود 2 برابر تکنولوژی DDR4 است که در کامپیوترهای رومیزی (PC) یافت‌ می‌شود. فراتر رفتن از میزان کارایی کامپیوترهای رومیزی بدین معنی است که از این پس خواهیم توانست تا بسیاری از اعمالی که پیشتر منحصر به استفاده بر روی PC‌ها بودند را بر روی گوشی‌های هوشمند اجرا کنیم. به عنوان بهترین مثال از قابلیت‌هایی که رم گوشی سامسونگ جدید به ارمغان خواهد آورد می‌توانیم به امکان پخش ویدیوهای 4K به صورت روان و همچنین پشتیبانی از پردازش‌های هدست‌های واقعیت مجازی اشاره کنیم. از آنجائیکه این سخت افزار ظرفیت ماژول DRAM چهار گیابایتی LPDDR4 را دو برابر نموده است، انرژی یکسانی برای عملکرد خود استفاده خواهد نمود. سامسونگ درباره محصول جدید خود گفته:

با معرفی DRAM موبایل هشت گیگابایتی قدرتمند، از این پس شاهد نسلی متفاوت از پرچمداران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان خواهیم بود. ما همچنان به تحقیقات خود برای بهبود کارایی حافظه رم بکار رفته در گوشی‌های هوشمند ادامه خواهیم داد تا نیاز سخت افزاری آن‌ها برای استفاده از دوربین‌های دوگانه، پشتیبانی از 4K UHD و همچنین تمامی قابلیت‌های واقعیت مجازی را تامین نماییم.

در روز عرضه جدیدترین رم گوشی سامسونگ مشخص نشد که از چه زمانی این سخت افزار برای استفاده دیگر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*