بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس؛ انقلاب طراحی با طعم اپل

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – نمایشگر

ابعاد و میزان دقت تصویر در صفحه نمایش آیفون 7 پلاس تغییر خاصی نسبت به نسل پیش خود نداشته است. در حقیقت این گوشی از همان نمایشگر 5.5 اینچی با دقت فول اچ دی (1080p) استفاده می‌کند. در نتیجه میزان چگالی تصویر گوشی نیز برابر با همان عدد 401 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی از پنل LED-backlit IPS LCD استفاده می‌کند. این پنل از همان آرایش RGB استفاده می‌کند. علاوه بر آن شاهد قرارگیری فناوری تاچ سه بعدی (3D Touch) بر روی این گوشی نیز هستیم.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (1)نمایشگر رتینا جدید آیفون 7 پلاس می‌تواند به میزان 25 درصد تصاویر را روشن‌تر نشان دهد. علاوه بر آن گستره رنگی در این نسخه بسیار بهتر از مدل‌های پیشین شده است. نمایشگر آیفون 7 پلاس در حالت دستی می‌تواند تا میزان 570 نیت روشنایی از خود ساطع کند. در مقایسه با نسل پیشین، آیفون 7 پلاس در این بخش کمی ضعیف‌تر عمل کرد.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (4) اما در حالتی که تنظیم روشنایی نمایشگر بر روی حالت خودکار باشد، میزان حداکثر روشنایی صفحه نمایش می‌تواند تا میزان بسیار بالای 680 نیت بالا رود. به دلیل حداکثر روشنایی بسیار بالای این نمایشگر به همراه نمایش بسیار غلیظ رنگ مشکی، میزان نسبت کنتراست تصویر صفحه نمایش این گوشی تا عدد شگفت‌آور یک به 1400 بالا خواهد رفت. این گوشی دارای حالتی به نام Night Shift نیز هست که تمایل رنگ‌های نمایشگر در محیط‌های تاریک به حالت‌های گرم‌تر تمایل پیدا خواهد کرد و از این نظر به جهت مشاهده نمایشگر در محیط‌های کاملا تاریک مناسب بوده و از طرفی به پروسه خواب کاربر نیز صدمه نخواهد زد.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (2)از نظر میزان خوانایی صفحه نمایش گوشی زیر نور مستقیم آفتاب، عملکرد پنل IPS اپل آیفون 7 پلاس نسبتا خوب بود. هر چند با وجود میزان کنتراست تصویر بالای نمایشگر این گوشی، از آیفون 7 پلاس انتظار بیشتری می‌رفت.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس : باتری

گوشی موبایل اپل آیفون 7 پلاس از یک باتری لیتیوم پلیمری ثابت با ظرفیت 2900 میلی آمپر ساعت برخوردار است. این باتری 5.5 درصد بزرگتر از نمونه ای است که در آیفون 6 اس پلاس شاهد آن بودیم. از طرفی ابعاد آن با نمونه موجود در آیفون 6 پلاس برابر است. با وجود چیپست جدید اپل به همراه سیستم عامل بهبود یافته iOS 10 و باتری جدید مسلما شاهد امتیازات بهتری در این بخش خواهیم بود.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (3)در تست‌های به عمل آمده بر روی باتری آیفون 7 پلاس، امتیازات نسبتا خوبی به دست آمد. در حالت مکالمه صوتی تحت شبکه 3G، با یک بار شارژ کامل، این گوشی توانست 18 ساعت دوام آورد. علاوه بر آن امتیاز وب‌گردی این گوشی نیز با یک بار شارژ کامل باتری دستگاه به 13 ساعت و نیم رسید. در حالت پخش ویدیو نیز باتری دستگاه نزدیک به هشت ساعت دوام خواهد آورد. امتیاز مربوط به حالت استندبای (آماده به کار) آیفون 7 پلاس برابر با 13 روز بود. به واسطه این امتیاز خوب در بخش استندبای، باتری آیفون 7 پلاس توانست امتیاز کلی 75 ساعت را از آن خود کند.

امتیاز پخش ویدیو آیفون 7 پلاس بسیار ضعیف بود. زیرا آیفون 6 اس پلاس توانسته بود با یک بار شارژ کامل به میزان 14 ساعت در این بخش دوام آورد. احتمالا استفاده از بلندگوهای استریو می‌تواند یکی از عوامل کاهش این امتیاز باشد. اما نکته ناامیدکننده در مورد باتری آیفون 7 پلاس مربوط به عملکرد کلی آن است؛ آیفون 6 اس پلاس در همین دسته از تست‌ها توانسته بود نتیجه کلی 85 ساعت را از آن خود کند. در هر صورت بهتر است بدانید که امتیاز کلی 75 ساعتی باتری آیفون 7 پلاس به آن معناست که با یک بار شارژ کامل گوشی و در صورت استفاده از هر کدام از ویژگی‌های مکالمه صوتی 3G، وب‌گردی و همچنین تماشای فیلم به مدت یک ساعت در روز، شارژ باتری دستگاه 75 ساعت (نزدیک به سه روز) دوام خواهد آورد.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (1)اما موضوع دیگر مربوط به باتری آیفون 7 پلاس به مدت زمان شارژ کامل آن برمی‌گردد. همان‌طور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد این گوشی فاقد فناوری شارژ سریع گوشی بوده و در جعبه خرده فروشی آن نیز یک عدد آداپتور شارژر 5 ولت 1 آمپر وجود دارد که نسبتا ضعیف خواهد بود. اما در صورت خریداری یک آداپتور شارژ دیگر از بازار با مشخصات 5 ولت 2 آمپر، گوشی با سرعتی دو برابر حالت پیش‌فرض شارژ خواهد شد. همان طور که مشاهده می‌کنید، در حالت عادی به منظور شارژ کامل باتری آیفون 7 پلاس به چهار ساعت زمان نیاز است!

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس : قابلیت‌های ارتباطی

فبلت آیفون 7 پلاس اپل از نقطه نظر قابلیت های ارتباطی، گزینه‌های بسیار زیادی را پیش رویتان قرار خواهد داد. ویژگی LTE با استاندارد Cat. 9 یکی از این موارد است. این گوشی از قابلیت‌های دیگری مانند VoLTE و HD Voice به همراه مکالمه در بستر وای‌فای (Wi-Fi calling) نیز پشتیبانی خواهد کرد. گرچه این موارد بیشتر مربوط به اپراتورهای امریکایی است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (5)

 

این گوشی از آخرین استانداردهای وای فای و بلوتوث نیز استفاده می‌کند. به منظور شارژ گوشی، انتقال اطلاعات یا گوش دادن به موزیک می‌بایست از درگاه لایتنینگ آیفون 7 پلاس استفاده کنید. از طرفی پشتیبانی محدودی در زمینه USB Host نیز وجود دارد. ایرپادهای بی‌سیم اپل نیز وجود دارند که می‌بایست جداگانه آنها را خریداری نمایید. این محصول دارای چیپستی به نام W1 بوده که متصل شدن آنها به گوشی و توسط بلوتوث را آسان‌تر خواهد کرد.

ادامه بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس در صفحات بعد