هارددیسک 5 ترابایتی 2 5 اینچی سیگیت

معرفی بزرگترین هارددیسک 2.5 اینچی جهان با ظرفیت 5 ترابایتی توسط سیگیت

سیگیت همواره یکی از پیشروان تولیدات هارددیسک و درایو‌های ذخیره سازی اطلاعات شناخته می‌شود. این شرکت روز گذشته از یک هارددیسک 5 ترابایتی جدید رونمایی کرد که در ابعادی 2.5 اینچی جای گرفته تا بزرگ‌ترین هارد درایو 2.5 اینچی جهان لقب گیرد. لازم به ذکر است با توجه به ساختار این هارددیسک تنها قابل استفاده در کامپیوترهای دسکتاپی بوده و مورد استفاده لپ تاپ ها نمی‌تواند قرار گیرد.

شرکت سیگیت از یک هارددیسک جدید خانواده باراکودا در اندازه 2.5 اینچی رونمایی کرد که دارای ظرفیت 5 ترابایتی است. این هارددیسک بهترین ویژگی‌های هارددیسک های موبایلی را که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند به ارث برده است که شامل سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه بوده، پلاترهای آن مبتنی بر فناوری مغناطیسی ضبط کرده و اطلاعات را در چند لایه ذخیره می‌کند.

در حالی که درایوهای جامد یا همان SSD همچنان نبض بازار دیوایس های موبایل و حتی لپ تاپ های ما را در دست دارند و به نوعی در این حوزه حکم رانی می‌کنند، همچنان ذخیره سازی اطلاعات بر بستر پلاتر و هارددیسک ها نقش مهمی را در بازار ذخیره سازی داده‌ها ایفا می‌کنند؛ چرا که شما با استفاده از این هارددیسک ها علاوه بر در اختیار داشتن ظرفیتی بیشتر، مبلغ به مراتب کمتری را نیز پرداخت می‌کنید.

در واقع اینک باید باراکودا ST6000LM000 را بزرگترین هارددیسک 2.5 اینچی جهان از نظر ظرفیت دانست که حجم ذخیره سازی 5 ترابایتی را به مصرف کنندگان ارائه می‌کند. این هارد تراکم عظیمی از اطلاعات را توسط برخی از ترکنیک‌های منحصر به فرد شرکت سیگیت و با استفاده از بهترین تکنولوژی ضبط به نام «ضبط پوششی» “Shingled Recording” به ارمغان می‌آورد.

هارددیسک 5 ترابایتی 2 5 اینچی سیگیت

ضبط پوششی تکنیکی است که توسط برخی از دیسک های جامد با استفاده از نوشتن به جای ترک‌های مغناطیسی قدیمی در راستای افزایش تراکم ذخیره سازی انجام می‌شود و اساساً دیتاها را بر روی قسمت بالایی درایو پوشش می‌دهد. به طور مشخصی این تکنیک سرعت نوشتن را می‌کاهد اما سیگیت برای حل این مشکل با سازماندهی پوشش موجود در ترک‌ها به نوعی سرعت چرخش را حفظ کرده تا مقدار بازنویسی اطلاعات بر روی اطلاعات قبلی را به حداقل برساند.

هارددیسک 5 ترابایتی 2.5 اینچی سیگیت تنها قابل استفاده در دسکتاپ و حافظه خارجی

متأسفانه نسخه 5 ترابایتی هارددیسک باراکودا با ضخامت 15 میلی‌متر تنها بر روی دسکتاپ ها و حافظه های خارجی قابل دسترس خواهد بود؛ بنابراین نمی‌توانیم انتظار حضور آن‌ها در لپ تاپ ها را داشته باشیم. این در حالی است که لپ تاپ ها تنها از درایوهایی با ضخامت 7 میلی‌متر پشتیبانی می‌کنند و در حال حاضر درایو‌هایی با این ضخامت تنها دارای مدل‌های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و در نهایت 2 ترابایتی هستند. بدون شک در آینده‌ای نزدیک درایو‌هایی با ظرفیت بیشتر می‌توانند راهی برای ورود به بازار لپ تاپ‌ها نیز پیدا کنند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*