نوت 7 سامسونگ

عجله سامسونگ برای نجات نوت 7 سبب نابودی آن شد

توقف ساخت نوت 7 سامسونگ و نابود کردن این پرچمدار قدرتمند هنوز شرکت سازنده را درگیر عواقب آن کرده است. طبق مقاله‌ای که چندی پیش در وال‌استریت ژورنال منتشر شد، به احتمال زیادی تلاش‌های عجولانه‌ی کمپانی برای نجات نوت 7 سامسونگ، رگولاتورها را از بررسی دقیق این گوشی باز نگه داشته و سبب پایان عمر آن شده است. سامسونگ تلاش زیادی برای ارائه این پرچمدار کرد و تمامی توان علمی خود را در آن به کار بست؛ به عنوان نمونه اسکنر عنبیه چشم تکنولوژی فوق‌العاده‌ای بود که در این گوشی دیده می‌شد. از همین رو طبیعی است که خود را برای نجات آن به آب و آتش زده و با همین کار سرعت نابودی آن را افزایش بدهد.

علت انفجار نوت 7 سامسونگ همچنان در دست بررسی

با گذشت هفته‌ها از زمان فراخوان سراسری نوت 7 سامسونگ و همچنین توقف خط تولید آن، سازنده هنوز به جواب قاطعی برای توجیه علت داغ شدن بیش از حد و در ادامه انفجار این گوشی نرسیده است. در ابتدا انگشت اتهام به سوی مشتریان بود و سازنده با اعتماد به نفس و شناخت کافی از محصول خود استفاده از لوازم غیرارجینال را علت اتفاق عنوان کرد، اما در ماه آگوست بعد از گزارش شدن چندین مورد انفجار دیگر، تحقیقات برای یافتن علت آغاز و به یافتن ایراد در باتری و محل قرارگیری آن ختم شد. در ادامه این تحقیقات ناتمام، در حالی که سازنده با فشار فراوان از سوی مشتریان مواجه بود، فراخوان سراسری نوت 7 سامسونگ آغاز شد تا 2.5 میلیون دستگاه توزیع شده در بازار جهانی به کارخانه برگردند. سری جدید با اطمینان بخشیدن به مشتریان از ایمن بودن آن‌ها به دست آنان رسید اما با ادامه انفجارهای پی در پی، چاره‌ای جز پایان دادن به زندگی این مدل برای تولیدکننده باقی نماند.

در کنار پایان دادن به عمر نوت 7 سامسونگ و درگیری با فرآیند جمع‌آوری تک تک گوشی‌های عرضه شده، این کمپانی در پی یافتن مسیری درست برای مدل بعدی است. طی اخبار منتشر شده از سوی وال‌استریت ژورنال به نقل از گروهی بی‌نام از متخصصینِ مسئولِ توسعه گلکسی اس 8، سامسونگ طراحی و توسعه مدل جدید را تا زمان رسیدن به نتیجه مطمئن درباره علت انفجار نوت 7 به تعویق انداخته است و به احتمال زیاد مدل جدید سری S با تاخیر عرضه خواهد شد.

می‌توان شرکت سازنده را با داشتن استراتژی اشتباه مسبب پایان عمر این پرچمدار قدرتمند دانست. در ابتدا مشکل نوت 7 سامسونگ کاملا نادیده گرفته شده و به جای قبول ایراد احتمالی، توپ در زمین کاربران انداخته شد. با افزایش آمار مشکلات در این گوشی و قطعی شدن مشکل کارخانه‌ای آن نیز به جای شروع تحقیقات جامع برای یافتن ایراد، شرکت خود را درگیر فرآیند پس گرفتن مدل‌های عرضه شده و همچنین پیدا کردن تامین کننده‌ای جدید برای باتری گوشی کرد.

سامسونگ می‌بایست اقداماتی را که اکنون شدیدا در پیش گرفته در سری اول فراخوان نوت 7 پیاده می‌کرد. در آن زمان اگر مشتریان به صبر فراخوانده شده و یک مدل دیگر به آن‌ها داده می‌شد، زمان زیادی برای تحقیق بر روی یافتن علت انفجار اختصاص پیدا می‌کرد اما سامسونگ با عجله کردن و تنها با در نظر گرفتن نتیجه تحقیقات ناقص خود، باتری گوشی‌ها را تعویض نموده و آن‌ها را مجددا به بازار تزریق نمود. شاید هم علت این امر را بتوان نزدیک شدن به زمان عرضه مدل جدید سری S دانست، چون با عرضه دو پرچمدار در زمانی نزدیک بهم احتمال فروش هر دو به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کردند. به نظر می‌رسد بهتر است سامسونگ از سرنوشت پدید آمده برای نوت 7 عبرت گرفته و به جای تمرکز بر روی افزایش تعداد مدل‌های پرچمداران خود، بر روی کیفیت آن‌ها تمرکز کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه